TurboJugend
Ny medlem
Jag är kanske sämst i världen på att skruva och mecka, så nu undrar jag hur i helvete man får den där stora packningen i ljuddämparen att passa? Ska man först trä på den på avgasröret och trycka in i ljuddämparen eller ska man sätta den i ljuddämparen först och sen trycka in avgasröret? Sist jag försökte så fanns det inte en chans i helvetet att den gick in. Jag tog i tills jag trodde jag skulle böja sönder avgasröret. Till slut satt den halvvägs och var omöjlig att både få in och dra ut. Det hela slutade med en trasig packning (som jag väntat en månad på att få), höga svordomar och bärsärkargång i garaget. Ska den va så svår att få dit? Till saken hör att det inte var originalljudämparen jag hade på. Det kanske ska va en annan packning då?
Iaf så har jag nu beställt en ny ljuddämpare, då den jag hade var för högljudd och kändes bara allmänt billig och dålig. Grejerna kommer till veckan och jag vill naturligtvis inte att historien ska upprepa sig.
Iaf så har jag nu beställt en ny ljuddämpare, då den jag hade var för högljudd och kändes bara allmänt billig och dålig. Grejerna kommer till veckan och jag vill naturligtvis inte att historien ska upprepa sig.
hursomhelst ska det inte vara några problem att få dit ljuddämparn du kanske måste lätta lite på kröken (lossa den) för att få rören i linje..