Nationaldagstur 6 juni

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Nationaldagsturen den 6 juni har blivit en tradition på Rapido. En dag på hojen där vi stannar för lunch på något trevligt ställe.

Vi delar upp oss i tre grupper, lugn, mellan och snabb.
Vilket innebär att alla kan vara med.

Start kl 10.00 från Rapido Skansbacken 4 (givetvis är hojen fulltankad)
Alla är välkomna!

Vill du skjutsa eller bli skjutsad så kan du skriva det på Facebook.
https://www.facebook.com/#!/events/284069055087767/

Du får träna tidigare helt enkelt.:7peta Målet meddelas på plats som vanligt.

Jag har beställt sol :hej Och kommer gärna i år igen mycket härlig tur förra året då till trosa :)

Yes, inte omöjligt att jag gör. Men är riktigt körsugen, så inte för att vara asocial, men hur mycket tjöra kontra snacka blir det? :)

Vet inte men det blir nog ca 10 mil till lunchhaket och sedan ungefär lika långt hem.

Tack för mycket trevligt ruttval, och den öppna inbjudan! Avvek ganska snabbt efter att ha sett kön vid Taxinge Slott och valde Rosen istället men fram till dess så var det en trevlig tur i den snabba gruppen (och förvånansvärt många deltagare, tror jag räknade till 20 någonting i snabba gruppen, kan vi ha varit 60-80 totalt?)

Klokt val att skita i Taxinge.... Själva kön tog väl bara en halvtimme eller nåt och kakbuffén imponerar som alltid.
Gjorde misstaget dock att beställa in en smörgås men va fan det var lunchtid och jag var hungrig. 45 minuter och två påminnelser senare levererar nån halvtrött jävel in en ynklig brödskiva med några frysta köttbullar på.... För 79 spänn.....
Tog en kvart ytterligare och en rejäl utskällning innan en mackjävel som inte kom direkt från frysen levererades till bordet.

Uselt......

Men körningen var det intet fel på även om jag inte körde i snabba gruppen.

Klokt val att skita i Taxinge.... Själva kön tog väl bara en halvtimme eller nåt och kakbuffén imponerar som alltid.
Gjorde misstaget dock att beställa in en smörgås men va fan det var lunchtid och jag var hungrig. 45 minuter och två påminnelser senare levererar nån halvtrött jävel in en ynklig brödskiva med några frysta köttbullar på.... För 79 spänn.....
Tog en kvart ytterligare och en rejäl utskällning innan en mackjävel som inte kom direkt från frysen levererades till bordet.

Uselt......

Men körningen var det intet fel på även om jag inte körde i snabba gruppen.

Jag har varit på Taxinge en hel del gånger tidigare men aldrig med en kö liknande denna. Vet inte om det var tidpunkten eller nationaldagen som inbringade detta kaffesug hos folk, men på Rosen var det snabba leveranspuckar i vanlig ordning.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti