nån soma har erfarenhet av performance motorcyckle parts

• Thread starter Thread starter ist
  • Start date Start date
ist skrev:
Skall inhandla lite godis till min honda och fundera på att köpa från denna företag http://www.performancemotorcycleparts.com/ men undrar hur pålitlig den är. Tacksam för alla svar!!

Tja... det beror väl på hur man ser på saken. Dom har inte lurat mig, men jag handlar inte där igen.

Jag köpte en uppsättning kåpskruvar (Pro Bolt) som annonserades (forfarande) såsom komplett sats med ALLA kåpskruvar. Inklusive skärmar mm.

http://www.performancemotorcycleparts.com/bodywork_pages/pro-bolt.htm#Fairing%20Kits

Inte fan var det alla skruvar och brickor. Möjligen alla synliga skruvar UTOM de tre som håller den trekantiga kåpbiten under kylaren. Jag kontaktade firman och de sa att det måste bero på att jag har en "F3" den finns minsann inte i UK. De hade aldrig hört talas om en CBR600F3.

Ett jävla skitsnack helt enkelt. F3 är visserligen en USA modell, annan förgsättning men den ser precis lika dan ut som alla andra. Att sedan min Haynesmanual (från UK) skriver F2 & F3 på framsidan om modellerna före och efter -95 kunde dom inte förklara. När jag beställde så skrev jag F3, då var det inga problem minsann.

I alla fall så hade han ringt i timmar till Honda UK för att "försöka" få reda på vad en F3 var för något men misslyckats. Så han erbjuder han mig att skicka extra skruvar. Mot betalning förstås. Nästan lika mycket pengar till. Man ledsnar och orkar inte bråka mer så man säger OK när man ser en lösning fast det kostar.

Vad får jag? Jo 8 platta skruvar till. Det ör OK, men med brickor för FÖRSÄNKTA skruvar. :huvet

Summa summarum. Det deär är ett gäng som lägger ner mer kraft på att "komma undan" själva än vad som krävs för att göra kunden nöjd. Jag handlar aldrig mer där i alla fall.

/Peter

bobo08 skrev:
Skulle nog försöka leta på nån amerikansk sida istället,Dollarn låg Pundet högt.
www.motorcycle-superstore.com/
www.streetracerparts.com/
Har jag handlat av,och det funkade helt ok för mej.

Amerikanska sidor i all ära, de har mycket att välja på, men det är skönt att ha koll på tull och moms. (läs: handla i EU-land). Nästa gång jag handlar ska jag leta i Tyskland.

Retep skrev:
Amerikanska sidor i all ära, de har mycket att välja på, men det är skönt att ha koll på tull och moms. (läs: handla i EU-land). Nästa gång jag handlar ska jag leta i Tyskland.

Kollade med tullen för ett tag sedan.

3,1 % tull för motorcykeldelar. Momsen kommer sedan på totalbeloppet exkl frakt.

ist skrev:
Skall inhandla lite godis till min honda och fundera på att köpa från denna företag http://www.performancemotorcycleparts.com/ men undrar hur pålitlig den är. Tacksam för alla svar!!

Jag har handlat från dem ett par gånger och de är mycket seriösa och kunniga. Reteps problem beror snarare på missförstånd än att de vill komma undan.
De gånger jag har handlat av dem har de varit väldigt måna om att allt skulle bli rätt och ringde t.om. upp mig senast för att berätta att kedjesplittaren jag hade beställt inte var särskilt bra och att de skulle ta bort den från deras sida.
De berättade hur jag kunde göra det manuellt istället, utan att köpa dyra verktyg från dem, så inte försökte de lura på mig nåt skit inte.

Enda negativa är att sidan och beställningarna är röriga, så det gäller att du är noggrann och beskriver exakt vad du vill ha så det inte blir några missförstånd.

Rekommenderas!

(favoritshoppen ligger dock i Italien, nämligen RED Racing Parts.
Bättre hemsida och grymt snabba leveranser till bra priser, hur bra som helst!)

McFille skrev:
Reteps problem beror snarare på missförstånd än att de vill komma undan.
Ibland kan det vara hårfin skillnad mellan att inte kunna förstå och att inte vilja förstå. men efter en halvtimmes dividerande i telefon så har jag min uppfattning klar i alla fall.

En liten genomskinlig påse med vanliga skruvar tillsammans med försänkta brickor kallar jag snarare för "skicka dit nåt krafs så det blir tyst nångång". Inte ett missförstånd.

Last edited:
Retep skrev:
Ibland kan det vara hårfin skillnad mellan att inte kunna förstå och att inte vilja förstå. men efter en halvtimmes dividerande i telefon så har jag min uppfattning klar i alla fall.

En liten genomskinlig påse med vanliga skruvar tillsammans med försänkta brickor kallar jag snarare för "skicka dit nåt krafs så det blir tyst nångång". Inte ett missförstånd.

Ja, det är sant. Det finns säkert mindre hjälpsam personal på performancemotorcycleparts också.
Jag var iaf. nöjd med deras service, men alla kan ju inte vara nöjda.
Hursomhelst handlar jag hellre på RED Racing, då det går bra mycket smidigare och snabbare. :banana

ist skrev:
tänkte jag skulle fortsätta denna tråd så alla få veta hur det gick....

har haft e-mail kontakt med Michael på performance motorcykle parts över de senaste veckorna och han har vänligen svarat på alla mina korkade frågor om alla prudukterna jag har varit intresserade av.
Efter jag lämnade in mitt beställning med adress osv. (via e-mail för det var mer varor än det fanns utrymme på beställnings listan) tog det bara en kvart så ringde han upp på min mobil....från england för att få mitt visa nummer. Han var väldigt vänlig och vi pratade lite om produkterna och hur jag hade fått reda på företaget. Han ringde ytterligare två gånger för att berätta att transaktionen var genomförde och leverans tider på visa av varor och en gång till för att kolla färg på en bak-kuts jag hade glömt. Även när jag kom hem väntade en e-mail till mig med en bekräftelse om ordern och han tackade även för en trevlig telefon konversation.
Kontot hade desutom varit debiterat (några hundra under den bestämda priset) samma dag.

Hitills kan jag bara varmt rekomendera företaget och tycker att det har varit suveränt att ha med de att göra....men vi får väll se om grejorna dycker upp, och när?!?!? Jag håller er underrättade

...lite mer information:

Idag ringde Michael igen från Performance, han ville bara berätta för mig att alla delarna var hemkomna och skulle skickas ut idag (efter en veckas tid, vilket är rätt snabbt med tanken på att jag vill ha 7 olika saker från olika märken). Han ville ocksa berätta att frakten som var beräknade var fel så 40 pund (ca 500 spänn) skulle återbetalas till mitt konto....hade han aldrig berättat hade jag aldrig vetat....

...hittills fortfarande bara varma ord av rekomendation för denna företag...

fortsättning följer...

Låter ju kanon! Samma fina intryck har jag också fått av PMP, en väldigt schysst firma som är grymt hjälpsamma (om man är villig att kommunicera med dem vill säga :tungan )

McFille skrev:
Låter ju kanon! Samma fina intryck har jag också fått av PMP, en väldigt schysst firma som är grymt hjälpsamma (om man är villig att kommunicera med dem vill säga :tungan )
...har som tur är engelska som modersmål vilket underlätta en del... han har själv sagt att han har fått en hel del röriga e-mails och tel. samtal pga bristande språk-kunskaper, men säljer ändå väldigt mycket till norden. Tror det bästa att göra är verkligen ha koll på vad man söker, ta reda på storlekar, mått m.m. innan man beställer och lämna allt information som krävs vid beställning så ser han till att man få rätt detaljer. Har svårt att se att han skulle vara otrevlig för han verkar väldigt mån om att ha nöjda kunder som sprider den goda ryktet av hans företag.

...nu är äntligen delarna hemkomna....tog bara en vecka från när han ringde tills paketet fanns i mitt vardagsrum. Allt var på plats, inga lustigheter fick precis vad jag beställde. Och precis som han lovade hade 40 pund (580kr) betalts tillbaka till mitt konto.

Har sagt det förut men jag säger det igen....kan bara varmt rekomendera denna företag, har blivit trevligt bemött, känner mig inte lurade och Michael gör allt han kan för att få nöjda kunder som sprider budskapet om hans lilla företag!!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D