Nått rykte om Husaberg 2008?

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Som topicet säger, nån som hört/vet något? Supermuppo, du har ju haft lite koll tidigare år?! Är nyfiken, börjar bli smått hojsugen igen.

Tyvärr vet jag inget om Husaberg men jisses hur många år har du varit utan hoj nu 3år eller? Du kanske skulle locka över Heda over the dark side igen! :D

Klart du ska börja köra motard igen! En annan har flyttat till Älvkarleby och kör fireblade fighter för tillfället, motardsuget försvinner dock inte så blir det nån mer som köper motard är man ju inte omöjlig :)

Mmmmmm.... 2 år är det nu lite drygt. Har faktiskt inte kört en meter sen jag sålde Husan våren 05'. :galen Men har ju haft jetskin istället. :tummenupp Har iofs kört svärfarsans 4-hjuling men det räknas inte!

Jag är nog mer inne på att åka i skogen mest helt och hållet. En fet grussladdare på 628 kubik vore inte fel... Surrade faktiskt med Heda om det igår, han börjar bli sugen han med.

Macke, välkommen till byn! Själv bor jag 200 m söder om älven. Är det Västanå för dig då eller?

Bor du i Älvkarleby du också? Det var värst.... Svårt att hitta ett bättre ställe att bo på i Norduppland :tummenupp Bor på Fisket, höger sida strax innan bron över järnvägen.

Du lär ju köpa en hoj som du både kan ha som motard och offroad isf, finns fan inget roligare än att va ett par motarder som smiskar småvägar :D

Jag skulle kunna tänka mig att det blir Magurabromsar på 2008 orna men att det inte blir några större förändringar. Men 2009 då kommer det att hända grejer i alla fall på 450. Skulle kunna tänka mig att Husaberg kommer att ha bästa 450 hojen på marknaden.

Rena gissningar men något säger mig att det kan bli så :tummenupp

Hallo mannen (trådstartarEbbe).

Long time no gas :)

Säger som stoffy, vet inget om 2008 ännu men 2009 verkar det hända desto mer. Liten plasttank är väl det enda än så länge...

Tjena godsherren!

Det är långt till 2009! Aja, tror en 07'a skulle duga hur bra som helst. Är det nå probs med dom nu? Eller funkar det fint? Och då menar jag alltså inte att jag tror att dom går i evighet utan översyn såklart. Det ÄR rejsmaskiner och behöver vård därefter! Bara för att ingen ska missförstå mig.
Å du, vi har ju ff inte genomfört den där offroadhelgen vi surrade om för 3(!) år sen, kanske ska se till att det blir av när jag skaffat mig maskin igen. :jäs

Jag vet...

att Midraper vet...
och han har sett bild....... :D

en liten teaser...
Lilla tanken blir standard på enduromodellerna....:tummenupp

puss

issi

Tjena godsherren!

Det är långt till 2009! Aja, tror en 07'a skulle duga hur bra som helst. Är det nå probs med dom nu? Eller funkar det fint? Och då menar jag alltså inte att jag tror att dom går i evighet utan översyn såklart. Det ÄR rejsmaskiner och behöver vård därefter! Bara för att ingen ska missförstå mig.
Å du, vi har ju ff inte genomfört den där offroadhelgen vi surrade om för 3(!) år sen, kanske ska se till att det blir av när jag skaffat mig maskin igen. :jäs
Definitiv info borde komma rätt snart. Annars har det ju inte hänt särskilt mkt senaste åren alls. 05/06 hände i princip inget.

Du är välkommen ner och kan låna tjejfemtin om du vill åka. Både SuMo och enduro/cross. :tummenupp

Här är nästa års uppdateringar.....

HUSABERG MODEL 2008 TECHNICAL CHANGES

Front Fork: Updated suspension settings

Shock absorber: Updated settings

Front Wheel: Black Rims and machined hub on all Enduro models

Rear Wheel: Black Rims and machined hub on all Enduro models

Wave Brake Disc: New wave brake disc (front and rear) on all Enduro models

Fuel Tank: New small 7,5 liter fuel tank on all European Enduro models

Front Axle: integrated screw to take out the axle easier, special crown (DURNICODE) - no oxidise and no galling

CDI-Box: New programmed ignition curve for all Enduro models for improved traction and control.

Oil Plug: CNC machined, anodized blue

Handbrake cylinder Cover: CNC machined, anodized blue on all Enduro models

Hydraulic Clutch Cover: CNC machined, anodized blue

Cover for Supermoto Brake reservoir: CNC machined, anodised blue on all Supermoto models

Stickers & Decals: This years Supermoto has received a more dark appearance that emphasizes the feeling of the well known strong and light Husaberg Supermotos. The Enduro models have a sharper appearance with more distinguished lines in the graphics in combination with exclusive details. This is a pure racer.

I stora drag så blir lite mer av blingblinggrejerna standard för FS-modellerna. Man hade ju hoppats på LITE mer. Blir väl som vi trodde en större omgörning till 2009...

Last edited:
Jag kan avslöja redan nu, till -09 kommer de med eloxerat tanklock och ytterliggare en ny färgsättning. ;)

Här är nästa års uppdateringar.....

HUSABERG MODEL 2008 TECHNICAL CHANGES

CDI-Box: New programmed ignition curve for all Enduro models for improved traction and control.

Det här låter ju lite som en effekt sänkning, för inget annat än mindre effekt kommer ju att ge mer fäste på en Husa! :mad: Man kanske ska jaga rätt på en 07'a då. Gillar grafiken på dom, enduron alltså.

Muppo!
Jag tänkte mer på en guidad fet friåkningstur i Norduppland å södra Gästrikland. Här finns grymt mycke vägar å stigar å blötmarker att upptäcka i skogarna! :tummenupp

Last edited:
Det här låter ju lite som en effekt sänkning, för inget annat än mindre effekt kommer ju att ge mer fäste på en Husa! :mad: Man kanske ska jaga rätt på en 07'a då. Gillar grafiken på dom, enduron alltså.

Muppo!
Jag tänkte mer på en guidad fet friåkningstur i Norduppland å södra Gästrikland. Här finns grymt mycke vägar å stigar å blötmarker att upptäcka i skogarna! :tummenupp

AHA, jo för fanken.
Slår på storhjulen på båda hojarna och tar med den tveklöst bättre hälften :tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D