Nån som testat påhängsmotor?

Har ingen bild, men här är en länk till YouTube :tummenupp ... http://www.youtube.com/watch?v=yBWgzXLtcT0

I sann sporthojsanda ger jag mig på att det är snudd på dödsstraff på att köra utan full skyddsutrustning tex hjälm och ballt skinnställ med knäpuckar (måste vara ett dyrt, kinaskit är livsfarliga). Kom du ihåg ryggskydd och kondomer?

Närå... skitballt!
Val av fordon att montera på var klockrent.
Gillar speciellt det überfeta motorfästet!
Handsken är kastad Two stroke man.:D
 

Fast på ett fordon med 28" hjul hade en högre utväxling uppnåtts, andra drev kan nog vara skitsvåra att få tag på.

Men snälla ni som bygger, dom oväxlade cyklar som finns i dag har skitkassa baknav, bromsarna kan ta plötsligt slut, se till att handbromsarna på cyklarna fungerar bra!

Skulle jag bygga så skulle jag bygga på en gammal 28" cykel med torpedonav, oväxlat, treväxlat eller helst med det gamla "duomatic" navet, det tvåväxlade där man trampar bakåt för att växla.
Duomatic navet är svårt att få tag på, och det finns ett kinatillverkat duomatic som är rena dyngan också.

Eller på en singelspeedkonverterad halvräcer...

Men det är ju jag det...
 
Har för mig hond mt har 43mm orginal och 10mm kolvbult. Oyes att det blir nått sånt här i vinter som terapi :hihi


I verkligheten hur grinigt tordes det vara att köra en sån där? är en gammal 50 talare laglig?

Nädu, då har du en "65:a" på hondan:mattias :D

Detta var ju sjukt fett! Nästan lika fett som TDR:en.
 
Last edited:
håller ochså på med en cykel, men jag har en grästrimmermotor och en axel som går rät ut på hjulet
 
Jag får väl bidra med min avatar då. Femtitals gubbcykel med motorsågsmotor
Toppar ut på ca 60 knyck en bra dag på plan mark. Pipan är ihopsvetsad lite på frihand utan några beräkningar vilket gör att den inte orkar upp i pipans verkningsområde. men obelastad varvar den till typ 15000v/min. Man tappar inte bort den på parkeringen på moped rallyn iaf:D
 
Jag får väl bidra med min avatar då. Femtitals gubbcykel med motorsågsmotor
Toppar ut på ca 60 knyck en bra dag på plan mark. Pipan är ihopsvetsad lite på frihand utan några beräkningar vilket gör att den inte orkar upp i pipans verkningsområde. men obelastad varvar den till typ 15000v/min. Man tappar inte bort den på parkeringen på moped rallyn iaf:D

:jisses :D Sjysst vinkel du har på pipan! :D
Du får väl ta och förlänga pipan då så den gör lite nytta. Om/När jag bygger pipa till min ska slutkonan bli väldigt långsmal för att den ska dra tidigt men ändå gå att övervarva en bit. Jag har ju bara en växel.

Och släng in en lite bättre bild så är du välkommen till klubben!
 
:jisses :D Sjysst vinkel du har på pipan! :D
Du får väl ta och förlänga pipan då så den gör lite nytta. Om/När jag bygger pipa till min ska slutkonan bli väldigt långsmal för att den ska dra tidigt men ändå gå att övervarva en bit. Jag har ju bara en växel.

Och släng in en lite bättre bild så är du välkommen till klubben!

Jag har tyvärr lånat ut min "two stroke performance tuning" till en herre som jag senare sa upp bekantskapen med. annars hade nog cykeln gått som fan!

Får jag bara avslutat mitt hojprojekt, så tänkte jag bygga pulsejet på cykeln.
den kommer kanske axa som en skade skjuten sköldpadda men det kommer kompenseras av ljudkulissen och eldslågorna!
 
Jag har tyvärr lånat ut min "two stroke performance tuning" till en herre som jag senare sa upp bekantskapen med. annars hade nog cykeln gått som fan!

Får jag bara avslutat mitt hojprojekt, så tänkte jag bygga pulsejet på cykeln.
den kommer kanske axa som en skade skjuten sköldpadda men det kommer kompenseras av ljudkulissen och eldslågorna!

Trist men God Jul! Här får du en ny av mig!
http://www.kreidler.nl/artikelen/performance-tuning-graham-bell/performance-tuning-graham-bell.pdf
 
ähh. vassego
 

Bifogat

  • Bild002_1.jpg
    Bild002_1.jpg
    159.7 KB · Visningar: 445
  • Bild006_1.jpg
    Bild006_1.jpg
    103.3 KB · Visningar: 384
  • Bild007_1.jpg
    Bild007_1.jpg
    134.6 KB · Visningar: 327
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top