Nallens pengar?

Swedbank tar en procentsats över ett visst belopp,tror det e över en hundring eller något.

Sådana fanns här å där förr i tiden men det är tydligen jättekul att slänga ner annat än mynt i dem så mekaniken pajar. :mad:

Annars kan du göra en sak som uppskattades här iaf, när jag för några år sen sålde kvällsposten så fick jag 2-300kr per helg i mynt, fixade såna myntrör, fyllde dom sen gick jag till affären och dom blev skitglada för då slipper dom betala för att få växel. och jag får det i sedlar :Bugar

De har bytt attityd, SEB låter hälsa att det bara är att lämna in. De skickar dock iväg det i någon påse för räkning och sedan sätter de in det på kontot.

Men, jag är mer sugen på att köpa något dyrt på öppet köp av en firma jag inte gillar och gå tillbaka dagen efter och få det insatt på kortet. :)

Synd att inte frimärken funkar att betala med längre, annars hade jag sett fram emot ett youtubeklipp när du ska betala...

Bankpersonalen var dock måttligt roade, dom gillar tydligen inte att man samlade på sig mynt.
Inte på 20/50 lappar heller.
Växla in ca 10-12k efter ha sparat ett tag och deras sedelräknare (swedbanks) kunde inte räkna så små valörer så det fick hon i kassan göra för hand :)

Gissar 10k jämnt.

En såndär brukar inte rymma mer än dryga laxen.
Jag gissar på 1200 kr.

Nu talar du om för oss hur mycket pengar ryms i nallen.

Snart så, det är bara lite kvar att peta in under nalle-fontanellen. :)
Det har dock kommit in en joker i leken, genom min brevlåda igår eftermiddag. :mad:

I tidningen Fokus så har de en avdelning för värdelösa nyheter, det var nu om eventuell ny 200-kronorssedel, avskaffaqnde av 50-öring, 20-kronans vara eller icke vara och yada yada. Där framkom att det finns 8 miljoner kronor i form av 2-kronorskronor i omlopp. Vad jag kan se så ser de ut som förrförra 1-kronan exakt, nu måste allt räknas mycket noggrannare. :4skrika

Jag har aldrig ens sett en sådan där 2-krona, de är giltiga om de är tillverkade mellan 1870 och 1970 ungefär.

Nallen kanske ruvar på en förmögenhet. :)

Apropå det, såg ni Skavlan igår? En amerikan som köpt en tavla för 21000 USD, det råkade vara en Leonardo da Vinci som var värd 150 miljoner dollar. :gnissla

Svårt att bedöma storleken på nallen, men jag gissar på 6500:-

När jag skickade in min efter 3-4 år 13 cm i diametern och 26cm hög, så rymde den 9124:-

Nordea löste insättnign av så mycke mynt, genom att fylla en form av värdesäck i plast som de har på banken, som de sen skickar till ett värdebolag (kommer inte ihåg vilket) som räknar pengarna och sedan sätts in på mitt konto, tog 1,5 vecka. Krävdes 3 sådana kassar för alla mina mynt :D

Jag har aldrig ens sett en sådan där 2-krona, de är giltiga om de är tillverkade mellan 1870 och 1970 ungefär.

Nallen kanske ruvar på en förmögenhet. :)

Jag har råkat på den gamla tvåkronan enstaka gånger i min barndom, dock aldrig efter den svartvita tiden, så risken är nog liten.

Då är nog risken större att du sitter på en av tiokronorna i rent guld som någon konstnär prånglade ut som en del av ett konstverk.

Den ser ut att vara värd en tia, guldpriset är en tusing, konstverkspriset mer än så...

Glöm inte att slicka av fingrarna ordentligt efter att du har gosat runt med dom små mynten....

Så, fingrarna är renslickade och humöret i botten.
Dee_cati vann på 5130kr som var närmst 5037kr vilket bög-nallen innehöll, plus en femhundring eller så i allehanda valutor.

Så, fingrarna är renslickade och humöret i botten.
Dee_cati vann på 5130kr som var närmst 5037kr vilket bög-nallen innehöll, plus en femhundring eller så i allehanda valutor.

Fy fan vad bra jag är, men det visste jag ju redan.
Vann jag innehållet, eller vad :va

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back