Nakna hojar. vad tycker ni?

Speed Triplen, så klart. En naken hoj ska ha dubbla ögon!

Bubblare är Benelli TNT och Aprilia Touno (det limiterade orginalet), trots att de saknar två ögon.

Z1000 ser ut som att den byggts på legoland.

/Y
 
Jag föredrar väl egentligen retrohojarna över de designade hojarna om det bara är utseendet vi snackar om.
V-max tycker jag bara är en överreklamerad tramshoj, men den var mycket populär och de lär ha sålt en hel del sådana.
 
Poacher skrev:
Jag föredrar väl egentligen retrohojarna över de designade hojarna om det bara är utseendet vi snackar om.
V-max tycker jag bara är en överreklamerad tramshoj, men den var mycket populär och de lär ha sålt en hel del sådana.
Själv har jag svårt för retro trenden och föredrar orginalen...
 
SuperSport skrev:
Själv har jag svårt för retro trenden och föredrar orginalen...

Men nackdelen är bromsar, ramar och annat som är så mycket effektivare idag, min gammla hoj ser ju ut som den ska men den är ju tillverkad 83 och det märks ju.

Motorerna var ok på den tiden, jag menar det räcker ju med mina 110hk, men det är som sagt annat som inte hade utvecklats så långt på den tiden.
 
Poacher skrev:
Men nackdelen är bromsar, ramar och annat som är så mycket effektivare idag, min gammla hoj ser ju ut som den ska men den är ju tillverkad 83 och det märks ju.

Motorerna var ok på den tiden, jag menar det räcker ju med mina 110hk, men det är som sagt annat som inte hade utvecklats så långt på den tiden.
Jo men kör den efter den hoj det är och skaffa en plastraket om du ska åka fort.
Har själv åkt runt på en GSX1100E och ångrar som fan stt jag sålde den, inget att svänga med men skitkul hoj.
 
SuperSport skrev:
Jo men kör den efter den hoj det är och skaffa en plastraket om du ska åka fort.
Har själv åkt runt på en GSX1100E och ångrar som fan stt jag sålde den, inget att svänga med men skitkul hoj.
Du missförstår tråden, det handlar inte om att jag vill byta hoj och beklagar mig över någonting(jag har ägt den väldigt länge och haft andra hojjar under tiden).

Klart man får köra grejorn efter vad de är, men det ändrar inte på att retrohojarna är bättre med större säkerhetsmarginaler.
 
Last edited:
Poacher skrev:
Du missförstår tråden, det handlar inte om att jag vill byta hoj och beklagar mig över någonting.

Klart man får köra grejorn efter vad de är, men det ändrar inte på att retrohojarna är bättre med större säkerhetsmarginaler.
Nädå jag missförstod nog inte tråden. Som jag skrev så tycker jag tycker orginalen är "bättre" trots bristerna.
 
SuperSport skrev:
Nädå jag missförstod nog inte tråden. Som jag skrev så tycker jag tycker orginalen är "bättre" trots bristerna.

Jo, men varför är de "bättre"?, ville bara veta det.
 
Poacher skrev:
Jo, men varför är de "bättre"?, ville bara veta det.
Den enda retro hoj som i mitt tycke har rätta utseendet är den första Zephyr 750 som kom. Men anledningen till att jag föredrar orginalen är helt utseende och utstrålning. Titta på en Z1300 ingen skulle bygga en sån hoj i dag.
 
Kawasaki ZRX1200R och Honda CB1300 tillhör 10-i-topp... Å andra sidan är jag osäker på om det finns några nakna hoja som INTE är snygga, kanske å ta i lite, men naked är riktigt snyggt :tummenupp Gillar över huvud taget retro stuket, även om jag inte var med när det begav sig, eller kanske just för att jag missade det... :rolleyes:
 
Jag känner att jag måste slå ett slag för den ultragrymmaste nakna hojen Bimota Tesi 2D med Duc-motorn frånn Supersport 1000DS.

:Bugar
 

Bifogat

  • bimota_tesi_2d.jpg
    bimota_tesi_2d.jpg
    70.4 KB · Visningar: 151
  • bimota.jpg
    bimota.jpg
    96.7 KB · Visningar: 166
Last edited:
själv tycker jag mycket om Hornet, ingen har ju sagt dom, inte populära eller gills dom inte som "naken hojjar?" :confused:
 
Finns inget annat...

Det definitiva exemplet på en hoj som får alla hojar att se ut OCH kännas som dom mopeder dom...är...*ler*:Kawa 1300!
 

Bifogat

  • 38_3.jpg
    38_3.jpg
    94.3 KB · Visningar: 191
  • arto-baghjul s.jpg
    arto-baghjul s.jpg
    31.1 KB · Visningar: 173
SuperSport skrev:
Den enda retro hoj som i mitt tycke har rätta utseendet är den första Zephyr 750 som kom. Men anledningen till att jag föredrar orginalen är helt utseende och utstrålning. Titta på en Z1300 ingen skulle bygga en sån hoj i dag.
Den modellen gillar jag inte alls, den är bara stor och klumpig.
Men visst är den unik.
 
Fast cbx1000 är roligast att lyssna på och snacka om, den är inte särskillt kul att köra tyvärr.

Jag tycker det måste komma en retro cbx med rad6a i framtiden, fattar inte att de inte byggt nåt sånt redan så populär den hojen är än idag.

Fanns även en sexa hos en italiensk hoj Benelli Sei, en 750 tror jag.
 
Last edited:
Poacher skrev:
Den modellen gillar jag inte alls, den är bara stor och klumpig.
Men visst är den unik.

Har du provkört nån??

Suveränt lättkörda..faktiskt!

Faktiskt många som gillar att köra dom på vintern tom...
Så...vart har du fått "klumpigheten ifrån"...antar att du aldrig ens kört nån...?...

Hmmm
 

Bifogat

  • UNTITL1.jpg
    UNTITL1.jpg
    129 KB · Visningar: 185
  • airbornes.jpg
    airbornes.jpg
    15.1 KB · Visningar: 245
  • ron-brisbane-au2s.jpg
    ron-brisbane-au2s.jpg
    62 KB · Visningar: 162
kawa1300 skrev:
Har du provkört nån??

Suveränt lättkörda..faktiskt!

Faktiskt många som gillar att köra dom på vintern tom...
Så...vart har du fått "klumpigheten ifrån"...antar att du aldrig ens kört nån...?...

Hmmm
jo jag har faktiskt det, den är ok när den rullar men mycket tung och trög pga sin enorma vikt.
Du vet tyckande är olika, det är ingen hoj för mig helt enkelt.
Det är inget att ta åt sig av alls tycker jag, hojen blev ju legendarisk genom Arto Nyquist åkande.
Jag har själv en trög hoj.
 
Poacher skrev:
jo jag har faktiskt det, den är ok när den rullar men mycket tung och trög pga sin enorma vikt.
Du vet tyckande är olika, det är ingen hoj för mig helt enkelt.
Det är inget att ta åt sig av alls tycker jag, hojen blev ju legendarisk genom Arto Nyquist åkande.
Jag har själv en trög hoj.

Ok..

Tröga är vi allihopa..*ler*..
Fast jag är lika egen när det gäller bästa nakna hojen...*ler*..
Kawa 1300 är Originalet...

Fast ärligt...hade jag råd hade jag haft en CB1100 oxå...Både en F o en R...o en CBX.....o ett par till..*ler*..
Ha det!!
 
Jo det är många äldre klassika hojar man kan tänka sig ha.
Även en del hojar med kåpa så som 500 2t maskinerna som jag tycker var väldigt speciella, men nu blev det offtopic.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top