Nån som provat Biltemas Depåstöd?

Nej fram vill jag lyfta i kronan och bak vill jag ha gediget men lätt stöd med bobbiner. Kör Valter Moto på bägge eftersom det var det enda jag hittade med vettigt mellanrum mellan toppkåpa och stöd, alla andra jag haft har antingen sjunkit lite med åren oh fåt svetsas om eller har det tagit i kåpan direkt och fått returneras.

En polare köpte biltemas, lyfte hojen och pillade lite, efter ett tag skulle han sätta sig o kolla fotpinnarna då vek sig stödet så bakhjulet fick lite markkontakt.
Nej, man får vad man betalar för. Köper ni en hoj för säg från 25000 -130000 varför snåla på stödet? Vill kunna ha det på vinterförvaring utan att behöva kolla det varje dag om den har säckat ihop eller inte. Dessutom har du ett par stöd resten av livet om du vill, vaför sälja dom med hojen, den tabben har jag gjort 2 ggr redan, dessa stöden får fasen stanna hemma hos mig nu.

Jag kör med KTM original depåstöd både fram (lyfter i styrkronan) och bak.

Dessa är riktigt stabila, vet inte vilka som tillverkar dessa. (Säker ett känt märke)

Har själv inte provat biltemas, men har erfarenhet av andra billiga saker från denna butik :gnissla

JULA har ett depåstöd, har dock aldrig provat detta. Detta ser i alla fall mycket stabilare ut än biltemas och detta säljs för endast 299.- just nu.
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=601030

/Magnus

Köpte faktiskt Jula´s depåstöd idag, valet stod mellan det och Biltema´s.
Blev Jula för att jag har 200 meter till Jula och 2 mil till Biltema. Sen så såg det lite stabilare ut samt lyfter typ 10 cm högre.
Återkommer i veckan när jag testat.

Blev Jula för att jag har 200 meter till Jula och 2 mil till Biltema. Sen så såg det lite stabilare ut samt lyfter typ 10 cm högre.

Nu har jag testat Jula´s depåstöd, verkade inte vid ihopsättning helt 100% stabilt.

Men lyfta hojen bak gick bra, har stått på stödet nu ett dygn och det verkar stabilt.
Så just nu är jag supernöjd. Min cykel väget väl ca 200 kg. Stödet tål 150 kg belastning

Visst det står lyfthöjd 410mm på paketet men det lyfter bara 330mm ungefär som biltema alltså sen står det också att det pallar för 450kg men när du packar upp det står det 150kg.

Ändrat: På kartongen står det 150kg, på nätet o i katalogen står det 450kg.

Last edited:
Har provat Biltemas depåstöd har bägge liggandes hemma nu funkar klockrent om någon hoj "ramlar" ner måste de väll vara handhavade fel kan väll hända även med dom dyra stöden.

har biltemas bakstöd, funkar kanon fast visst är det lite svikt i det, ska nog göra om det till bobbiner istället, ser dock inte klenare ut än dyrare i annan färg.
Lägga x antal timmar på att bygga eget är inte direkt aktuellt heller, har funderat på det men man kan ju lika gärna jobba över o köpa ett färdigt :-)

har biltemas bakstöd, funkar kanon fast visst är det lite svikt i det, ska nog göra om det till bobbiner istället, ser dock inte klenare ut än dyrare i annan färg.
Lägga x antal timmar på att bygga eget är inte direkt aktuellt heller, har funderat på det men man kan ju lika gärna jobba över o köpa ett färdigt :-)

Samma tanke här man får inte ens materialet för dom pengarna.

Det finns ett visst värde i att ha byggt något själv:)
Sen är mitt hembyggda depåstöd mycket stabilare än Biltemas, men Biltemas är ett bra alternativ om man inte "orkar" bygga eget:tummenupp

Samma tanke här man får inte ens materialet för dom pengarna.

Jo!
Kolla inlägg 32 i denna tråden:tummenupp
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3698661&postcount=32

Bakstödet vek sig efter 3 användningar:tummenupp
Får vad man betalar för:gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...