Nån som kan dela med sig av erfarenheter av Thunderace 1000 r

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Hej jag går i fudnering över att köpa en Yamaha YZF 1000 R Thunderace 97.
Vet dom är tunga men vet nån hur tung dom är? Undrar även hur dom är att köra vid mer aktiv körning?
Tacksam för all info om den hojen som folk kan dela med sig av.

Sköna att köra, men inte så sportiga med dagens mått mätt. Grym motor, men bara 5växlad låda. Grymt snygg:tummenupp

Jag har haft tre st. En -96 och två -97:or.
Jag har bara gott att säga om dom, men vet att dom börjar dra olja runt 4000 mil. Det är ventilstyrningarna som inte riktigt orkar med.

<<<<Här har du ett fett knäskrap med -96an:D

Man kan åka riktigt fort på dom om man tightar upp dämparna lite bara.
Vad gäller öset i dom så kan jag bara säga att ...du slipper växla ner vid omkörning :D

Du kommer inte bli missnöjd med den, det tror jag inte.

Jag har haft tre st. En -96 och två -97:or.
Jag har bara gott att säga om dom, men vet att dom börjar dra olja runt 4000 mil. Det är ventilstyrningarna som inte riktigt orkar med.

<<<<Här har du ett fett knäskrap med -96an:D

Man kan åka riktigt fort på dom om man tightar upp dämparna lite bara.
Vad gäller öset i dom så kan jag bara säga att ...du slipper växla ner vid omkörning :D

Du kommer inte bli missnöjd med den, det tror jag inte.

Brukar väl oftast räcka med en honing vid 3-5000 tusen mil beroende på hur den körts ,om man är orolig för oljeförbrukningen. Men man brukar bara märka av att den tar olja om man piskar den ordentligt. Vid körning i lagligt tempo rör sej knappt oljenivån. Annars som bosse skriver det går inte o bli missnöjd med en ace när man kör gata:) Fast man kanske är lite partisk när man har en själv:tungan Hittade en bild från det Engelska t-Ace forumet med en som verkar trivas med sin ace även på bana:D . Vill minnas att Yamaha skröt i reklamen att ramen kom från yzf 750R:rolleyes: Så den borde funka på bana om man inte är rossi:D

Hittade ett par gamla bilder till i datorn på T-Ace:D

Last edited:
Jag köpte en 97:a i sommras som jag e helnöjd med! Jag har iofs inte suttit på nån superfin hoj från sena 2000-talet men i jämförelse med min förra, en RF900R, så är dunderässet hur lätt som helst i kurvorna.

Samma sak med effekten, den skrämmer mig utan problem, kanske inte säger så mycket iofs... hehe....

Tusen tack för infon. Står fortfarande i valet och kvalet om jag ska köpa en gsxr 750 års99 eller den här. Det är ju mer kräm i denna men som sagt tyngre. Någon som kört båda och kan säga villken dom gillade bäst och varför.
Har sån jäkla beslutsångest

Gsx:en är roligare på riktigt små vägar. men man måste tycks om stt växla:D
Om du vill ha en allroundhoj som du både kan busa med, köra sportigt med, och även lägga mil på semestern skall du defenitivt välja Thunder ace:en!

Gsx=bana och tokåka.

Skall du dessutom ha passagerare ibland...ja då är valet klart...

Tusen tack för infon. Står fortfarande i valet och kvalet om jag ska köpa en gsxr 750 års99 eller den här. Det är ju mer kräm i denna men som sagt tyngre. Någon som kört båda och kan säga villken dom gillade bäst och varför.
Har sån jäkla beslutsångest

Kanske inte ska säga för mycket men vad jag har fattat som är gixxern lite sportigare medans dunderässet är mer sporttouring.

Tack för snabba svar.
Men grejen är ju den att jag har planer på att bygga streetfigter. Men samtidigt så kommer jag väll åka en hel del mil på den om jag känner mig själv rätt.
Men Vet nån om det är samma gaffelkronor på R1 och Thunderacen?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard