Nationaldagsrundan NDR2010 Redux.

Vad är oddsen?:gnissla

Att han skulle vara störtskön; 1:42.
Att jag skulle träffa en vilsen mas i Perstorp som ingen känner vid namn utan bara som Lappen; 1:6.972.423, ungefär. :hihi

Tack Aidem och Fajfor för gott jobb och bra support.

Det var jag som för första gången hängde med på en sån här typ av runda och bevisligen var rätt rostig. Lade ner hojen i ett dike efter felbedömning av kurvan (enligt rykte samma kurva som den andra nedläggningen var?).

Allt gick bra och med den tur jag hade så knäckte jag bara lite plast på framskärmen samt fick assistans att släppa på gaffelkronorna så att allt pekade rätt igen (Powerglides verktygssats passade när inte min originalsats i hojen passade... Kudos till dig Dennis)

Väldigt proffsigt från RL, BM samt BM till BM (BBM? eller Möghacka?).

Stort tack från mig för fint arr samt god hjälp vid närkontakt med naturen.

Javaguru - om du verkligen vill så kan jag nog fixa en bild med sallad på hojen ;)

Bara att fortsätta träna med andra ord - fullföljde rundan iaf fast var lite feg = körde stelt och kantigt, efter nedläggningen om jag skall vara ärlig.

:Bugar

Skönt att det inte blev mer än lite materiella skador.

Tack alla för en underbar runda! Blev ett lagom bra tempo i henkes grupp :tummenupp

Vill även tacka yamaha center för att de ställde upp på deras lediga dag och bjöd på kaffe, korv, kepsar m.m :) Så alla ni som inte kör yamaha måste helt enkelt byta nu, går ju inte att ha yamahakeps och matchande t-shirt annars :tungan;)

tack till RoH för en grymt skönt runda, och ännu större tack till den på YC som ordnade fixade fram ett bakdäck så fort :krama hoppas på en inte allt för stor räkning :gnissla
Hahahahha, var det du?! :D

Ryktet säger att du kom körande på ett däck där väven syntes vääääldigt mycket. Och att du ville köra ytterligare 30 mil på det...
Är det sant? :lol:lol:lol:lol

Här är man nyligen hemkommen med. Tackar alla som donat och fixat. Blev en fin hamburgargrillning. Känns dock som sommaren knappt börjat och alla rundor är redan slut...:va
Nej nej, de är inte slut!!
TT - varje tisdag. 10-20 mil ca
SHEFPTT - lördagar - 15-25 mil, ofta upp till Båstad.

Bara att hänga på! :tummenupp

Tackar också för en kanonrunda, speciellt VBK som skötte det kanon med sin grupp, även om det blev lite grusväg ibland (för vissa) :tummenupp
Och det västa är..... Han har kört in på den grusvägen 1 eller 2 gånger tidigare :brinnerup Vissa har svårt att lära sig...... :glömdet:D:näsblod

I övrigt vill även jag tacka för en jättetrevlig runda, jäkligt bra fixat VBK! :tummenupp
Grillningen var perfekt! Jag röstar för sådan mat hädanefter också :D

Bilderna från min kamera kommer upp under de närmsta dagarna :yoparty

Tackar för välplanerad körning(Jag med hayabusan)..VBK gjorde MVG ifrån sig. tyvärr fick jag ta en grupp hem efter maten. Tiden drog ut på tiden, jag behövde jobba lite.

mvh,

mr Ericsson

Tack Aidem och Fajfor för gott jobb och bra support.

Det var jag som för första gången hängde med på en sån här typ av runda och bevisligen var rätt rostig. Lade ner hojen i ett dike efter felbedömning av kurvan (enligt rykte samma kurva som den andra nedläggningen var?).

Allt gick bra och med den tur jag hade så knäckte jag bara lite plast på framskärmen samt fick assistans att släppa på gaffelkronorna så att allt pekade rätt igen (Powerglides verktygssats passade när inte min originalsats i hojen passade... Kudos till dig Dennis)

Väldigt proffsigt från RL, BM samt BM till BM (BBM? eller Möghacka?).

Stort tack från mig för fint arr samt god hjälp vid närkontakt med naturen.

Javaguru - om du verkligen vill så kan jag nog fixa en bild med sallad på hojen ;)

Bara att fortsätta träna med andra ord - fullföljde rundan iaf fast var lite feg = körde stelt och kantigt, efter nedläggningen om jag skall vara ärlig.

:Bugar
Känner också att jag behöver lite träning, vad sägs om lockarpå nån gång snart ?

Lockarp är Första lördagen i varje månad med uppehåll i juli tror jag.
Anmälan öppnar en månad innan.

Här kan du läsa mer om Knix:

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=5469

Där finns några få platser kvar till den 22 juni, BKK på Knutstorp.
Finns även platser kvar till den 23 juni SHK på Knutstorp.

/Marie

Kanon! Tackar för länken. Knix är ju inte förrän 7/8 nästa gång som sagt. 450kr låter väldigt bra när det dessutom är mat inkluderad i summan.

BKK såg jag att det skulle gå 22/6 (om man inte är tjej, jävla jämställdhet). Vad är kostnaden där och vad ingår? Såg inte några uppgifter.

Kanon! Tackar för länken. Knix är ju inte förrän 7/8 nästa gång som sagt. 450kr låter väldigt bra när det dessutom är mat inkluderad i summan.

BKK såg jag att det skulle gå 22/6 (om man inte är tjej, jävla jämställdhet). Vad är kostnaden där och vad ingår? Såg inte några uppgifter.

Tjejdagen är den 21 juni.
BKK den 22 juni får alla köra. Kostar 1700:-

Jag länkar sidan som handlar om SMC Skåne, gå sedan in på school för att läsa om BKK och SHK.

http://www.svmc.se/templates/DistrictPage.aspx?id=226

/Marie

Nästa Knix är den 4/7 på Lockarp

Nästa körning är söndagen den 4 juli.

Ahha! Såg det nu med. Kanske man skulle kört ett varv där med!

Tjejdagen är den 21 juni.
BKK den 22 juni får alla köra. Kostar 1700:-

Jag länkar sidan som handlar om SMC Skåne, gå sedan in på school för att läsa om BKK och SHK.

http://www.svmc.se/templates/DistrictPage.aspx?id=226

/Marie

Japps...har redan snackat med Niclas. Ska nog träffa honom och mäta upp dB på min hoj. Står 103dB i mina besiktningspapper och jag läste något om 92-95 på Knudan :D

Last edited:
Ahha! Såg det nu med. Kanske man skulle kört ett varv där med!

Japps...har redan snackat med Niclas. Ska nog träffa honom och mäta upp dB på min hoj. Står 103dB i mina besiktningspapper och jag läste något om 92-95 på Knudan :D

Lika bra att ha bullermätt innan så blir det inte fel.

Då ses vi kanske den 22 juni då? :tummenupp

/Marie

Tack alla för en underbar runda! Blev ett lagom bra tempo i henkes grupp :tummenupp

Vill även tacka yamaha center för att de ställde upp på deras lediga dag och bjöd på kaffe, korv, kepsar m.m :) Så alla ni som inte kör yamaha måste helt enkelt byta nu, går ju inte att ha yamahakeps och matchande t-shirt annars :tungan;)

Hej alla.

Som en del av er vet är jag en av Yamaha Center säljarna i Helsingborg.

Vi vill oxå passa på att tacka för att ni lade starten på rundan hos oss.
Det är alltid skoj och trevligt med att det händer lite och vi ska försöka hitta på mer detta året för att ni som kör hoj ska tycka det är skoj att komma till oss.

Har ni ideer och tips så får ni mer än gärna delge oss dessa, även om vi inte kan genomföra allt så kan vi ta del av önskemålen och se vad vi kan hitta på i framtiden.

Det ska vara skoj att köra hoj och det arbetet ni i ROH lägger ner e grymt! :tummenupp

För att ingen ska misstolka så Självfallet är vi ett vinstdrivade företag och vill sälja! men vi vill oxå poängtera att vi precis som ni tycker det är skitskoj med Mc och allt runtomkring detta intresse.
Så även vi tycker det är skoj att det händer saker hos oss.

Ha det gott alla och tack för denna gång

Mvh
Daniel Palmqvist

Last edited:
I övrigt vill även jag tacka för en jättetrevlig runda, jäkligt bra fixat VBK!

Jupp jag vet:) Tar åt mig all ära för jag var den enda som la turen, rekade den ett antal gånger, och Var Reisleiter/backmarker, Grillade, höll koll på tråden och skötte allt vid starten mm:D

Nä det här Hamnar på RoHs gemensamma karmakonto:) aidem och Fajfor får vi dock inte glömma bort heller.

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...