"Nödgarage" för er som saknar riktigt garage.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Tjena...

Jag såg en intressant sak på Custom Bike Show i Norrtälje idag. :jisses

Ett slags enkelt garage, för er som saknar riktigt garage.
Vet ej något mer än det som syns på bilderna.

Själv har jag garage, men tänkte att jag skulle tipsa om någon skulle vara intresserad.

Någon annan kanske vet mer om dessa garage, eller orkar kolla upp saken.
Här slutar dock mitt engagemang i frågan. :hej

Bifogat

• P6030037.JPG
    P6030037.JPG
    64.5 KB · Visningar: 209
  • P6030038.JPG
    P6030038.JPG
    67.4 KB · Visningar: 168
War-psycho skrev:
2211754 Tjena...

Jag såg en intressant sak på Custom Bike Show i Norrtälje idag. :jisses

Kul med ett lördagsskratt =) :banana

heathrow skrev:
2211771 Kul med ett lördagsskratt =) :banana
Jo, är man insnöad så blir man väl lättroad. :rolleyes:

(Här försöker man vara snäll å tipsa (sporthojs)folket om något som dom kan ha nytta av, åsså får man hånskratt tillbaka. Känns ju uppskattat.) :3freak

Last edited:
Ser ut som en lämplig sak, enda problemet är väl att den kanske är halvfull med returglas om man låter den stå en vecka. :lol

Orca69 skrev:
2211845 Ser ut som en lämplig sak, enda problemet är väl att den kanske är halvfull med returglas om man låter den stå en vecka. :lol
Jovisst, färgvalet kan man ju diskutera. :hihi
Men det står ju att det är en prototyp också.

Förresten: Det borde ju vara hyfsat lätt att förse ett sånt "garage" med ett larm (billarm?).

(Sen får man väl välja/måla en annan färg, så att bilen som tömmer returglasburkarna inte tar fel. :tungan)

Last edited:
Kanske inte det vakraste men iden var ju helt ok.
Speciellt för alla som saknar garage och då inte kan ta vissa försäkringar.....
Kanske skulle kolla med föreningen vad dom säger om att man får ta en bit gräsmatta och snikra ihop något liknande :hjälm

Cool lösning. Såg nått liknande för några år sen men då bara ett tält, det där kan ju faktiskt vara rätt så säkert. Ett lås och ett larm på bara så är det ju nästan lika bra som ett riktigt garage.

Har gärna ett sånt med mig när jag måste slagga....

coolare än ett vanligt tält :)

EBS skrev:
2211879 Cool lösning. Såg nått liknande för några år sen men då bara ett tält, det där kan ju faktiskt vara rätt så säkert. Ett lås och ett larm på bara så är det ju nästan lika bra som ett riktigt garage.

Är det bara ordentligt försärkt kan det nog vara bättre än 95% av garagen, speciellt dom med trädörrar...

EBS skrev:
2211879 Cool lösning. Såg nått liknande för några år sen men då bara ett tält, det där kan ju faktiskt vara rätt så säkert. Ett lås och ett larm på bara så är det ju nästan lika bra som ett riktigt garage.
Jo, går säkert att bulta fast i marken ordentligt också, om man vill.

Eller om man hyr en p-plats med motorvärmaruttag, så har man ju möjlighet till ett varmgarage (kupévärmare) & elförsörjning till larmet.

Eller om man inte har plats/lust/tillstånd att bygga en carport/garage till sitt radhus.

Potential finns iallafall.

War-psycho skrev:
2211754Jag såg en intressant sak på Custom Bike Show i Norrtälje idag. :jisses
Verkar ju verkligen vara rätt ställe att premiärvisa en sån grej... Hur ska man få plats med en långgaffel i den? :va

Esquire skrev:
2211907 Verkar ju verkligen vara rätt ställe att premiärvisa en sån grej... Hur ska man få plats med en långgaffel i den? :va
Var väl gissningsvis flera hundra motorcyklar där idag.

Bara typ en femtedel hade långgaffel. (Om man räknar besökarna också.)

Så det var nog bra PR. :)

Edit: Fanns faktiskt en del sporthojkillar/tjejer där också.

Last edited:
War-psycho skrev:
2211921 Var väl gissningsvis flera hundra motorcyklar där idag.

Bara typ en femtedel hade långgaffel. (Om man räknar besökarna också.)

Så det var nog bra PR. :)

Edit: Fanns några sporthojkillar/tjejer där också.
Fegisar... Det är långgaffel som gäller. Byggs alldeles för få i Sverige i dagsläget. :(

Esquire skrev:
2211927 Fegisar... Det är långgaffel som gäller. Byggs alldeles för få i Sverige i dagsläget. :(
Jo, håller med.

Själv hörde jag iallafall till den femtedelen. :D

Fanns dock en del "udda" byggen, här är ett exempel från våra kreativa knäppskallegrannar i Finland:

Bifogat

• P6030012.JPG
    P6030012.JPG
    85.7 KB · Visningar: 90
  • P6030013.JPG
    P6030013.JPG
    99 KB · Visningar: 118
  • P6030014.JPG
    P6030014.JPG
    97.7 KB · Visningar: 92
Last edited:
Esquire skrev:
2211946 Det är bra, se till att hålla fanan högt.
Jo föffan... (min gaffel kommer dessutom växa lite till under sommaren.)

Kul att min gamla häck faktiskt drog lite uppmärksamhet, trots att den inte deltog i utställningen (eller ens är i sånt skick.)

Kolla in bilderna på finnarnas bidrag i förra inlägget.
(Helt sjuk, men faktiskt körbar. Alla hojar som deltog var tvungna att köras in på området.)

Last edited:
War-psycho skrev:
2211953Kolla in bilderna på finnarnas bidrag i förra inlägget.
Jupp, finnarna verkar vara de som tar ut svängarna mest och kommer med en del udda idéer.

Se bara på han som hade byggt en hoj ifjol tror jag det var (trajamotor med korta avgasrör och en mycket udda gaffel), han gjorde ju inte saker som de flesta andra skulle ha gjort.

Dessutom ska de ha cred för att de kan bygga med något annat än en "amerikansk" motor.

Esquire skrev:
2211991 Jupp, finnarna verkar vara de som tar ut svängarna mest och kommer med en del udda idéer.

Se bara på han som hade byggt en hoj ifjol tror jag det var (trajamotor med korta avgasrör och en mycket udda gaffel), han gjorde ju inte saker som de flesta andra skulle ha gjort.

Dessutom ska de ha cred för att de kan bygga med något annat än en "amerikansk" motor.

Dessutom ska finnarna ha creds för att dom bygger alls, då det är i det närmsta omöjligt att få ett bygge godkänt för gatan.
Det kan vara därför dom tar ut svängarna lite mera, dom kan ändå bara förregistrera sina fordon, dom kommer aldrig att få dom helt godkända.

Även om dom nu jobbar stenhårt med att få samma regler som i sverige, så kommer det det att dröja.
Men duktiga hantverkare det är dom!

(EDIT) Angående snigelgaraget, det var förvisso fult som fan, men det är flera 100% bättre än att ha hojen ståendes med ett kapell bara.

Last edited:
fan, perfekt för mig som ska betala 550kr i månaden för en jäfla plåtlåda till garage här. Bättre me en sån där i träggårn då

AHAAAAAAAA

Tror det står en sånt garage på söder i tokholm, fattade inte alls vad det va för något förrän nu.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back