namninsamling mot dog-spin i bulgarien- GAV RESULTAT

Gula faran

Liten men snabb
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
zxr400
Djurens rätt har lagt upp en digital namninsamling som kommer att skickas över till Bulgariens ambassad. Du hittar den på http://www.djurensratt.se/interactive/protestlist.asp?id=13 - skriv gärna under och tipsa dina vänner att göra likadant!

Har du redan hört av dig till ambassaden? Skriv gärna under listan ändå, ju fler röster som protesterar desto bättre!

Djurens rätt har även i en skrivelse begärt förklaring av Bulgariens ambassad i Sverige. Du hittar skrivelsen på http://www.djurensratt.se/articles/article.asp?id=1496.

Vet att det finns flera trådar om detta redan men ville att länken inte skulle "drunkna bort..."

Last edited:
Nu har jag också skrivit på.

Tycker att det här är lite väl mycket agerande för lite nyheter. När jag var liten roterade jag en katt i svansen. Skall vi skriva till Göran Persson så att han kan agera mot det fruktansvärda djurplågeriet i Sverige? Är det så att alla i Sverige snurrar katt i svansen?

Att använda kvällspressen som faktablad brukar ofta slå tillbaka.

sweborn skrev:
Att använda kvällspressen som faktablad brukar ofta slå tillbaka.

Skit samma om det slår tillbaka eller inte, kan man göra minsta lilla för att hjälpa nån när man får chansen ska man ta den. Det är inte alls jobbigt att skriva på en lista...

FeeBee skrev:
Skit samma om det slår tillbaka eller inte, kan man göra minsta lilla för att hjälpa nån när man får chansen ska man ta den. Det är inte alls jobbigt att skriva på en lista...

Nej men rätt pinsamt att ha sitt namn på listan när det kommer fram att kvällstidningen skarvat fram 99% av historien.

sweborn skrev:
Nej men rätt pinsamt att ha sitt namn på listan när det kommer fram att kvällstidningen skarvat fram 99% av historien.

Kan dock inte se det pinsamma i det!
Man reagerar olika från person till person och personligen så tycker jag det är ganska fel oavsett om det är en liten by som gör det en gång om året men en halvdöd hund.
har svårt att tro att det är helt fabriserat, någon stans ifrån har de ju fått storyn.

Indigo skrev:
någon stans ifrån har de ju fått storyn.

Fantasin?

EDIT:
Eller härifrån?

ldogonrope.jpg

A dog spins in the air from a twisted rope over a pool, during an annual ritual near the village of Brodilovo, some 560km southeast from the capital Sofia, March 5, 2005.

During the ritual, a rope is tied round a dog and then twisted and attached to a stake on either sides of the pool. Once the rope is released the dog starts spinning. Animal rights activists say the custom is cruel for the animals, but traditionalists think it boosts the health of the dog.

Story by Stoyan Nenov SN/ABP

Photo by STOYAN NENOV

REUTERS NEWS PICTURE SERVICE

Last edited:
Tack.. Jag undrade precis vad dog-spinn var för något...

Jag skall nog sätta ihop en skrivelse om att NASA minsann trycker in austronauter i G-simulatorer och spinner dem runt runt!
Det är ju människo plågeri på hög nivå!

Varför inte ta en skrivelse till Kina om att de äter hundar!

Fanns det inget bättre att reagera på?

Last edited:
Hur skulle det se ut om det Bulgariska folket bombade den svenska ambassaden med protestlistor ang. hur enstaka individer/byar i Sverige gör dumma saker med djur?

Den Bulgariska regeringen är inte mer förtjust i hundplågeri än vår regering är förtjust i skoter/skidjakt på varg t.ex. som är en gammal uråldrig sed vi har i Sverige.
Att skicka en protestlista till Bulgariska ambassaden om detta är som att slå in öppna dörrar.

@Amullo & Sweborn: Att ni bara orkar :tummenner

Med erat (och andras) resonemang kan man lika gärna lägga sig ner och dö om man inte kan bota svälten, AIDS etc.
Vem fan bryr sig om en stackars hund som plågas till döds när 1000-tals människor dör i svält och AIDS varje dag :rolleyes:

FeeBee skrev:
:tummenupp

sweborn skrev:
Hur skulle det se ut om det Bulgariska folket bombade den svenska ambassaden med protestlistor ang. hur enstaka individer/byar i Sverige gör dumma saker med djur?

Den Bulgariska regeringen är inte mer förtjust i hundplågeri än vår regering är förtjust i skoter/skidjakt på varg t.ex. som är en gammal uråldrig sed vi har i Sverige.
Att skicka en protestlista till Bulgariska ambassaden om detta är som att slå in öppna dörrar.

vart är det en gammal sed med skoter/skidjakt på varg? Det är dessutom inte ens nära samma sak.

Skulle gärna hänga upp och snurra dem som utsätter hundkraken för detta..

Däremot är jag förvånad över hur många som engagerar sig i en hund i Bulgarien.. Än så länge har jag inte sett några protestlistor här på SH mot kvinnomisshandel eller liknande.. Att 30-40 kvinnor som slås ihjäl varje år här hemma får mig att må sämre än att några Bulgarer hänger upp och snurrar en jycke en gång om året..

amullo skrev:
Tack.. Jag undrade precis vad dog-spinn var för något...

Jag skall nog sätta ihop en skrivelse om att NASA minsann trycker in austronauter i G-simulatorer och spinner dem runt runt!
Det är ju människo plågeri på hög nivå!

Varför inte ta en skrivelse till Kina om att de äter hundar!

Fanns det inget bättre att reagera på?

Ja ifall det vore så att dom på nasa bara gjorde det för att astronauterna skulle skita ner sig och astronauterna inte fick betalt och var tvingade mot sin vilja så vore det ungefär samma sak. Nu tycker jag du håller käften om du inte har nånting att säga som inte är idiotiskt.

Väl bättre och försöka göra något än bara gnälla på ett forum!!! det hjälper inga djur!!!!

Vi har mkt i Sverige oxå som behövs protesteras mot!!! flesta svenskar bara mesar med och gör inget åt något!!!! så både folk o djur lider för folk inte slår näven i bordet :mad:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti