nanokort rejsrapport ifrån idag

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Snackade med Ebbe på Tfln, (väldigt kort)

I

A final

Ejderhage
Boding
Nicklas Johansson
Å Ebbe 4a.....

bgix skrev:
Var där hela dagen. Och det var blött, blåsigt och kallt. Torkade upp en stund mitt på dagen men under B-finalen kom regnet igen.

Vilket inte hindrade att det var bra race, gubbarna med låga nummer trängde sig fram till täten oavsett väglag, mycket imponerande!

Fast jag blev lätt beklämd av att se deltagare byta däck - med hjälp av däcksmaskin! Som drevs av tryckluft från en liten kompressor som i sin tur drevs av ett bensindrivet generatoraggregat.
(Innan däckskorv blev vanlig kunde varje seriös endurogubbe kränga av ett däck, laga punkan och kränga på igen på mindre än två minuter - allt med hjälp av två däcksjärn.)

Svårare att kränga 17"-däck än endurodäck tror jag.

electronaut skrev:
Svårare att kränga 17"-däck än endurodäck tror jag.

Är det inte tvärtom....... eller så sitter mina endurodubb som fastvulkade på fälgen....... ??

bgix skrev:
Var där hela dagen. Och det var blött, blåsigt och kallt. Torkade upp en stund mitt på dagen men under B-finalen kom regnet igen.

Det var faktiskt i C-finalen som regnet kom! Min polare som körde upp sig från C- till B-final fick VÄLDIGT bråttom att kränga om bakdäck! :skrämd

Fast jag blev lätt beklämd av att se deltagare byta däck - med hjälp av däcksmaskin! Som drevs av tryckluft från en liten kompressor som i sin tur drevs av ett bensindrivet generatoraggregat.
(Innan däckskorv blev vanlig kunde varje seriös endurogubbe kränga av ett däck, laga punkan och kränga på igen på mindre än två minuter - allt med hjälp av två däcksjärn.)

Vi hade då ingen däckmaskin!!! Krängde fram o tillbaks för hand 3 ggr!!! :zpy Skulle lätt kunna tänka mig däckmaskin om jag hade pengar till feeet buss, kompressor, elverk mm mm mm....

Jag krängde däck på en Statoil-mack någon mil från tävlingen.
Punkade framdäcket och fick sätta i ny slang när jag kom fram.
Jag låg 2:a i mitt heat (C-final) och vurpade bort mig när jag skulle om 1:an. :(

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!