Nån som vill låna ut ett relä till mig för felsökning?

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Tja! Som man kan se i min tråd här så har jag lite problem med min pump. Har kommit fram till att det troligen är ett relä som är felet men för att försäkra mig om det skulle jag behöva låna ett friskt relä och se att allt funkar som det ska då. Så min fråga är, är det någon som har en Yamaha R6 årsmodell -03 eller -04 i Linköpingstrakten som skulle kunna tänka sig att låta mig prova med deras relä för att se om pumpen går då eller inte. Relät sitter under sadeln och är lätt att komma åt. Det skulle underlätta så sjuuukt mycket om jag kunde identifiera om det var felet.

Nån? Please!

P.S. Jag är villig att åka en bit för att hämta om ni inte vill åka. D.S.

Men koppla dit vilket relä som helst. Relä är inte direkt rocket science...

Visst, jag har funderat på det fast jag tror i ärlighetens namn inte längre det är relät det är fel på. När jag byglar förbi det så pumpen går hela tiden vill hojen ändå inte starta. Alltså måste även något annat fela. Därför vill jag testa med ett helt och kunna utesluta det som felkälla. Det sitter också fler relän än pumprelät i samma burk och det kan vara nått annat som är fel i burken som jag också vill utesluta.

Problem 2 är att jag inte lyckas komma in i diagnosmod för att läsa ut eventuella felkoder. Tips?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard