Nån som kan hjälpa mig att montera en 150cc cylinder och ny kam på en yamaha ttr125?

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
Hejsan!
Undar om det är nån som kan hjälpa mig att sätta på detta kitet: http://www.procycle.us/images/bbr/ttr150bigborekit.jpg
På min CH-Racing 125:a (ttr 125cc motor). Betalar ju självklart och det ska va någon som kan sin sak. Mest så att inget går fel. :rolleyes: För när jag snackade med en yamaha återförsäljare så tänkte jag det här kommer aldrig gå. Eftersom att dom ska ju ha en hel förmögenhet i bealning. Men hur mpnga timmars arbete är det uppskattat till? Och självklart nån som kan göra de till mig mot betalning? Ha de bra! :tummenupp
MVH Benny

Hur mycket betalar du? Hur långt är det till dig från Kävlinge?

Jag skulle aldrig låtigt nån annan än mig själv + farsan eller en verkstad pilla på mina grejor.

:)

Edit: Och nu snackar vi verkstäder som man litar på.

Last edited:
draccatryck skrev:
Ja vad ska du ha för att göra det? Men har ju inte beställt kitet än så det blir väl inte än på några veckor iallafall. :) Ha de bra!
MVH Benny
Hur mycket pengar har du? :rolleyes:

Vad skulle verkstaden ta?

25 kr/mil och 200 kr/h. Dvs, om alla verktyg finns. Ska jag använda mina verktyg kostar jag 350 kr/h.

DJM skrev:
fan va du va kaxig då.

Men du kanske vill jobba gratis?
Förmodligen så är 50 spänn i timmen bra betalt för honom för han har säkert bara stått i en korvtjorre eller jobbat för kommunen, men nu är det ju inte så billigt att ha någon att trimma en MC.

Trådstartaren, ge mig 1000 spänn så gör jag det till dig.

Solid snake skrev:
Förmodligen så är 50 spänn i timmen bra betalt för honom för han har säkert bara stått i en korvtjorre eller jobbat för kommunen, men nu är det ju inte så billigt att ha någon att trimma en MC.

Trådstartaren, ge mig 1000 spänn så gör jag det till dig.
Jo då de ska jag nog kunna ge för det! Men kan du din sak nu? SÅ att du har meckat med 4 taktare innan osv och så behöver väl förgasaren bestyckas om? SÅnt du kan det också? Men isåfall blir det inte förrän om några veckor när jag har fått hem grejorna. Ha de bra!
MVH Benny

Nej!!!

Mitt tips...KÖP DET INTE!

Min anledning:

En polare har en suzuki dr125...det vill säga en 4-takts 125:a
Han satte på 150cc, högkompskolv,trimkam och helsystem.
Dvs delar för över 3000:-

Det roliga (enligt mig :hihi ) var när dom bänkade den efter justering ock inkörning och märkte en effektökning på 2 Hk...haha...ja ni läste rätt han gick från 9 till 11 hästar...

Det är alltså INTE värt pengarna, eftersom du antagligen kommer få samma i din.

draccatryck skrev:
Jo då de ska jag nog kunna ge för det! Men kan du din sak nu? SÅ att du har meckat med 4 taktare innan osv och så behöver väl förgasaren bestyckas om? SÅnt du kan det också? Men isåfall blir det inte förrän om några veckor när jag har fått hem grejorna. Ha de bra!
MVH Benny
Jag har meckat 4 taktare japp, vet hur man gör.

bossjan skrev:

Min anledning:

Det roliga (enligt mig :hihi ) var när dom bänkade den efter justering ock inkörning och märkte en effektökning på 2 Hk...haha...ja ni läste rätt han gick från 9 till 11 hästar...

men nu är det väll endå skillnad på motor och motor?

bossjan skrev:

Min anledning:

:hihi :rofl :lol du har rätt det va roligt

Gör gör det gärna för 50kr/tim! Tjänar mer erfarenhet och jag jobbar för billigare pris när det är med något jag tycker om..

Pr0bz skrev:
Gör gör det gärna för 50kr/tim! Tjänar mer erfarenhet och jag jobbar för billigare pris när det är med något jag tycker om..
Men det är ju en bit från dig till Hässleholm? Men jag vill ha någon som har mycket med erfarenhet och inte nån som bara har meckat med 4 takt nån gång bara. För den har gått lite över 100 mil och vill inte förstöra motorn än precis! Ha de bra!
MVH Benny

draccatryck skrev:
Men det är ju en bit från dig till Hässleholm? Men jag vill ha någon som har mycket med erfarenhet och inte nån som bara har meckat med 4 takt nån gång bara. För den har gått lite över 100 mil och vill inte förstöra motorn än precis! Ha de bra!
MVH Benny

va inte larvig, sätt dig ner med en verkstads handbok i värsta fall å din far, försök lära dig själv

verkstads handboken kan du säkert hitta på internet.... du kommer ju aldrig lära dig annars

har plockat ner en sån där en bit"inte hela vägen" å det går ju skit enkelt :tummenupp va en -04 de

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back