National Insurance Number, England

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Ska ansöka om ett National Insurance Number i England för jag ska börja arbeta och få betalt och tråkigt nog också betala skatt! Jag bara undrar ifall det är någon här som gjort det och kan berätta lite om hur det går till.

Jag ska ringa imorgon och boka en tid för ett möte med dom. Vilka papper kommer de be mig att ta med? Hur går intervjun till? Någon man bör tänka på? Hur fungerar det?

Ingen? Jag trodde det fanns minst ett dussin här på SH som bott och arbetat i England?

Jag jobbar för England, men på distans så slipper.

Men kan ta reda på tills i morrn om det fortfarande behövs :)

Du får nog ge det lite mer än en timme för svar :)
Men jag är också intresserad, det lutar åt en flytt dit nästa år nån gång. Men det blir nog annorlunda för min del då jag inte ska jobba där, bara bo i så fall. Men dela gärna med dig av den info du får.

Jag jobbar för England, men på distans så slipper.

Men kan ta reda på tills i morrn om det fortfarande behövs :)

Vill gärna höra ifall du kan berätta om någons erfarenhet :)

Du får nog ge det lite mer än en timme för svar :)
Men jag är också intresserad, det lutar åt en flytt dit nästa år nån gång. Men det blir nog annorlunda för min del då jag inte ska jobba där, bara bo i så fall. Men dela gärna med dig av den info du får.

Men på SH brukar det inte ta mer än 10 minuter innan man får svar ju :(.

Här är en länk till lite allmän utlandsinfo. Har inte kollat på just det du frågar om finns där, men förhoppningsvis kan du hitta något intressant.

http://ec.europa.eu/eures/home.jsp?lang=sv

Danke!

Jag ringde "Jobcentre" idag och pratade med dem i alla fall, var snabba frågor om varför jag behövde ett NIN och vart jag kom från. Fick dock ingen bokad tid för de verkar endast göra intervjuer på veckodagar och jag har rätt fullt upp de närmaste veckorna men skall prata med kursläraren på kursen jag går nu för att se ifall hon kan ordna någon bra tid, vi är nämnligen ett par stycken på kursen som behöver NIN. Fick ett referensnummer i alla fall så när jag ringer nästa gång eller går på intervjun går det förhoppningsvis smidigt! :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park