Nåt en funktionshindrad kan besöka i höst?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jobbar med en suverän kille som älskar motorer.
Tyvärr har han en sjukdom som hindrar honom från att delta, såvida han inte har någon med sig.
Han och jag undrar om det finns nåt i trakterna av Sthlm, race, exhibition, whatever.
Vore enormt värdefullt för honom.

Tack på förhand.

Kolla med gokartklubbarna i närheten. Det kan hända att dom har kartar för 2, du kan köra o han åker med. Ev kan han styra o du sköter gas o broms.

Tack, Ricken.
Tyvärr uttryckte jag mig mig inte klart nog.
Han är så illa att vi planerar att bara se nåt,
Mer klarar han tyvärr inte.
Gärna tävlingar, hojar, bilar, mkt ljud helst.
Kul om han kan få se lite av det han älskar innan det liksom är slut. Men tack iaf.

Det är ju rookie-racehelg i Linköping i helgen, träning hela fredagen och race lördag + söndag. Dvs både tävling, massor med hojar och massor med ljud och intryck :tummenupp Dessutom får man ju knalla runt som man vill i depån och titta närmare på allt, prata med folk osv :tummenupp

Åk till Rörken nån kväll å kika på när de fräser runt där då?

Inget evenemang egentligen men det skulle ju kunna va nått.

Jag är säker på att han kan prata med lite löst folk och kanske klämma å känna på en hoj eller två också bara du talar om här när du kommer.

Ta med honom till Sveavägen en onsdag och knalla runt och kolla på hojar. De flesta som hänger där tar gärna några minuter att snacka hoj med nån som är intresserad, funktionshindrad eller ej.

Ps, kan ju va extra kul att åka å kolla på när motardmaffian samlas å stuntar, kolla deras forum. De hänger både i lunda å i jordbro.

Får man extrapoäng om man postar många ggr? Känns som att jag leder nu då?
Ta med honom till Arlanda Track när SMC kör kurs där, så får han se bankörning och knalla runt och kolla i depån. Inte lika långt som till Linköping eller rörken.

Får man extrapoäng om man postar många ggr? Känns som att jag leder nu då?
Ta med honom till Arlanda Track när SMC kör kurs där, så får han se bankörning och knalla runt och kolla i depån. Inte lika långt som till Linköping eller rörken.

Verkar som det kan vara knepigt att komma dit som besökare. Min kompis kom inte in ...
När jag tänker efter så var en annan kompis också och kikade förbi och han kom däremot in (Och bokade omgående en körning själv när han kom hem).

Last edited:
Verkar som det kan vara knepigt att komma dit som besökare. Min kompis kom inte in ...
När jag tänker efter så var en annan kompis också och kikade förbi och han kom däremot in (Och bokade omgående en körning själv när han kom hem).

Jesse får dra ett pm till arrangören då så löser det sig kanske.

(ännu en poäng till mig)

Leta upp någon som kör hoj med sidovagn om han kan hoppa i en sådan. Så brukar de göra för personer med gravt handikapp här nere och de bara älskar att få åka med en runda.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN