Nån sorts motor-missljud från GSX750...

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Tjo!

Jag börjar undra om motorn på hojen sjunger på sista versen, den läcker olja, har nått missljud på tomgång samt känns som den saknar lite kraft... :va

Jag undrar om missljudet kan vara något allvarligt eller inte, eller kanske så den låter när den blivit varm. Det är lite svårt att förklara men ett liksom lite rasslande, klonkande ljud, typ som nån skulle lagt en golfboll i ljuddämparen. Det är inget jämnt skarpt knackande som om ett lager skulle gått, utan mer popp-poppopp-popp---pop, men undrar om de kanske är lagerna som börjar ge sig ändå?
Jag hör ett liknande ljud i den här filmen (inte min hoj), lite svårt att höra, hörlurar rekommenderas. Ljudet hörs bäst mellan 0.15-0.22.

Så! Vad tror ni motor-gurus? Är det något man behöver bry sig om eller bara brassa vidare? :)

EDIT: Men vaf...! Youyoube invbäddningen funkar juh inte!? Länkar iställe...

EDIT2: Men lol, den funka med vanlig länk...:va
http://www.youtube.com/watch?v=3Kr1yEkNNYY

Last edited:
Försöker mig på ett litet lyft här, skulle behöva få svar då jag kanske ska ut och köra till veckan. :gnissla
Om ni ens har en gissning om vad det kan vara så hojta gärna till, det ger mig om inte annat något att fundera på/undersöka. :tummenupp

Köp en låda tusenpack öronproppar - problem solved.

Du har bara drabbats av tick tick öra som hela tiden letar efter missljud och oroa sig.

På långresor är man värre drabbad då vidnbrusets låga frekvenser bedövat allt så man hör som en fladdermus och bara hör höga diskantljud - o då tickar de som fan:galen

Du har bara drabbats av tick tick öra som hela tiden letar efter missljud och oroa sig.
Haha, så kan det säkert vara! :D
Jag inbillar mig att missljudet började för 2-3 veckor sedan, men KAN ju vara så att jag inte lagt märke tills det förrän nu.

Men ni tror inte att ljuden är någon fara då alltså?
Jag ska lämna in hojen den 14'e för att kolla om det finns nån anledning till varför den trycker ut olja i princip överallt, och jag är ju orolig för att allt jag hör/upplever med motorn är tecken på allvarliga fel.

Skramlar å vibrerar det inte satan så är det bara att åka :tummenupp.
Själv glömde jag öronpropparna en dag, fick stora skälvan när jag hörde motorn, skrammel å tickande, alla möjliga ljud som kunde få motorn å sprängas :rolleyes:, bara i med propparna å nu låter den precis som den alltid har gjort :D

Det är väldigt svårt och säga från videon men generellt så är ju så att extremt hastigt uppkomna tydliga ljud som t.o.m din morsa hör tyder ju på allvarliga fel.

Slitage uppkommer långsamt så de hör man sällan direkt och när man hör det är det allvarligt - du får kolla runt lite med folk som kan lyssna om du är orolig.

Jag skulle dock inte oroa mig i onödan , motorer skramlar,tickar,klixar och klonkar - det är bara så.

Det är väldigt svårt och säga från videon men generellt så är ju så att extremt hastigt uppkomna tydliga ljud som t.o.m din morsa hör tyder ju på allvarliga fel.

Slitage uppkommer långsamt så de hör man sällan direkt och när man hör det är det allvarligt - du får kolla runt lite med folk som kan lyssna om du är orolig.

Jag skulle dock inte oroa mig i onödan , motorer skramlar,tickar,klixar och klonkar - det är bara så.

@TL1000R: Låter kanon! :D

@Klockringaren: Ok, ja kanske bara är så motorn låter då. :) Kommer som sagt lämna in hojen den 14'e så de kan lyssna på den då, men lite orolig är man allt. Men kanske blir så att man försöker låta bli att tänka på det tills dess och bara brassar på, har ju semester nu så man vill ju köra. :D

Tack för svaren! :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...