Nürburgring, nordschleife

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Jaha, då har öppetiderna för i år kommit ut.
Första resan ner i år blir vecka 20 och kommer som vanligt att vara en av årets höjdpunkter :)
Vet att det är några till som är sugna och ta ett par varv på världens bästa landsväg eller är det en motorbana :va

Vi som brukar åka ner har ställe och bo på men blir vi fler så är det förmodligen inte omöjligt att vårt värdpar kan ordna med boende hos grannarna.

Så vilka ska med ner i år då?

Micke, Nobben och Håkan ser jag som självklara.

Länk till Ringen (öppettider 2009): http://www.nuerburgring.de/events.10.0.html

Som vanligt är det ju alltid lika kul och se vem som blir ful(l)ast på grillfesten eller vem som går hem med granntanten för inte att tala om vem som är snabbast i depån :D

Hörs
Roger

Hur görs anmälan?

Räcker det med att den skriv här elelr ska du ha den skriven i blod? :pannkyss

/me bokar semester v20

Pris?

Av ren nyfikenhet, vad brukar kalaset gå på?

Resa, uppehälle och avgift? :)

Vilken dag kommer man hem på?
Har ju bokat / betalt 2 dagars körning på Gelleråsen 18-19 Maj :näsblod

Räcker det med att den skriv här elelr ska du ha den skriven i blod? :pannkyss

Det vore fränt att se det i blod...
:D

Last edited:
Av ren nyfikenhet, vad brukar kalaset gå på?

Resa, uppehälle och avgift? :)

Allt beror ju på hur euron ligger i pris:gnissla , hur man tar sig ner och hur många varv man vill åka.
Resan i Maj förra året gick väl loss på en 11-12 tusen. Då vart det ett 25 varvskort på hojen och ytterligare några med bilen.

Här år lite priser för i år vad det gäller resa och avgift på bana:
Öresundsbron enkel resa;
Motorcykel 190kr
Bil med släpvagn 690kr

Stora bält:
Normalpris Personbil m. trailer op til 6 m totallængde, enkelttur 215 DKK
Personbil med trailer over 6 m totallængde, enkelttur* 330 DKK

Rödby-Puttgarden:
Motorcykel; 395kr
Bil med släp: 795kr

Drivmedel :
avståndet är ca 130 mil till ringen

Boende: Mellan 20 och 30 euro per natt inklusive frukost.

Banavgift:

4varvskort 75 Euro
8varvskort 145 Euro
15 varvskort 250 Euro
25 varvskort 390 Euro
Årskort 1075 Euro

kursen idag 20090110
euro 10.92
dkk 1,46

Jag åker Bil (diesel) med släp ner över Öresundsbron och över stora bält.
Broavgifter, drivmedel (bil och mc) och banavgifter för 2 personer kommer att hamna nånstans runt 10500 = 5250 per person. Det som tillkommer är boende, mat och dryck lite smååka på dagarna innan banan öppnar.
Räkna med att resan hamnar nånstans runt 10 000 kr per person.

Vilken dag kommer man hem på?
Har ju bokat / betalt 2 dagars körning på Gelleråsen 18-19 Maj :näsblod

Vi planerar att vara borta till Lördagen den 16 Maj.

Zormin och jag brukar också åka till Ringen i olika konstellationer i juli varje år. :)

Vi åkte oxå ner i juni/juli varje år förr men det är betydligt mycket mindre folk på banan i maj vilket gör att man får friare varv och kan hålla i lite mer.:D

Last edited:
Då är väl handsken kastad.
Yamaha R1 vs Honda Cbr 1000rr + Audi vs Saab.
Kan bli nåt att se fram mot
Vem som kör om vem på yttern i Galgenkopf vet vi, så där är det väl inte mycke handske att plocka upp :7peta
När det gäller Audi - Saab så vet vi min kapacitet med fyra hjul från gokartbanan:brinnerup men med +100hk och quatro finns chansen...

Vi åkte oxå ner i juni/juli varje år förr men det är betydligt mycket mindre folk på banan i maj vilket gör att man får friare varv och kan hålla i lite mer.:D

Tycker inte det är något problem på vardagarna. Håller man ett någorlunda tempo så blir det inte så mycket omkörningar åt något håll heller. Skulle man drabbas av någon talang så blir det väl problem igen men det är nog ingen risk i mitt fall. :D

Tycker inte det är något problem på vardagarna. Håller man ett någorlunda tempo så blir det inte så mycket omkörningar åt något håll heller. Skulle man drabbas av någon talang så blir det väl problem igen men det är nog ingen risk i mitt fall. :D

Helt rätt.
På sommaren är det dock mer turister med halvdana bilar som läcker olja lite här och där som vill testa ett par varv. Mindre av den varan i Maj tycker åtminstone jag.

Vem som kör om vem på yttern i Galgenkopf vet vi, så där är det väl inte mycke handske att plocka upp :7peta
När det gäller Audi - Saab så vet vi min kapacitet med fyra hjul från gokartbanan:brinnerup men med +100hk och quatro finns chansen...

Vad det gäller Galgenkopf håller jag fortfarande på att försöka dra ut dolken i ryggen :mad:
+100hk är vad du kommer att behöva (om nu det ska hjälpa:FU )
Vem vet, jag kan ju ha otur eller hur var det Cralle sa i en intervju, otur: det är när man leder med ett halvt varv och blixten slår ner på målrakan :krama .

Maj är ett bra val. Sommaren är lite mer chanstagning och att åka i mars som jag har gjort någon gång innebär att man får slåss med alla engelska kitcarbilstillverkare samt engelsk motorpress som vill ut och testa allt nytt så tidigt på säsongen som möjligt.

Hem på lördag, packa och iväg till Gelleråsen på söndag kväll.
Förutsett att jag inte skjuter motorn på min stackars "veteranare" så låter det helt klart som en plan!
:rock

Hade jag 10k liggandes och skräpade så skulle jag hänga med utan att blinka... Men nu har jag inte det så ni som åker får lägga upp bilder och filmer så jag kan titta och gråta för att jag inte kom med. :D

Önskemål om någon form av lista på klara ekipage som följer med ner till paradiset hamnade på mig att fixa.

Klart är att vi åker ner vecka 20.:tummenupp
Boende är delvis klart och av erfarenhet så vet jag att det är inget problem att ordna boende även om man måste göra det samma dag som man kommer ner.

Skulle vara bra om alla som är säkra på att åka med ner skriver in sig innan den 15 februari. Som det ser ut just nu så är 9 klara och 2 vet inte med säkerhet.
Kommer sen att börja jaga boende till alla så att det förhoppningsvis är klart innan vi åker.
Fyll bara på listan nedanför

Klara att följa med:

1. Ringensmiskarn

Ibland får de som har koll på tekniken ge grabbarna :tuttar lite hjälp!
Även om man inte ska med själv.
Så här kommer nr 3. och 4. på listan:

Klara att följa med:

1. Ringensmiskarn
2. FZ1
3. Aquila
4. Nobben

Klart jag skriver upp mig på listan. Justja...skulle det kärva med plats på kärran så kan jag ta hojen ner. Allt jag vill är att packningen får lifta med någon bil. Dvs kalsongerna och en extra t-shirt. ;)

1. Ringensmiskarn
2. FZ1
3. Aquila
4. Nobben
5. Schnellfahren

Har inte kollat med jobbet än men att ta ledigt en vecka i maj ska inte vara några problem...

1. Ringensmiskarn
2. FZ1
3. Aquila
4. Nobben
5. Schnellfahren
6. Ill-k

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!