Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vill veta lite mer om yamaha 450 som motard, nån som har en?
-serviceintervaller?
-vilka hojar kan man gämföra med va gäller prestanda o köregenskaper?
-kostar dom nya -07?
Hej ja har en 05:a som är till salu ( I Jönköpning )
Mycke bra Köp en du blir inte besviken........
Vill veta lite mer om yamaha 450 som motard, nån som har en?
-serviceintervaller?
-vilka hojar kan man gämföra med va gäller prestanda o köregenskaper?
-kostar dom nya -07?
Klart du ska ha en Yamaha 07....
Man kan bygga en riktigt bra för 90 tusen...Sen kan man bygga en betydligt dyrare med ( kommer inte räkna ut vad min nya hamnar på)
Jag är ju partisk i målet men typ alla som testat min 06a säger det är det bästa och skönaste dom kört i supermotardväg.
Serviceintervaller är väl som alla andra jappsar.... Olja var 10 timma typ... Sen gör man väl inget mer som kallas service.
Prestanda mässigt är väl Jappsarna ganska lika...tror dock Yamaha och Honda ligger lite före Sukkan å kawasakin. Fabrikat som tillverkar lika många cyklar på ett år som riktiga fabrikerna gör på en förmiddag går ju inte jämföra med kvalitetsmässigt heller. Å ja jag skrev det för att reta alla Husa åkare....
Jag har en som fixar min fjädring och kan hjälpa dig med alla kontakter för att fixa till Yamahan om du bestämmer dig för en sån... Bara hör av dig. Min kommer finnas på mässan för beskådning och jag finns där med om du skulle hamna där.
Johan
http://www.johanlennartsson.com/2007-motard.htm
Min erfarenhet av yammorna är att de har ett starkare bottenregister men ungefär lika mycke effekt som Hondan. Jag har inte kört den nya ramen men jag tyckte den gamla var sämre än hondans. Av det jag skruvat i Yamma (före nya chassiet) så tycker jag att det varit taskiga lösningar.
Yamman är fortfarande ett bättre val än Husan och KTMen (före 07 då, 07ans KTM e jäkligt fin, skulle välja den om jag skulle köra encylindrigt...) och säkert bättre än suzukin och kawasakin också. Enligt ryktet så ska de hålla bättre än Hondan också. Jag väljer Hondan före yamman för att jag tycker den e bättre att skruva i och jag gillar hur effekten kommer ann på den. Är 06orna bättre att skruva i så skulle jag lika gärna kunna valt en sådan.
Sen att ingen av dem går upp emot vad som står hemma i garaget nu, det är en annan sak
*Edit, alla här har förutsatt att det är YZF du menar och inte WR. WR 450 är mycke slöare än YZFen och går inte jämföra med tex Honda CRF eller Husaberg FS450.
tack för dom synpunkterna!
man får ju gratulera till pärlan i garagethade inte du 550 innan? lr blandar jag ihop sxväganrna nu...
![]()
...Av det jag skruvat i Yamma (före nya chassiet) så tycker jag att det varit taskiga lösningar...
Lite nyfiken på vilka de taskiga lösningarna är?
Jag har ju både Yamma och Honda, även om Hondan är en dinosaur vad gäller chassi och fjädring.
Kamaxeltajmingen är ett elände och att ta bort ventilkåpan är också trist, de e två exempel.
Kamaxeltajmingen är ett elände och att ta bort ventilkåpan är också trist, de e två exempel.
Klart du ska ha en Yamaha 07....
Man kan bygga en riktigt bra för 90 tusen...Sen kan man bygga en betydligt dyrare med ( kommer inte räkna ut vad min nya hamnar på)
Jag är ju partisk i målet men typ alla som testat min 06a säger det är det bästa och skönaste dom kört i supermotardväg.
Serviceintervaller är väl som alla andra jappsar.... Olja var 10 timma typ... Sen gör man väl inget mer som kallas service.
Prestanda mässigt är väl Jappsarna ganska lika...tror dock Yamaha och Honda ligger lite före Sukkan å kawasakin. Fabrikat som tillverkar lika många cyklar på ett år som riktiga fabrikerna gör på en förmiddag går ju inte jämföra med kvalitetsmässigt heller. Å ja jag skrev det för att reta alla Husa åkare....
Jag har en som fixar min fjädring och kan hjälpa dig med alla kontakter för att fixa till Yamahan om du bestämmer dig för en sån... Bara hör av dig. Min kommer finnas på mässan för beskådning och jag finns där med om du skulle hamna där.
Johan
http://www.johanlennartsson.com/2007-motard.htm
Håller med Lasse. Är väldigt enkelt att ställa ventilerna. Håller med om att ena skruven till ventilkåpan sitter trångt till och att kåpan är micklig att få bort men inte så illa att jag väljer annat märke bara för det.Kamaxeltajmingen är ett elände och att ta bort ventilkåpan är också trist, de e två exempel.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |