Nån som vet nåt om Kazea skyhawk?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är en fyrhjuling iaf, så mycket vet jag. 250cc 4-takt.
Anledningen till att jag frågar är för att den kan ingå i en bytesaffär som jag antagligen kommer genomföra, men jag vill veta lite mer om hojen.
Nypriset var på 43000:- och det var tillbehör för ca 20k extra till den (kromfälgar, trimsystem, såna där krockgrejjer mm), ungefär en månad gammal och runt 70mil på mätaren.
Vad kan en sådan betinga för värde? Är det bara dynga som knappt är säljbart? Man borde väl få åtminstone halva nypriset på grejjerna?

En bild:

Bifogat

• P5030224.jpg
    P5030224.jpg
    58.6 KB · Visningar: 153
Hehe.... bling-bling pa en fyrhjuling. Kommer den fran fororten?

skyhawk är lätt de grymmaste gatreggade 4-hjulingarna.
Är inge skit, och de som köper gatreggade 4-hjulingar kollar först och främst på skyhawk.
grymma hojjar kan jag intyga

korvgubbe skrev:
Om jag kapar taket på min bil och byter ratten mot ett styre, blir det en hoj då? :hihi
Den är faktiskt reggad som en mc. :tungan

Edit: Går han med på ett bytesvärde på halva nypriset kan du slå till. Jag har för mig att de ligger på ca 30-35000kr på Blocket.

Last edited:
Esquire skrev:
Den är faktiskt reggad som en mc. :tungan

Edit: Går han med på ett bytesvärde på halva nypriset kan du slå till. Jag har för mig att de ligger på ca 30-35000kr på Blocket.

Jag skulle få den och en bil mot min bil, och då tänkte jag sälja dem båda och tjäna några kronor på det efter att jag har fixat i ordning bilen (en Delta HF integrale) men jag är kluven :näsblod Det känns lite drygt att behöva vänta minst två-tre veckor till innan jag åker och hämtar en hoj...
Jaja, får se om jag blir ägare till 4-buling imorrn.

Nu åker jag till garaget och mekar ihop nya fyrhjulingen :) Den blir riktigt fet med stora spacers och mycket krom. Nya bilder kommer när jag har kvaddat den.

Nu måste jag veta hur man trimmar en sådan på bästa sätt?

Dee_cati skrev:
Nu åker jag till garaget och mekar ihop nya fyrhjulingen :) Den blir riktigt fet med stora spacers och mycket krom. Nya bilder kommer när jag har kvaddat den.

Nu måste jag veta hur man trimmar en sådan på bästa sätt?
Gör som jag, köp en kross kart o stoppa R1 motor i den :)

honkiie skrev:
men alltså, 250cc och fyrtakt, är den inte trött?
har en 150cc hemma o den går o köra med bredställ hela tiden på grusplan....alltså ställ hela tiden runt hela planen:)

Om vi säger så här: Det räcker till för att köra ihjäl sig på!!!

Var ute idag och sladdade och lekte, men bara lite lätt. Stod i garaget och mekade ihop den och sen hängde mc-grejjerna på väggen och jag funderade på om jag skulle ta på mig ryggskyddet eller ej men jag orkade inte :kocko
Sen var polaren upp och hämtade sin ktm 525 så åkte vi ut och körde.
Nu vet jag att man ska inte åka på full gas fyrans växel (uppskattningsvis 60-70km/h) på bredhäng i en kurva. Den ställde sig för mycket på tvären och den voltade och jag flög runt 5 meter enligt kompisen som låg bakom. Ryggen före ned i en dikeskant, baklängesvolter med landning på nacken ner i ett VATTENFYLLT dike. Blöt blev jag också :(
Hursomhelst, jag klarade mig med smärtor, inget brutet så vitt jag vet men allmänt blåslagen :4skrika

Så här ser min nylackade hjälm ut (syns lite dåligt, men repig och jävlig blev den):

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    76.2 KB · Visningar: 60
  • 2.jpg
    2.jpg
    81 KB · Visningar: 71
Dee_cati skrev:
Nu vet jag att man ska inte åka på full gas fyrans växel (uppskattningsvis 60-70km/h) på bredhäng i en kurva. Den ställde sig för mycket på tvären och den voltade och jag flög runt 5 meter enligt kompisen som låg bakom. Ryggen före ned i en dikeskant, baklängesvolter med landning på nacken ner i ett VATTENFYLLT dike. Blöt blev jag också :(
Hursomhelst, jag klarade mig med smärtor, inget brutet så vitt jag vet men allmänt blåslagen :4skrika
Att köra fyrhjuling är ju varken som att köra bil eller som att köra mc... Man kanske kan säga att det är det bästa av två världar... :rolleyes:

Fortsätt att köra hårt så får du nog ordentligt häng på det snart. :tummenupp

Och kom ihåg: man ska aldrig tulla på det där med skyddsutrustning om man ska ut och racea, även om det är ett litet fjantigt fordon... :pannkyss

Dee_cati skrev:
Om vi säger så här: Det räcker till för att köra ihjäl sig på!!!

Var ute idag och sladdade och lekte, men bara lite lätt. Stod i garaget och mekade ihop den och sen hängde mc-grejjerna på väggen och jag funderade på om jag skulle ta på mig ryggskyddet eller ej men jag orkade inte :kocko
Sen var polaren upp och hämtade sin ktm 525 så åkte vi ut och körde.

Så här ser min nylackade hjälm ut (syns lite dåligt, men repig och jävlig blev den):

Var är bilderna, du lovade att lägga upp bilder efter den blev kvaddad. Tog ju flera timmar :rofl
Tur att det verkar ha gått bra med dig, hjälmen såg inte så fin ut :död

Det hände inte ett dugg med hojen mer än att höger bakblinkers som redan var lite skadad blev lite mer skadad. Hade monterat Nerfbars någon timme tidigare så de tog smällen. Rätt som det var stog jag på alla fyra i ett dike med vatten och på vägen låg det en fyrhjuling uppochned och spår över hela vägen.
Idag är det inget roligt alls :( Sitter på jobbet och tycker synd om mig själv med skrapsår på ryggen och blåmärken och en stel nacke. Ryggen gör att jag knappt kan sitta ordentligt. Ringde vårdcentralen och bokade en tid imorgon, sen blir det väl sjukskrivning resten av veckan :död

NoicE skrev:
Du verkade ju haft roligt en stund i alla fall :tummenupp

och fresten, Gå hem med dig :ajjabajja

Jo, det var skitkul så länge det varade. Nu måste jag putsa upp den och montera alla delar jag fick med sen säljer jag skiten fort som fan innan jag kör ihjäl mig eller nån annan.

Och nu kan jag inte jobba längre, det blixtrar framför ögonen av smärta när jag anstränger nacken. Kan inte köra hem antar jag så jag får vänta ett litet tag till så jag kan åka med chefen hem :(

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8