Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo.SuperMicke skrev:Nej. toshortmessage

hrc skrev:Men ge er. Det skall visst vara borret, men det låter ju åt helvete så man (gör som vanligt när reglerna säger ett och känslan ett annat och) säger "borren" om borret för det framgår ändå vad man menar. Är det en kortform av "borrstålet" kanske?
Hur ofta träffar man t.ex. på en människa som använder det korrekta "jag" istället för "mig" i uttryck som "hon är längre än mig, det känns jobbigt!"? Har aldrig hänt mig iaf. Förutom när detta legaliserade språkfel kommer på tal.
Roligaste namnskylten idag:
A T Rapp
Inge N Dörr
+ Mig veterligen.honkiie skrev:REDAKTIONSEXEMPEL: Jag gör det själv. Jag själv har aldrig haft någon aning om detta.

morlock skrev:+ Mig veterligen.
Mig inte förstå vad du fatta?!
![]()
honkiie skrev:Jag kan lära dig förstå. Int=inte och där jag kommer ifrån så säger vi itt istället.

Mrööh. Klart inte "mig" skall bytas ut mot "jag" i ALLA dina exempel! Går ju inte. Bara i vissa fall. Men nu är jag som sagt dålig på varför det skall heta si eller så, vet bara hur det skall vara. Lämnar med varm hand över till mer klassiskt skolade mänskor som kan få reda ut begreppen. Eller så kan det kvitta. Vad handlade tråden om nu igen?honkiie skrev:som jag förstår det så säger hrc att mig är talspråk och ska aldrig användas fast i texten jag klistrade in så används det flitigt.

Säger SAOL borren om borret? Åh gode gud. Jag som trodde man kunde lita på NÅGOT här i världen ialla fall.honkiie skrev:Ja det heter borret, saol har fel igen.

Vad hrc säger och katta skit lägger vi i samma hög.honkiie skrev:som jag förstår det så säger hrc att mig är talspråk och ska aldrig användas, fast i texten jag klistrade in så används det flitigt.
gthyni skrev:Moto är maskulint t.ex. fast min är vacker som en kvinna.
Pebl skrev:Fast moto är väl bara kortformen av "motocicleta" har för mig att om det slutar på -a är det "el" framför
-eller om det var tvärt om....hmm....la luna heter det ju...(?)

morlock skrev:Som tidigare talare är det ju solklart, Det heter "en kompass" för att man böjer det som "kompassen", samt "en xbox" / "xboxen".
De som hävdar att det heter "xboxet" är skåningar eller något...
.. hade en kvist förra året i skolan.. jag och en polare envisades om att det skulle vara en medans typ varenda idiot i söderhamn tyckte ett.. BlueNinJa skrev:Yes och jag vinner igen haha.. hade en kvist förra året i skolan.. jag och en polare envisades om att det skulle vara en medans typ varenda idiot i söderhamn tyckte ett..
![]()

|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem