Nåt nytt : Sportscooters ?

Dirty Dick här på forumet kör Scooter, sån T-max.
På kurvig väg så är han riktigt kul att köra med för jävlar vad det går undan :lol

Han kör ifrån de mesta på två hjul :)

Dirty Dick här på forumet kör Scooter, sån T-max.
På kurvig väg så är han riktigt kul att köra med för jävlar vad det går undan :lol

Han kör ifrån de mesta på två hjul :)

Har för mig att nån här på sporthoj hade turbokonverterat en scooter, var det han? :D

Ja, Sven. Du har nog missat något! :) TMax kom till Sverige 2001. Jag körde TMax i 8 år innan jag sålde den vidare.

Jag har en bekant på TMax som brukar göra sina hojpolare lite halvknäckta när han ligger som ett frimärke i backspeglarna på deras s k sporthojar. De blir inte av med honom... På en krokig väg alltså. Bra chassie och bromsar, mao.

EDIT: min gamla 02:a med drygt 40 hk (med helsystem från Leo Vince, stålomspunnen bromsslang, rensad bak) gjorde 160 "äkta" km/t. Lite mer på mätaren. Helt lugn och stabil i toppfart. Bara att gasa.

coolt, får kolla upp den, erkänner gärna att detta är ny mark för mig, du verkar ha bra koll så finns det nån bra återförsäljare för MC-scootrar i gbg området där man kan provköra?

påstår inte heller att detta är nåt alternativ till en riktig sporthoj (lets face it, inget är ett alternativ till det), men man lassar inte gärna upp frugan eller kidsen bakpå en zx10a och drar iväg på semester direkt.. den suger att pendla till kontoret med också.. skinnställ eller ej.

Hellre en scooter än HD om man blir för mesig för en Supersport MC

Ska man ha en scooter så ska man ha en sportig scooter http://www.blogcdn.com/www.autobloggreen.com/media/2009/01/dn01_us_8.jpg Honda dn-01. De klassar den som en cruiser, men jag säger scooter :fakta

Ja jävlar, ser ut som en snöskoter, eller en mc som blivit mosad av en väldigt fet människa och tillplattad. Nån slags hybrid mellan snöskort och mc, första intrycket var väl lätt illamående men sen såg den rätt bekväm ut ändå.

Tycker den där bmw scootern verkar vara nåt för folk med för mycket pengar. Dyr och tung och bred o jävlig. Drar ungefär samma som en riktig mc också. Fy för fan.

coolt, får kolla upp den, erkänner gärna att detta är ny mark för mig, du verkar ha bra koll så finns det nån bra återförsäljare för MC-scootrar i gbg området där man kan provköra?

påstår inte heller att detta är nåt alternativ till en riktig sporthoj (lets face it, inget är ett alternativ till det), men man lassar inte gärna upp frugan eller kidsen bakpå en zx10a och drar iväg på semester direkt.. den suger att pendla till kontoret med också.. skinnställ eller ej.
Nä, det är inga sporthojar. Men kan ända vara "småsportiga" på rätt vägar (krokiga 70-vägar) eftersom flera har riktigt bra chassin. Se t ex kommentaren tidigare i tråden om DirtyDick.
Nya TMax 530 finns hos Bike Göteborg och Yamahacenter. Bike bör även ha BMWs 650 (inte testkört själv, men den påstås vara mkt komptent). Gileras 850 och Piaggios stora maskiner är nog lite svårare att hitta till provkörning (fråga på Johans Mc).

Suzuki 650 (mer bekväm än sportig) - Johans Mc (fast undrar om de har någon provkörningshoj?). Hondas nya 700 cc (sägs också var mkt kompetent) borde finnas på Hondacenter. Fast jag såg ingen senast jag var där... Det är väl de stora märkena.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...