Nödproviant nattetid

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Har du varit oacceptabelt hungrig efter att affärerna stängt och du fått hålla till godo med det plock du har i kylen? Vad har du då slängt ihop?

En dag förra veckan blev min middag pestodoppade körsbärstomater med riven parmesan på, och i skrivande stund äter jag varmt stektpannelagat bröd gjort på matlagningsgrädde, mjöl och grahamsmjöl, med smält smör och strimlad fetaost. Mumma. :hihi

Last edited:
när nöden är riktigt stor kör jag vitt bröd som man rostar, brer på smör som givetvis smälter och sen kanel och socker.

har inte något fint namn för det ännu.

Baconlindad entrecot blev det i fredags natt.
Ikväll ett par skivor Fazer Rågform med hemmagjord skagenröra som jag hittade i en bunke i kylen.
Annars är det en klassiker med pesto och ett par oliver på tidigare nämnda rågformsskiva.

Blir ofta smoothies när man jobbat sent eller kommer på att man är hungrig. Har alltid frysen full av jordgubbar/blåbär/osv. och en liter mjölk är inga problem att få tag på. :tummenupp

Sen har man fått en sjuk dålig ovana att äta väl mycket nattetid sedan man jobbat natt vissa perioder.

när nöden är riktigt stor kör jag vitt bröd som man rostar, brer på smör som givetvis smälter och sen kanel och socker.

har inte något fint namn för det ännu.

Bullmacka kallar min dotter det, eftersom det smakar kanelbulle.

Omelett är det som jag kört som akutmat för det mesta... Tar två minuter att vispa ihop smeten och krydda. Sen hackar man bara i det som kan råka finnas... Sist blev det en burk musslor, lök, paprika ost. Och omeletten la jag upp på en rostad macka... Ja, kombinationerna är oändliga...

Brukar försöka ha lite knäckebröd, ägg och pyttipanna hemma. Är man hungrig tar man det som finns till buds. Har upptäckt Dr Oekter Pizza. Kan faktiskt rekommendera dem. De är godare än en ful pizza.

Vill man äta något lättare kan jag rekommendera skivade tomater med buffelmozzarella. Häll på olivolja och strö lite havssalt över. Lite pesto höja kan smaken, men man klarar sig utan. Ett tips är att köpa tomater av hög kvalitet med gott om smak.

I ett worst case scenario ligger McD nära till hands.

När jag var gravid så blev man hungrig jämnt. Så min nattmat bestod av bröd med stekt ägg och lite salt på det, mumma mättande.
Levde på det i flera månader.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...