Namninsamling för att få behålla Mittsverigebanan

• Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date
Nu har jag skrivit på!
Vi får hoppas att Härnösands kommun inte får igenom dom där dumheterna.

Jag har också skrivit på...borde dom inte ha tänkt på allt detta INNAN dom byggde mittsverigebanan?

Klart som faan att man skriver på nått sånt där.

japp och skickar vidare :tummenupp

Men för F-n, det kan ju inte vara sant, tror ni jag blir nå upprörd eller?
:( Det får inte hända!

Vad är det som händer igentligen?
Vad jag förstår av det som står på hemsidan så väsnas E4an mer än banan men det tar dom inte hänsyn till. Utan det är dom få perioder som E4an inte väsnas som dom mäter ljudet på? Det tycker jag låter som att sila mygg och svälja kameler.

Sådär är det väl alltid, tyvärr. Banan byggs allt är OK, några överkänsliga människor flyttar in och besväras av ljudet, klagar och så är cirkusen igång. Tyvärr räcker det med att EN klagar för att det ska bli så här, att sedan Sveriges största väg ligger i närheten är en annan sak för det är något som låter hela tiden och folk vänjer sig. Alltså skulle det vara körning på banan hela tiden och E4:an bara användes ibland ja då skulle det vara vägen man gnäller på. Ovanstående är ingen saga utan så har jag fått det förklarat. Sedan verkar det som dessa överkänsliga människor alltid har för mycket fritid för det krävs en hel del att alltid ringa till kommunen och gnälla. Skulle onsdagsbus och i värsta fall hela banan försvinna blir mitt förslag att alla tar sin hoj och sätter på värsta bröllsystemet och kör E4:an förbi där dessa människor bor så får vi se vad som är bättre. Konstigt nog så är det ju faktiskt tillåtet att låta mer på allmän väg än på en bana byggt för ändamålet. För att vara på den säkra sidan skulle jag råda alla som tycker det är kul att få gasa av sig och köra banan att ta licens. Tror (observera tror) det kommer vara lättare att få köra på organiserade träningar än att spontanåka lite nu och då.
Se nu till att sprida detta budskap med namnunderskrift till alla vänner!

jag skriver också på, vet inte om man måste bo i kommunen eller liknande men skriver på ändå.

Japp påskrivet Måste bo i kommunen?? varför då

Så länge man nyttjar banan så måste man väl få skriva på :huvet

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back