Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blir bra mycket metal i de där! 
Lite sugen blir man faktiskt
Skulle ha gått på 17 000:- i vanliga fall men fick bra rabatt och sen har jag köpt mycket annat där. Synd bara att de är så små så de knappt syns
Men mycket vill ha mer eller vad fan de nu säger......Otee skrev:Man får ju ha ett eget litet kärnkraftverk för att driva de.
En vettig fråga bara, Hur fan kan man betala så mycket för ett par högtalare? Visst har man pengar så har man men ändå.
Mina Cerwin Vega Vs15 med en gammal Onkyo förstärkare räcker långt om man bara vill spela högt.

WORDDee_cati skrev:Det ska ju låta bra också![]()
Triggerhappy skrev:Ha ha, villka missfoster.
Undrar hur fokuserade de låter med alla de elementen. Skulle vilja se filtret också, jesus va med fasförskjutningar att hålla reda på...
E det många här som håller på med hembio ???
När snödjupet hindrar min kära hoj´s framfart och vintermörkret lägger sig då djävlar får granskapet hålla i hatten, he he
Så snart åker jag och hämtar hem ett par finfina högtalare 
ambulans skrev:Ja.. inte vet jag , men ja har då lärt mig att det inte är pengarna som avgör om de ska bli bra...
när ja va yngre så va de poppis med ett sjuhelsikes ljud i bilen..
då köpte jag 6 ohms högtalare som va billiga.. 300 spänn st..
12" basar...
parallelkopplade dom.. o kom ner till 3 ohm..
och med en justerbar frekvensställare... så hade jag nog fan värsta ljudet istan....
de andra köpte Alpine grejjer för ja vet inte hur mkt .... tusentals kr... inte fan spelade dom ifrån mig...
jaja.. i en kvalitetskontroll så kanske ja hade torskat... men de ska ett ruskigt öra till..för att höra sånt...
v-g skrev:Alpine är inte ett dugg imponerande däremot dyrt.
Billiga högtalare typ GAS & Pyramid är bara skit lite kronor kan man lägga typ 2000 var det på min tid. På de billiga brann talspolarna då man kräma påKöpte Rockford Fosgate Punch Power 12 med enkel talspole och fet ventilation minns att de aldrig ens protesterade hur högta man än plågade dem.
Vad gäller pris/kvalitet på ljudet så får man vad man pyntar för men det är inte värt det. Du får inte 100% bättre ljud om du köper 100% dyrare saker snarare 2% kanske. Förstärkare idag blir bara billigare & bättre hela tiden och det som kostar 100 000 idag kostar 5000 om ett år och är nästan lika bra. Samma är det med högtalare.
Placeringen och utformningen av rummet kan få de högtalare på annonsen att låta som skit gentemot mycket billigare.
Är man intresserad av bra ljud ska man inreda en betongkällare med äggkartongsformat skumgummi på väggarna och rummet ska vara symetriskt. SEn ska inget annat än sittverktyg & filmutrustning finnas i rummet.
Fast inte behöver man ha "äggkartong-skumgummi" på väggarna utan det räcker med att isolera väggarna med ljudmattor så blir det bra ljud även för proffsen. Det har iaf jag fått för mig.....Dee_cati skrev:När jag bygger mig ett eget hus så ska det bli två stycken sådana rum i källaren, ett för bion och ett för 2-kanalsljudetFast inte behöver man ha "äggkartong-skumgummi" på väggarna utan det räcker med att isolera väggarna med ljudmattor så blir det bra ljud även för proffsen. Det har iaf jag fått för mig.....
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |