najjningshål?

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Det är ju rekomenderat med 1mm hål och 0,7mm tråd
jag har 2mm borr och 0.9mm tråd!

är detta nått problem eller borde det va lungt?
 
Det är naturligtvis lungt. Men är inte 2 mm lite grovt(du måste ju borra vettiga hål)?

Ah, jag vet inte, jag använde 1.5mm borr.
 
Chrille skrev:
Det är naturligtvis lungt. Men är inte 2 mm lite grovt? Ah, jag vet inte, jag använde 1.5mm borr.

tråden köpte jag medvetet 0,9mm men så var det minsta borret jag hade hemma 2mm så det får väl bli det :/
 
Kan vara värt pengarna att köpa nya borr på tex OK för en tia stycket. Enklare än borra sönder grejerna. Men man kanske får plats med 2mm. Jag vet verkligen inte.
 
var nere o testade nyss.. det var inga problem med att få plats med det, men fan va dom skallarna var hårda!!! få köpa ett riktigt värsting borr för att komma igenom där *phuu* :(

Sen får jag sticka och hämta hylsnyckelsattsen oxxå.. försökte få loss dom med en skiftnyckel men det var omöjligt :gråta :3freak
 
kajlyl skrev:
...

Sen får jag sticka och hämta hylsnyckelsattsen oxxå.. försökte få loss dom med en skiftnyckel men det var omöjligt :gråta :3freak

Det finns inget störreNONO! än skiftnyckel på hojen. Ser jag det ute i depåerna så :fatta! :4skrika :fatta!

Varje gång du slinter så sabbar du bultskallen och till slut står du där och får inte loss bromsoken el dyl.

Allra helst ska du slänga alla hylsor som inte är sexkants också, men man får ju börja någonstans.
 
Chrille skrev:
Det finns inget störreNONO! än skiftnyckel på hojen. Ser jag det ute i depåerna så :fatta! :4skrika :fatta!

Varje gång du slinter så sabbar du bultskallen och till slut står du där och får inte loss bromsoken el dyl.

Allra helst ska du slänga alla hylsor som inte är sexkants också, men man får ju börja någonstans.

*Antäktnar* :o

får väl bli en vända till biltema imorgon o uppdatera värkstan lite :D
 
kajlyl skrev:
*Antäktnar* :o

får väl bli en vända till biltema imorgon o uppdatera värkstan lite :D

Du är ju hopplös min unge padwan.
Läs mina rookietips i de två länkarna nedan så får du ett par bra verktygstips också!


Det kommer bli skitbra, men riktiga hylsor är ett måste. Runda bultskallar på oken är INTE kul och hojskruv har ofta så där rejsigt lätta skallar på så dom blir extra klena.
 
kajlyl skrev:
Men Obi-Chrille, jag har ju läst dom så många gånger! ;)

Du ser, Kraften är stark i dej, men du är ingen Rookie riktigt än!

Hör du till dom som kör upp för licens nu på Knutan?
 
Chrille skrev:
Talking too me??! Jag har ju redan licens och bor jättelångt bort!! Vi får köra på kapp någon annan gång :)

Tänkte på träningen, hade fått för mig att uddevalla låg mellan Lund och Malmö!(skojja bara, men jag hade faktiskt fått för mig att du va skånepåg)...

Men det blir säkert någon genemsam tävlingsdag eller banträff som du kan få bli hängd av en 125:a på! :rolleyes:
 
grandmaster skrev:
hur gick det men dina borrningar?

jag gav upp! :gråta

Hade dåligt med verktyg på plats så jag fick för det inte av bultarna så jag försökte borra med dem på plats. Men de var ju Sjukt hårda, kom ca 1mm/min så jag tänker sticka ner till en värksta som fassan har imorgon o få det ordentligt gjort istället :fakta
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top