Nån som kan fixa detta åt mig?

Sopport

Har du ingen support hos leverantören av internet att ringa? typ telia eller comhem m.m

Jepp, men de kunde inte fixa det.

MEN nu är det löst nästintill, tror att en liten rensning av fler program kan fixa det. Fick tipset av en datakunnig bekant nyss att installera om Norton 2003 som jag redan har avinstallerat. Sen skulle jag installera av det direkt efter installation, just därför att det har varit problem vid avinstallering av norton då en del filer kan ligga kvar och skada operativet. Sagt och gjort, installerade det igen, avinstallerade det hela och nu funkar det NÄSTAN!!!! Alla bilder kan jag se nu, men fortfarande är det strul med att jag måste uppdatera en del sidor för att komma in :( Han skulle kolla upp det mer åt mig till imorgon men han trodde det berodde på nåt javaprogram som inte lirade ihop med något annat.

Tack för alla tips iaf, det fick upp hoppet mera och gjorde att jag kontaktade personen med lösningen!

Hoppas att det andra också löser sig men det kan jag kanske leva med om jag hittar det jag söker på andra sidor.

Vad har du för Internetuppkoppling? Bredband eller modem?

Om det är vanligt uppringt modem:
- Testa att koppla upp dig med en annan operatör.
- Är det inbyggt modem? - Testa att låna ett externt.

Om det är bredband:
- Skaffa ett externt vanligt modem och ring upp en vanlig modempool.
- Be en polare köra med sin burk på din uppkoppling.

Alltså försök ta reda på om problemet ligger i din burk eller hos Internetoperatören.

Edit: Såg att det var på G med en lösning, det får ligga kvar ändå "to the record" så att säga.

Det är inget fel på uppkopplingen, har testat att koppla in laptop på samma utan strul på den. Men jag ringde dem ändå med en gnhutta hop om att de kunde fixa det om jag bara skyllde på dem. Men jag har ju Felia så gnuttan hopp var mindre än en atom.

För övrigt så betalar jag numera 449:-/månad för sugiga 2mbit!!!!!! Synd att de har så många kontor telia, annars skulle jag ringa in ett bombhot. Kanske kan maila ett bombhot till alla teliakontor i sverige?

Apropå att du installerat om burken och faktumet att det är en företagsdator, körde du med de s.k "recovery skivorna" eller gjorde du en "ren" installation från en *host* vanlig köpt skiva?

Det första jag gjorde när jag fick datorn var att rensa skiten från deras jävla reklambaserade skit och körde in min "köpta" skiva. (Jag betalar ju för min uppkopling, då borde skivan vara betald på det viset :va ) Så problemet fanns där med min programvara, inte deras.

Har du testat köraAdAware? kanske inte direkt relaterat men adaware rensar ju trots allt bort mkt skräp. Annars kan jag bara hålla med sgtpepper om att du borde testa firefox istället. Det är bättre än IE på alla sätt, lättanvänt, snabbt etc etc. Har inte stött på nån site som inte funkar i Firefox faktiskt. Min erfarenhet av IE är att man kan få massor med helt konstiga fel just i den stilen som man kan slita sitt hår utan att lösa men i en annan webläsare funkar det perfa. Firefox, som sagt (typ 6-7 MB att ladda ner)

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage