Nån vänlig själ i GBG

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
Skulle behöva lite hjälp imorgon. Runt 14.00
Behöver nånstans att parkera bilen (racebussen).

Helst skulle jag vilja ha det såhär: Jag hämtar upp dig med bilen, jag kör till bussterminalen. Hoppar av, du tar bilen hem och parkerar.
För jag är helt lost i större städer. Sen gärna en vägbeskrivning hur jag tar mig till bilen när jag kommer tillbaks. Eller bäst vore om jag blev upphämtat igen när jag kommer tillbaks (måndag, mitt på dagen).

Är det någon som kan tänkas sig det så skicka ett pm med telefonnummer och ev. krav, så ringer jag ikväll.

Tack :tummenupp
Henke

Arawak skrev:

Helst skulle jag vilja ha det såhär: Jag hämtar upp dig med bilen, jag kör till bussterminalen. Hoppar av, du tar bilen hem och parkerar.
För jag är helt lost i större städer. Sen gärna en vägbeskrivning hur jag tar mig till bilen när jag kommer tillbaks. Eller bäst vore om jag blev upphämtat igen när jag kommer tillbaks (måndag, mitt på dagen).

Är det någon som kan tänkas sig det så skicka ett pm med telefonnummer och ev. krav, så ringer jag ikväll.

Henke

GBG är ju inte så stort....

Gör så här.. Kör upp på Olskroken...(Avfarten efter ulleviavfarten om du kommer på E6) sväng höger vid Resturang Halta Lotta... nästa vänster... Jäääääätelång uppförsbacke.... parkera nånstans utmed husen... där är det gratis...

Ta spårvagnen/bussen mot centralen... kom ihåg nummret.... så du hittar tibax

DaLorD skrev:
GBG är ju inte så stort....

Gör så här.. Kör upp på Olskroken...(Avfarten efter ulleviavfarten om du kommer på E6) sväng höger vid Resturang Halta Lotta... nästa vänster... Jäääääätelång uppförsbacke.... parkera nånstans utmed husen... där är det gratis...

Ta spårvagnen/bussen mot centralen... kom ihåg nummret.... så du hittar tibax

Det är ju i mina kvarter.

Problemet med gratisparkering i stan är att man får bara stå i max 24 timmar så bilen behöver flyttas lite grann då och då..

Parkering går att lösa hemma hos mig, dock vet jag inte hur flexibel jag är med hämtning och lämning. Men vi kanske kan lösa det med någon mer hjälp?

Kan åka 12.00 från bussterminalen istället. Så typ 11.30 går också.
Pengar eller nåt annat för besväret får ni givetvis.

Arawak skrev:
Kan åka 12.00 från bussterminalen istället. Så typ 11.30 går också.
Pengar eller nåt annat för besväret får ni givetvis.

Finns ju annars en bevakad långtidsparkering i direkt anslutning till bussterminalen. Det vore väl det allra enklaste för dig..

Skrutten skrev:
Finns ju annars en bevakad långtidsparkering i direkt anslutning till bussterminalen. Det vore väl det allra enklaste för dig..

Tack, det låter ju super.

Farbrorn: För det är dyrt, och man får inte ta med sig en hoj hem :gnissla

Det blev en "bra" lösning på det hela...jag stannar hemma. Ska ju snö och blåsa som fan :(
Tack ändå allihop!

Skrutten skrev:
Problemet med gratisparkering i stan är att man får bara stå i max 24 timmar så bilen behöver flyttas lite grann då och då..

Parkering går att lösa hemma hos mig, dock vet jag inte hur flexibel jag är med hämtning och lämning. Men vi kanske kan lösa det med någon mer hjälp?
Kanske är så, men min kompis stod parkerad över en månad medans han var i thailand. han stod i dom kvarteren som beskrivs (redbergsplatsen typ), Han hade t.o.m kapell på bilen. han fick inga böter.

Långa farbron skrev:
Därför inte finns några parkeringar till oss som bor där.

Dax att ringa till parkeringsvakterna hör jag :gnissla
Kompisen bor där, fast du kanske inte syftade på meine inlägg :va

Arawak skrev:

Henke

tjena jag bor i gbg ,
och gör så här ta med dig lite växel så kan du , parkera vid gamla ullevi det ligger bredvid centralstationen ,
, om du inte hittar så fråga folk du kan inte missa det ,
det ligger bredvid en shell bensinstation ,
det e inte den nya ullevi för där blir du rånad på parkerings pengar bara ,
betalar du 20 kr så kan du stå där en hel dag,,(gamla ullevi)
bussterminalen ligger 5 min me fots från parkeringen
annars kanm du ringa mig på 0739390971 om du vill ha lättare vägbeskrivning
Annars kan du stå i nordstan om du e rädd om bilen men det kostar lite mer

Last edited:
finns många ställen att parkera gratis i stan lr hisingen,, jag vet ett par.. om det skulle komma till använding nån mer gång när du ska ner så kan då pma

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna