Nåt är fel...?

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
Supeduke -07
Har haft hojen på verkstad sedan en olycka då jag kom i kontakt med en kille på moppe där höger gaffelben fick sig en törn så att det blev ett jack.. (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132925) Nu till det vesäntliga. Fick tillbaka hojen i fredags men har nu upptäckt nåt som inte fanns innan.
När jag skall svänga är det precis som om man "ramlar" inåt (speciellt i högersvängar). I övrigt känns framhjulet nervöst vid vanlig körning emellan åt och vid svängar beter hojen sig inte alls som den gjorde innan. (Har haft hojen i 2 år så man känner ju när nåt inte är som det brukar.

Har någon nån fundering om vad det kan vara?! Skall ringa verkstaden imorrn och höra men tänkte att det finns ju så många jävligt kunniga på denna sida så det kan ju inte skada att slänga ut en tråd

Danke Schön

lagerskålen i styrstammen kanske fått en smäll eller i värsta fall ramen, dock ej troligt om du inte tog stopp i något

Rent spontant låter det som om framdäcket är slut, då kan hojen bete sig på det viset. När du kontrollerar, tänk på att framdäcket inte slits på samma sätt som bakdäcket. Utan det blir konkavt på sidorna. Drar du fingrarna över däcksytan så ska du inte känna några nivåskillnader.

Men det kanske är troligare att det är något från din incident som spökar.

Bara en tanke dock.

Chii skrev:
2484440 lagerskålen i styrstammen kanske fått en smäll eller i värsta fall ramen, dock ej troligt om du inte tog stopp i något

Jag var aldrig omkull eller nåt utan jag touchade bara killen. Ganska hårt dock.

X-up skrev:
2484457 Rent spontant låter det som om framdäcket är slut, då kan hojen bete sig på det viset. När du kontrollerar, tänk på att framdäcket inte slits på samma sätt som bakdäcket. Utan det blir konkavt på sidorna. Drar du fingrarna över däcksytan så ska du inte känna några nivåskillnader.

Men det kanske är troligare att det är något från din incident som spökar.

Bara en tanke dock.

Framdäcket är iof sista säsongen som jag tänkte köra men o andra sidan så hade jag ju inga problem innan krocken...Tacka för svaren!

Last edited:
Craven skrev:
2484421 Har haft hojen på verkstad sedan en olycka då jag kom i kontakt med en kille på moppe där höger gaffelben fick sig en törn så att det blev ett jack.. (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132925) Nu till det vesäntliga. Fick tillbaka hojen i fredags men har nu upptäckt nåt som inte fanns innan.
När jag skall svänga är det precis som om man "ramlar" inåt (speciellt i högersvängar). I övrigt känns framhjulet nervöst vid vanlig körning emellan åt och vid svängar beter hojen sig inte alls som den gjorde innan. (Har haft hojen i 2 år så man känner ju när nåt inte är som det brukar.

Har någon nån fundering om vad det kan vara?! Skall ringa verkstaden imorrn och höra men tänkte att det finns ju så många jävligt kunniga på denna sida så det kan ju inte skada att slänga ut en tråd

Danke Schön
Det är helt klart att gaffelbenet är krokigt.
Provade en hoj med det felet och det var exakt samma symtom.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back