Nackproblem och Motard??

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Har en skada på ett par kotor i min nacke sen några år tillbaka..
Börja nu får problem när jag kör med min hoj jag har nu en zx10r då körställning är rätt extrem och påfresta nacken en hel del..

Tankarna har länge varit på en motard och fundera nu lite mer på detta, vinden och rycken kommer jag inte komma i från men körställning är ju bra mycket bättre..

Vad tror ni någon som har erfarenhet av liknande?

Jag fick diskbråck i nacken -08, gick då från en zx9r till en Xt600, pga körställningen.
Körställningen blev 100% bättre för nacken. Nu har jag en fz6s pga jag gillar den upprätta körställningen.
Så det borde funka bra för dig med, nackdelen va att med en xt600 så ligger man inte gärna över 90. Ingen aning dock hur det är med en motard men kan tänka mig att det är samma med en sån

Det känns som det borde bli mycket bättre, jag har ju lyuckats med konststycket att dyka i botten av en pool.
Man hade ju behövt testa en runda för att se hur de går.

Men du har inga problem alls nu när du kör?

Hade inga problem alls, hade Xt´n förra sommaren och körde ca 2000 mil med den.
Nästa hoj blir en Xt igen, hade det bra mycket roligare med den än med ninjan iaf :)

Om du har problem med nacken ska du inte köra med crosshjälm. :)

stödkrage är najs om man kör när det blåser. Avlastar nacken lite vid de värsta kastvindarna =)

//Robert

Ett tips kan vara att investera i en så lätt hjälm som möjligt. Typ en hjälm från Airoh (950g), en vanlig hjälm väger oftast upp mot 1450 g. Hört och läst om andra med nackproblem där ett hjälmbyte gjort skillnad.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park