Nån som testat?

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
http://www.transworldmotocross.com/mx/product_reviews/article/0,13190,536735,00.html

Sprang på denna produkt för några veckor sen men vet ingen som har provat en.
Det är en hyfsat respekterad tidning som har testat den så kanske kan vara bra men jag har några reservationer.
Tändpulsen har väl en given energi och låter man den "gnista" längre så borde väl intensiteten bli lägre? Nu är det kanske så att det finns så det räcker och blir över och att överkapaciteten utnyttjas på detta sätt.

Nåja, finns säkert nån som är piggare än mig därute som kan såga eller sätta ett "kanske" på denna produkt. Eller tom nån som VET om det funkar eller ej...

Daniel
www.supermotard-racing.com

ps. skickar med en bild till er som undrar hur ni ska få den där extra motivationen för att vinna .ds
 

Bifogat

  • incentive.JPG
    incentive.JPG
    92.7 KB · Visningar: 186
Oerhört bra artikel med att antal redovisade bänkkörningar som visar iCATens prestanda eller?
Inte ens på hemsidan ljuger dom ihop några testresultat eller andra "bevis". Undrar vad det kostar att få en reporter från transworld att ÄLSKA ens produkt...
 
*hähä*

ypvs skrev:
http://www.transworldmotocross.com/mx/product_reviews/article/0,13190,536735,00.html

Sprang på denna produkt för några veckor sen men vet ingen som har provat en.
Det är en hyfsat respekterad tidning som har testat den så kanske kan vara bra men jag har några reservationer.
Tändpulsen har väl en given energi och låter man den "gnista" längre så borde väl intensiteten bli lägre? Nu är det kanske så att det finns så det räcker och blir över och att överkapaciteten utnyttjas på detta sätt.

Nåja, finns säkert nån som är piggare än mig därute som kan såga eller sätta ett "kanske" på denna produkt. Eller tom nån som VET om det funkar eller ej...

Daniel
www.supermotard-racing.com

ps. skickar med en bild till er som undrar hur ni ska få den där extra motivationen för att vinna .ds

Lätt härlig bild alltså...!!! :Bugar
 
Snygg skylt, bör väl kunna ge en extra boost.

Har inte sett produkten innan men om den funkar så lär dem inte tjuvhålla på resultaten från bänkningarna. Artikeln beskriver upplevda förbättringar på olika hojar, men som sagt bevisen lyser med sin frånvaro. :D
 
Vill gärna se kretsschema först... det jag skulle kunna tänka mig, är en accelerator med kondensatorer och spolar/resistorer. Sånt fungerar för att höja spänningen, men minskar samtidigt strömmen. Aningen skeptiskt...
 
Om jag inte minns fel har den där varit uppe på http://www.husaberg.org
Du e ju där ibland så det borde gå å söka där, vill minnas att nån hade plockat isär en sådan och konstaterat att den innehöll lite skräp och att det var väldigt svårt å se om den gjorde nytta eller ej. I de olika tester jag sett av den där upplevde vissa en förbättring rent subjektivt å andra inte. Inte sett några som helst siffror som backar upp den där.

Jag har provat en annan variant som ska "effektivisera" gnistan.
Nology hotwire, den gav ingen förbättring med orginalstiften men kräver stift utan resistor för å fungera bra. Till äldre Husor med gamla stiftdimensionen finns det stift å få tag på utan resistor, där hävdar en del att de har upplev positiva effekter, men till nya Husamotorn verkar det kört. NGK har ett men det säljs ej i Europa vad jag hittat.
 
Holy Rider skrev:
Är det inte bättre och köpa KTMs med tändspole i tändhatten som dem har på FRs?

Då behöver man byta lite andra saker också - dyrt blir det i varje fall (jag tror man hamnade runt 6.000 i runda slängar - jag har kollat det för eget bruk).
 
Det råder ju dock inga tvivel på att en längre gnisttid höjer motorns prestanda. Det har jag själv använt mig av vid bygge av överladdade motorer.

Det är juh också fullt möjligt att förlänga gnisttiden på ett konventionellt tändsystem.
MEN......det jag vill påstå är att tändspolen brinner ganska snabbt upp om man börjar dra mera effekt ur den.
 
Hum, när jag läser om privatpersoner som använder den verkar de rätt nöjda, 2k är väl lite väl mycke pengar för en sån grej dock ;)

Pattenterad i england, isåfall borde det väl inte vara nå skräp, då borde den väl ha en funktion iaf?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top