Nån som kan hjälpa mig montera nya huvudmunstycken?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Får på ett Alu-micronslip här nu vilken dag som helst (ligger under min säng).
Nu har jag dessutom fått reda på att jag måste fixa större huvudmunstycke, och den operationen är lite överkurs för lilla mig, och jag har inte någon manual till bågen. Är det någon som jag kan rulla ut till och få hjälp med det så skall det bjudas på kaffe och kaka på nästa körning, och en dunk på ryggen. :)

Någon? Hur lång tid tar det? Vart köper jag nya munstycken billigast i Malmö?

Kay skrev:
Får på ett Alu-micronslip här nu vilken dag som helst (ligger under min säng).
Nu har jag dessutom fått reda på att jag måste fixa större huvudmunstycke, och den operationen är lite överkurs för lilla mig, och jag har inte någon manual till bågen. Är det någon som jag kan rulla ut till och få hjälp med det så skall det bjudas på kaffe och kaka på nästa körning, och en dunk på ryggen. :)

Någon? Hur lång tid tar det? Vart köper jag nya munstycken billigast i Malmö?

Är du säker på att du behöver bestycka om? Jag behövde inte det :)

CorbenDallas skrev:
Är det bara jag som tycker det där är överkurs? Hur många bestyckar om sin cykel när dom drar på ett Slip-on och hur många har fått motorhaveri pga det? Hur många bänkar sin cykel för att dra på ett slipon?
Dags för en poll kanske... :D

En poll visar bara hur "ignorant" folk är..

man kan köra utan att bestycka om, och har man inte koll så märker man kanske inte att den går sämre (för det kanske är väldigt marginellt).

Men vill man vara säker på att man inte sabbar ventilsäte osv så lägg en liten peng på att bänka med lambdasond så får du svart på vitt hur den mår.

vill man inte lägga den pengen så är det min högst personliga åsikt att då kan man lika gärna skita i att byta systemet oxå..

/KetogaN

KetogaN skrev:
En poll visar bara hur "ignorant" folk är..

man kan köra utan att bestycka om, och har man inte koll så märker man kanske inte att den går sämre (för det kanske är väldigt marginellt).

Men vill man vara säker på att man inte sabbar ventilsäte osv så lägg en liten peng på att bänka med lambdasond så får du svart på vitt hur den mår.

vill man inte lägga den pengen så är det min högst personliga åsikt att då kan man lika gärna skita i att byta systemet oxå..

/KetogaN

Det var ju inget system, det var ett slipon vi pratade om. Ett helsystem är en helt annan femma. Dessutom borde väl din lokala mcmekare märka om din cykel inte går som den ska när man ändå servar var 600:e mil...

Men vi har alla olika filosofier... :D

Största risken för ventilsallad är om man ger mer luft TILL motorn, typ lösa K&N filter, ett slipon kan funka sådär utan ombestyckning, men att bänka är ett måste om du vill veta vilken strl på munstycken du behöver.

Och nej jag orkar inte skruva på allas hojar & bilar :gnissla

Montera på slip-on'et och ut och gasa några mil. Kolla sedan färgen på stiften.
Ger en liten fingervisning om bestyckning behövs eller ej.

Var ute en runda precis... Hojen går iaf som innan, om inte lite bättre :va
Hur somhelst låter den skiiiitgött, så jag klagar inte på ljudet. Väldigt dovt, och baktänder o bluddrar trevligt vid motorbroms. :)
MICRON = :yoparty

Jag håller med dig, Micron= :yoparty

Kul att du fixat ihopa hojen och jag har pratat med min polare som oxo har ett micron på hans r6 och det står inget i monteringsanvisningarna om ombestyckning osv. det borde det stå om det behövs till just det sliponet?

PuDDy skrev:
Jag håller med dig, Micron= :yoparty

Kul att du fixat ihopa hojen och jag har pratat med min polare som oxo har ett micron på hans r6 och det står inget i monteringsanvisningarna om ombestyckning osv. det borde det stå om det behövs till just det sliponet?

Ähh... v kör så det ryker :yoparty (tills det ryker :tungan )

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden