N80 vs. K800i

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Ja som rubriken lyder vilken är bäst, Nokia N80 vs. Ericsson K800i. Vilken har mesta och bästa finesserna. För och nackdelar tack
 

big_fredrik

A men ska vi sniffa en rand lr?
Gick med
15 Aug 2003
Ort
sthlm
Hoj
Ktm 640 Motard
Alltid hatat sony ericsson, men så köpte ja en k800 va grymt nöjd me allt på den tills ja tappa den i groggen :S.
Tycker nokias senare modeller bara börjar bli kompliserade har iofs inte använt n80 men.
lägger min röst på k800
 

Paradoxy

Guest
Flest och bäst finesser har ju utan tvekan N80.
Wlan, grym skärm, grym videoinspelning och Symbian är några saker som verkligen är bra.

Dock har den dåliga sidor också:

Batteri, värdelöst. Verkligen värdelöst. Jag köpte min trots att jag visste om det, och det funkar att lyssna på musik en hel dag, men efter det så är den verkligen slut. Laddar min varje kväll, får snåla som fan om den ska klara två dygn.

Kameran duger, om man håller handen still. Alla bilder ser bra ut i mobilen, men i full storlek på datorn så är det inte imponerande om du var lite skakis när du tog bilden. Men är du stadig och har rätt ljus så går det att klämma fram bra bilder med denna telefonen. Fast det går inte att undkomma att K800 tar bättre kort tack vare dess autofokus.

Gammal slö processor (Samma som 6630). Tror att N80 är den sista N-series telefonen som har den processorn. Alla dom senare har nyare och snabbare. Och det märks.

Om du ska jämföra någon nokia mot K800 just nu så är det utan tvekan N73.
Det enda som SE'n är bättre på, enligt mig, är blixten. Feta creds till SonyEricsson för den.

Eftersom du funderat på K800 så antar jag att Wlan inte är jätteintressant, så då skulle jag ta N73. Utan tvekan.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Beställde en N80 i början av sommaren men eftersom Nokia inte kunde leverera så fick det bli just en K800i. Skitnajs lur på det hela taget och det enda jag saknar är just Symbian.

En klar 'KÖP' telefon, i min värld.
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top