Namn på kurvorna - Lygnernring

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det uppstod en diskussion i Siennas(Jenny)-vurptråd, så nu tänkte jag att vi skulle namnge lite kurvor:tummenupp Det första som kom upp som alternativ där Jenny vurpade var "Jennys corner", men det visade sig senare att ett flertal SHare hade kört av där, så den kurvan får heta "Everybody hurts":)

Sen har vi "Förgörarens EXIT"

Själv får man la göra anspråk på den högerkurvan (i riktning Sätila) där vägen ser ut att gå rakt fram ... det går i.o.f.s en väg rakt fram också fast den är av grus:rolleyes:

\m/

Första:tummenupp

Bifogat

• every.jpg
    every.jpg
    132.5 KB · Visningar: 144
"Förgörarens EXIT":)

Bifogat

• förg.jpg
    förg.jpg
    92.1 KB · Visningar: 127
Sista vänstern innan fjärås om man kommer från sätila kan ju alltid döpas till depåkurvan.

Det brukar ju pustas intill muren vid stoppskylten.

Fjärås bräcka ser jag mer som en fastlane och depåutfart innan ringen tar fart igen när man svängt vänster ut på stora vägen igen.

Med risk för att tråden blir ett ställe att samla avåkningar... mitt bidrag :gnissla

Bifogat

• lygnern-krasch.JPG
    lygnern-krasch.JPG
    48.8 KB · Visningar: 123
Sista vänstern innan fjärås om man kommer från sätila kan ju alltid döpas till depåkurvan.

Det brukar ju pustas intill muren vid stoppskylten.

Fjärås bräcka ser jag mer som en fastlane och depåutfart innan ringen tar fart igen när man svängt vänster ut på stora vägen igen.

Ja precis. Men tyvärr så har miljönissarna fått vägen över bräckan avstängd, så nu har vi ingen start/mål-raka längre:näsblod

Kan inte kurvan efter rakan på södra sidan (mot Sätila) få heta Plurret:rolleyes:
Om du "råkar" vurpa med hojen så att den hamnar i vattnet så kan vi kalla kurvan för Plurret:) :gnissla :D
Döp på bara:tummenupp

Med risk för att tråden blir ett ställe att samla avåkningar... mitt bidrag :gnissla

Har man inte kört vägen innan, eller har glömt bort hur den går, så är den kurvan riktigt farlig:näsblod

Vad skaren heta då? "Förvåningen" kanske :gnissla :)

Jag tycker ändå att "jennys corner" låter fräckare, om inte jenny själv tar illa upp alltså. Lite som "colin's crest", ligger bra i mun !.

Jaha, så det ska till en vurpa för att döpa en kurva. Då fattar jag, fattade först inte att det hela gick ut på att döpa kurvorna efter vurpor... men men, I see:rolleyes:

Närå, inte egentligen, men det blir en självklarhet att döpa kurvan efter en vurpa, så kan folk komma ihåg att dem är extra farliga och släppa av där:tummenupp

Jag tycker ändå att "jennys corner" låter fräckare, om inte jenny själv tar illa upp alltså. Lite som "colin's crest", ligger bra i mun !.

Ja det låter fräckare men då får hon "äran" för vurpan, även om en massa SHare har gått av där innan henne:) :gnissla :D

Men visst den kan få heta både och:tummenupp

Närå, inte egentligen, men det blir en självklarhet att döpa kurvan efter en vurpa, så kan folk komma ihåg att dem är extra farliga och släppa av där:tummenupp

Ja det låter fräckare men då får hon "äran" för vurpan, även om en massa SHare har gått av där innan henne:) :gnissla :D

Men visst den kan få heta både och:tummenupp

Med tanke på hur många poster det är i den tråden om hennes avkörning så är det nog många som tycker att hon kan få den äran:tummenupp

:D På sydsidan där man åker igenom bokskogen där det brukar stå massa bilar å springa massa folk över vägen, borde väl vi komma på något fyndigt namn. "Full-break-avenue" eller "Don't hump the volvo from behind road-bend"

Last edited:
Eller så tycker man som jag att hela idén är jävligt infantil....men jag är ju gubbe också. :rolleyes:

Då är jag med gubbe.. :gubbe
Nog inte bristen på namn som gör att folk kör av på vissa ställen eller att det skulle förhindrat en avkörning.

Last edited:
Jag lägger min röst på att döpa den till "jävlaaaaaarrrrr" för det var precis vad jag skrek när jag höll på att blåsa av där förra året. :näsblod

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup