nån som puttrar enduro i göteborg

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
tänkte bara kolla om det e nån här i gbg med omnejd som kör enduro? alt sköna grus vägar.
skulle va kul att få hänga med isf.

jorå man försöker få några turer i månaden både grus och lite tuffare teräng:)
brukar utgå från mölnlycke mest för att jag bor här och sen e ju inte 625an ngn turing maskin direkt:gnissla

Jag gjorde, men nu är jag hojlös :)

Som sagt åkt mot gråbo, och sväng av till vänster vid macken innan a-krossen.
Finns sjukt mycket fina grusvägar där. Ta med en karta, för det är lätt att illa bort sig.

Jag gjorde, men nu är jag hojlös :)

Som sagt åkt mot gråbo, och sväng av till vänster vid macken innan a-krossen.
Finns sjukt mycket fina grusvägar där. Ta med en karta, för det är lätt att illa bort sig.

Innan a-krossen? Menar du om man kommer från stan? Vid ica/macken i gunnilse? Eller menar du efter a-krossen vid hydromacken i björsared?

ska smiska lite grus idag runt 17 tiden nån som e på ring 0701-179335

Innan a-krossen? Menar du om man kommer från stan? Vid ica/macken i gunnilse? Eller menar du efter a-krossen vid hydromacken i björsared?

efter gunnilse, innan a-krossen. (från stan) kommer inte ihåg vad macken heter. men det är nedförsbacka åt vänster, en bit asfalt och sen finns mycket grusvägar.

Synd är ju att grusvägarna här i gbg inte håller samma klass som på orter där det är vanligt med grusvägar. de är ofta lite väl packade här i göteborg och dåligt underhållna.

efter gunnilse, innan a-krossen. (från stan) kommer inte ihåg vad macken heter. men det är nedförsbacka åt vänster, en bit asfalt och sen finns mycket grusvägar.
Där det finns en skylt typ "flying riders" eller liknande? Någe evilt MC-gäng som har lokal där.

Där det finns en skylt typ "flying riders" eller liknande? Någe evilt MC-gäng som har lokal där.

Njae, jag tror den skylten sitter vid golfbanan nästan va men jag kan va ute och cykla? Brukar inte lägga märke till vilda mc-gängs skyltar...

Här är en bild på korsningen iaf, hoppas ni förstår var det är.

Bifogat

• grus.jpg
    grus.jpg
    98.4 KB · Visningar: 821
Njae, jag tror den skylten sitter vid golfbanan nästan va men jag kan va ute och cykla? Brukar inte lägga märke till vilda mc-gängs skyltar...

Här är en bild på korsningen iaf, hoppas ni förstår var det är.

Det där e vägen förbi Hells Angels i alla fall..:gnissla

ok tack ska kolla upp detta.
hittade ett par goa vägar igår hamna i älvängen riktigt kul.

Det där e vägen förbi Hells Angels i alla fall..:gnissla

OK, det har jag missat isf. Deras hojar låter väl en del med?

Oavsett vem eller vad som håller till utmed vägen där, så är det ändå en fin trip om man fortsätter en bra bit. Har inte kört där sen tidigt i våras, men då var det mycket nöje att köra.
Fråga mig inte hur, men på något sätt kom jag iaf upp till trollhättan genom att kört ca 80% grusväg och 20 asfalt.
Vissa transportsträckor får man räkna med.

Grusbus med www.adventureriders.se

Om ni är sugna på grusbus i Göteborgs utkanter så kolla in på www.adventureriders.se och regga er där.

Brukar komma igång mycket körningar på helgerna nu under hösten och det är rätt så sköna snubbar och en väldig blandning på hojar som åker.

Medelåldern ligger nog på 30 år och uppåt, hojar allt från gamla DR, AT, enduro hojar till grusmonster som KTM 950SE.

Vanligt att körningarna startar i Hindås, Gråbo, Borås, dvs en 3 mil från stan det är ju där de bra grusvägarna börjar..

Någon som har konkreta tips på vägar som inte är stenhårt packade grusvägar, utan snarare skogsvägar/traktorstigar där det lämpar sig att åka tung offroad på, gärna så att man når en destination också, istållet för att alltid köra till en vändplats.
Helst en tur på en till två timmar! (minst....)

Svartealen, visst. Men där blir det nästan däckskrik så packade som vägarna är.

PMa om ni inte vill gå ut med karamellerna officiellt!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti