Nackspärr, mår apa.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tjena.

Var ut en sväng i måndags.
Var fint och varmt, typ +16c, skulle bara ta en sväng inne i centrum så lämnade halsskyddet hemma.

Tappade ändå bort mig till motorvägen där det blev lite högre fart än tillåtet...
måndagkväll började jag må lite dåligt, sov oroligt, nästa dag likaså, nästa natt feberyra.
Inatt sov jag bra men mår ännu apa.
Jag har grym värk i nacke, hals och ögon samt en jäääävligt hård huvudvärk.:död
Undrar om det var en kombination av drag (utan halsskydd) och att jag spände nacken när det gick fort.

Någon som känner igen sig?

Jag kan inte köra utan en windstopper huva under hjälmen, får nackspärr väldigt lätt men det beror nog på en tidigare nackskada som självklart är mc relaterad :näsblod.

Om du har känsliga bihålor kan du åkt på en inflammation där, jag brukar få det några gånger om året :mad: normalt brukar det bli ömt i ansiktet och huvudvärk.

Kalldrag brukar inte vara bra för nacken.

Tror inte din plötsliga sjukdom beror på att du körde utan halsskydd i +16 graders värme. Körde rätt många mil härom veckan utan halsskydd och då var det bara +7 eller +8 grader. Lite kallt om halsen stundvis men inga som helst besvär efteråt.

Jag hade influensan i november och det låter som att du fått en lindrigare variant, vanligen kallad förkylning. Kyla orsakar inte förkylning, däremot kan nedkylning utlösa den har jag hört.

Kanske i kombination med träningsvärk i halsen vilket kan upplevas som huvudvärk.

Ta två alvedon och skriv här imorgon.

Jag har kört många mil på motorväg utan någon form av halsskydd. Hade ingen aning om att man kunde få nackspärr av det, men nu lär jag väl få det nästa gång jag kör motorväg :)

Tycker som andra nämnt att +16 är lite för varmt för att du ska ha fått kalldrag runt hals och nacke? Har du haft problem med det tidigare?
Visst, fartvinden är kall - men +16 är faktiskt som en hygglig sommarkväll.

Ring sjukvårdsupplysning om det fortsätter.

alla är vi olika. har en farbror som aldrig kan köra utan skydd runt halsen.
jag har fått mer problem på "äldre" dagar.
men kör alltid med minst buff.
kan ju vara så att du vart förkyld och att nackontet kommer från körningen.. har du aldrig haft problem förr vore de konstigt om de bara dök upp.

kan inte heller köra utan halsskydd, inte ens i +30 varmaste sommardag.

En såndär vetekudde man lägge ri micron så den blir varm e grymmt skönt att ha på en värkande nacke när man kommit hem efter en tur

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park