Nån som vet hur jag får tag på kod till min bilstereo?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har slängt i en gammal Blaupunkt-bandare (rcr41, bp1775) men min gamla kod till den funkar inte av nån konstig anledning! Och 0000 funkar inte heller :( Det är ju iofs bara en gammal skitbandare men vill ändå höra annat än läckande grenrör i grus-smiskar-bilen......

Det där visste jag skulle komma :D Men du tror inte jag skulle köpt en stulen cd-spelare istället för en sketen bandare från -91?
Och den satt i en bil jag köpte förut men den koden jag fick av honom funkar inte :(

:mad: får nog ta och hoppa på den om inte annat.... *snyft* Vill ju inte montera i cd'n i den för den sitter så bra i min andra bil ju, som iofs för tillfället är trasig :(

Nej men allvarligt släng den i frysen.
eller använd kylspray.
Man resetar nån krets.
Det fungerade förr i tiden iaf.

Nalken skrev:
Nej men allvarligt släng den i frysen.
eller använd kylspray.
Man resetar nån krets.
Det fungerade förr i tiden iaf.

Hehe, jo men inte fan räcker det med futtiga 8-10 minus? Hade sån där spray till ic-kretsar i plugget, kanske borde testa det? Eller brandsläckare borde kanske funka?

Frysen tror jag inte funkar med tanke på att då borde varje stereo med kod nollställas under vår arktiska vinter :D Men ska kolla om jag inte får låna nån trevlig brandsläckare på brandstationen, ska försöka se till bara så det inte är skumsläckaren man tar :)

Eller så får jag bita i det sura äpplet och montera in cd-spelaren i den här istället :(

På kretskortet sitter det ett e-prom som har beteckningen C4, klipp det tredje benet på vänster sida.

Släng sedan skiten i en tunna och kör en ny ;)

På en av mina gammla bilstereoapparater var jag tvungen att trycka in en kombination av knappar innan jag kunde knappa in koden. Det var alltså inte bara att knappa koden direkt, manualhelv*tet var ju på tyska också... det är visserligen ingen fel på min tyska :rolleyes: men det var ju helt felstavat ju (Audi skräp) :p

Men leta upp en manual till den eller maila till nån på Blaupunkt kanske?

Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”