Hej där, Sporthoj! 
Har nu bestämt mig för att ta tag i saken och införskaffa både motorcykel och körkort (A2) till våren.
Har kollat runt lite och fastnat för ER6-F:an (alt. N). Denna modellen ser ut att tappa väldigt lite i pris, då ~08
rna knappt ligger 15-20 000:- under en helt ny. Funderar därför på att köpa en ny direkt istället; men då jag är student och behöver köpa både utrustning och körkort så kommer då ett lån behövas.
Läste om möjligheten till "restvärde", vilket verkar vara en bra idé för att få ner månadsamorteringen, då jag ändå kommer få tillbaka pengarna när hojen ska säljas? Missar jag något, eller finns det någon nedsida med att sätta restvärdet till ~35%?
Hur är ER6-F att köra upp med? Hörde även talas om att den skulle vara "fladdrig" i högre hastigheter.
Hur slö blir den om den blir strypt till 35kW? Den väger trots allt ~200kg.
Tankar på min plan ang. finansieringen och ev. nyköp?
Hoppas tråden är placerad rätt, samt att ämnet inte är för brett/OT.. Många tack!

Har nu bestämt mig för att ta tag i saken och införskaffa både motorcykel och körkort (A2) till våren.
Har kollat runt lite och fastnat för ER6-F:an (alt. N). Denna modellen ser ut att tappa väldigt lite i pris, då ~08

Läste om möjligheten till "restvärde", vilket verkar vara en bra idé för att få ner månadsamorteringen, då jag ändå kommer få tillbaka pengarna när hojen ska säljas? Missar jag något, eller finns det någon nedsida med att sätta restvärdet till ~35%?
Hur är ER6-F att köra upp med? Hörde även talas om att den skulle vara "fladdrig" i högre hastigheter.
Hur slö blir den om den blir strypt till 35kW? Den väger trots allt ~200kg.
Tankar på min plan ang. finansieringen och ev. nyköp?
Hoppas tråden är placerad rätt, samt att ämnet inte är för brett/OT.. Många tack!