Om man ska naja några bultar, oavsett om det är för att SVEMO kräver det eller inte, så finns det flera trådar som beskriver hur man gör. (Borra hål i bultskallarna, trä igenom najtråden, tvinna.)
Men är det OK att istället för att borra i bultskallen slipa upp ett spår tvärsöver den (tänk Dremel med smal kapskiva), och lägga najtråden nere i skåran istället? Självklart förutsatt att man kan spänna tråden ner mot gängorna på något sätt, så att inte najtråden halkar av hela bultskallen.
Eftersom jag varken har eller tänker ta licens spelar SVEMOs regler inte så stor roll för mig, men jag hade däremot tänkt åka på bana. Och jag vill inte lägga ner jobb på något som kommer underkännas direkt vid en besiktning. Men jag vill veta vad som är tillåtet, även enligt SVEMO.
(Men egentligen är jag mest lat, om det är OK att skåra kan jag säkra oljetrågsbulten utan att behöva byta oljan.
)
Men är det OK att istället för att borra i bultskallen slipa upp ett spår tvärsöver den (tänk Dremel med smal kapskiva), och lägga najtråden nere i skåran istället? Självklart förutsatt att man kan spänna tråden ner mot gängorna på något sätt, så att inte najtråden halkar av hela bultskallen.
Eftersom jag varken har eller tänker ta licens spelar SVEMOs regler inte så stor roll för mig, men jag hade däremot tänkt åka på bana. Och jag vill inte lägga ner jobb på något som kommer underkännas direkt vid en besiktning. Men jag vill veta vad som är tillåtet, även enligt SVEMO.
(Men egentligen är jag mest lat, om det är OK att skåra kan jag säkra oljetrågsbulten utan att behöva byta oljan.
