Nån som vill ha svarta sidopaneler? (KTM)

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Har ett par svarta oanvända sidopaneler till KTM 625/660/640(passar väl fram till -04 tror jag) och jag vill byta dem mot oranga, är det nån som vill byta eller köpa?

Alltså plasten jag menar är den på bilden, fast svarta.

Bifogat

• plast.JPG
    plast.JPG
    8.6 KB · Visningar: 587
Boris skrev:
Har ett par svarta oanvända sidopaneler till KTM 625/660/640(passar väl fram till -04 tror jag) och jag vill byta dem mot oranga, är det nån som vill byta eller köpa?

Alltså plasten jag menar är den på bilden, fast svarta.

Är dom lackade? Pris?

Jag är helt klart intresserad av ett byte. Mina är tyvärr inte oanvända dårå men det är inga skador på dom.

/BV

EDIT: Var precis ut å kikade på dom å såg att den vänstra har några repor, jag kan fota imorgon när det är lite ljusare ute så får du avgöra om du vill byta..

Last edited:
De kostar ju typ 150:- per sida som originaltillbehör. Använd istället sidopanelerna du har över/inte vill ha och prova såga lite i de så du får en mer slimmad bak på hojen. D-MAN660 här på SH har postat lite bilder på sin hoj med sågade paneler och den ser betydligt bättre ut än original!

//Eric

Jo men det är inte orginaltillbehör, tror inte KTM håller med svarta.
Men det är ju kanske läga att såga till de gamla.
Ska kolla bilderna.

Boris skrev:
Jo men det är inte orginaltillbehör, tror inte KTM håller med svarta.
Men det är ju kanske läga att såga till de gamla.
Ska kolla bilderna.

KTM 640 Prestige -03 finns i svart, dock lackad plast.

jo

Det är ju klart de måste finnas i svart jag har ju det på min orginal.

DR-Zätare skrev:
D-MAN660 här på SH har postat lite bilder på sin hoj med sågade paneler och den ser betydligt bättre ut än original!

//Eric
Hittar ingen D-MAN660, kan du länka till tråden?

svart plast finns som orginal...

Min har lackad svart plast orginal... och det är en 640 2002 prestige

fox9racing skrev:

Inte mig du ska tacka, tacka D-Man!

Om allt går som det ska kan jag slänga upp några bilder här på min egen tolkning av hans bak om någon/några dagar.

//Eric

Har du sågat till dem ännu? Bilder?

DR-Zätare skrev:
Inte mig du ska tacka, tacka D-Man!

Om allt går som det ska kan jag slänga upp några bilder här på min egen tolkning av hans bak om någon/några dagar.

//Eric

Boris skrev:
Har du sågat till dem ännu? Bilder?

Jo, jag har sågat till de men har inte tagit några bilder. Tappade en blinkers igår så jag tänkte fixa till den också innan jag tar bilder. Eller så kanske jag kan ta ikväll bara för att visa hur jag gjort.

//Eric

DR-Zätare skrev:
Jo, jag har sågat till de men har inte tagit några bilder. Tappade en blinkers igår så jag tänkte fixa till den också innan jag tar bilder. Eller så kanske jag kan ta ikväll bara för att visa hur jag gjort.

//Eric

Fint, gör det!

Själv har jag tappat tutan :confused:

Boris skrev:
Fint, gör det!

Själv har jag tappat tutan :confused:

Vilket sammanträffande. Jag var ute och körde med en kompis i början på veckan som har en SuperDuke och han tappade också tutan under den åkturen. Det känns lite som att KTM lever upp till sin slogan "Ready to race" och hojarna självmant försöker skaka av sig all onödig utrustning som gör de gatlegala. Min hoj frigjorde sig som sagt från sin högra blinkers bak igår. Eller så är det helt enkelt för att de skakar så mycket så saker lossnar...

//Eric

Måste man ha bilderna uppe på en server för att kunna posta de här på Sporthoj? Jag har bilder på baken nu nämligen.

//Eric

Mina kapade sidopaneler, dock ruggit kassa bilder ( k700i )... Håll till godo.

:)

Bifogat

• ettan.JPG
    ettan.JPG
    74.6 KB · Visningar: 79
  • tvåan.JPG
    tvåan.JPG
    71 KB · Visningar: 84
  • trean.JPG
    trean.JPG
    70.1 KB · Visningar: 72
Jag tycker du har fått till de grymt snyggt! De följer hojens linjer mycket bättre än vad mina kapade kåpor gör. Dessutom måste jag prova det där tipset du hade om båtslippapper eftersom kapningen på mina just nu påminner om ett slöjdprojekt från lågstadiet...

//Eric

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...