Nån som pluggar/har pluggat i Umeå?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
På universitet alltså, är det sjyst där?
Funderar på att söka idrottsvetenskapliga programet (f.d. idrottspedagog)
och skulle vilja höra lite hur det är där. Ja vet inte om alla interjuver på deras hemsida är otroligt partiska :va

Har pluggat där. Har bara bra saker att säga om umeå. Skulle bo kvar där än i dag om det inte låg så jäkla off. Svårt med jobb också. Riktigt mysig stad med vänliga människor. Allt finns men i lagom omfattning. Gillar du träning har du IKSU som är lite av ett mecka. En stad där det alltid händer något i.
Ung befolkning och bredband vart du än bor. :tungan

EDIT: Såg att du frågade om universitetet. Jag har inget dåligt att säga om det heller. Jättefint på campus och man får känslan av att de satsar på skolan och områdena runt.

Last edited:
Har pluggat där. Har bara bra saker att säga om umeå. Skulle bo kvar där än i dag om det inte låg så jäkla off. Svårt med jobb också. Riktigt mysig stad med vänliga människor. Allt finns men i lagom omfattning. Gillar du träning har du IKSU som är lite av ett mecka. En stad där det alltid händer något i.

EDIT: Såg att du frågade om universitetet. Jag har inget dåligt att säga om det heller. Jättefint på campus och man får känslan av att de satsar på skolan och områdena runt.

Okey, ja det låter kul. Ja IKSU har jag redan siktat in mig på, hurrade tyst när dom hade klättervägg också =D

Fråga i UMCC's forumdel också.

Själv bor jag i stan, men det enda rådet jag kan ge en blivande student är:

TA MED DIG ETT GÄNG TRAMPCYKLAR HEMIFRÅN!

Jag har pluggat i Umeå sedan hösten 2003.

Det finns väldigt positiva saker om Umeå, men även lite negativa.

Det är ett ungt universitet. Det saknar dom dåliga arbetsmetoderna som äldre lärosäten sysslar med endast på grund av traditioner. Studenter har alltså mycket mer att säga till om, och fakulteterna är mycket måna om att förbättra utbildningarna. En nära vän läste ett år till läkare i Uppsala innan han flyttade hit - och han ångrar det inte för en sekund. Det är en helt annan öppenhet.

Trots att det tar längre tid i resväg från Sthlm till Uppsala (om man inte heter GR) än vad det gör Sthlm-Umeå (med flyg) så ligger lärosätet längre bort i fråga om prestige. Stephen Hawking hälsar på KTH - inte Umeå universitet. Nu är vissa fakuteter duktigare än andra. T.ex JK var på campus ganska nyligen, samt förra årets nobelpristagare i kemi. Men andra har det sämre.

Stan är jävligt död på sommaren, för övrigt. Och tror du att du ska få uppleva riktiga vintrar så kan du glömma bort det också.

Årets studentstad 2006. :)

På universitet alltså, är det sjyst där?
Funderar på att söka idrottsvetenskapliga programet (f.d. idrottspedagog)
och skulle vilja höra lite hur det är där. Ja vet inte om alla interjuver på deras hemsida är otroligt partiska :va

ÖH!! Min polare pluggar ju till idrottslärare där! Det jag har hört från han är bara bra. Bra bra bra bra.

Snackas på msn imorrn då, jag är hemma kl 22.20 om det inte blir övertid..

Pluggar själv i umeå och håller med om detta. Riktigt bra studiestad och bra kommunikationer söderut.

Kommer inte på nåt som man kan klaga på såhär direkt. Studentkorridorerna kan vara lite nergångna men det gäller att välja rätt område bara. Man är dessutom garanterad bostad om man blir antagen till universitetet så det är inga problem.

Cykel är att rekommendera :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...