Nån som kan Automatlådor?

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Har problem med min th700 låda,den växlar normalt från 1 till 2 sen för att få i 3:an får jag köra rätt fort på 2:an sen släppa gasen då går 3:an i 4an funkar inte alls.Vad kan det vara för fel? luktar inte brända lameller av oljan. törs man prova att renovera den själv?

Ja hade en bekant som hade en camaro med 305 o sån låda har ja för mig o den va mongo den lådan betedde sig nått liknande som du beskriver.
Vill minnas att det va nån vajer lr dyligt som kärvade,tyvärr så gick lådan åt helvete innan han hann upptäcka det så han fick byta.
Kolla om d kan va nått sånt
lr ta en sökning på zatzy.com

ok du menar kickdownvajern är inget fel på den ska vara inställningen då men då borde den inte bete sig såhär.men tack för hjälpen ändå.

låDan skrev:
Ja hade en bekant som hade en camaro med 305 o sån låda har ja för mig o den va mongo den lådan betedde sig nått liknande som du beskriver.
Vill minnas att det va nån vajer lr dyligt som kärvade,tyvärr så gick lådan åt helvete innan han hann upptäcka det så han fick byta.
Kolla om d kan va nått sånt
lr ta en sökning på zatzy.com

Hade en TH 700 på min gamla Trans-am.
Du har inte ett shift-kit som är galet?
Var är dragläget, hur många rpm?

Annars, prova att byta olja och filter i lådan, brukar göra susen ibland.

annars får du kanske lämna lådan till EAT i Osby. har för mig att han tar 12.000:- för lådrenovering, om du plockar ner lådan själv. annars kostar det 15.000:- . är inte riktigt säker på priserna dock.

Henkmaster skrev:
Annars, prova att byta olja och filter i lådan, brukar göra susen ibland.

Börja med detta, en vanlig service. Byte filter, o-ringar/packningar och olja. Spruckna o-ringar kan ge konstiga fel igensatt filter kan ge hårda växlingar och ett hoppande mellan växlarna. Min låda låg och växla mellan 3:an och 4:an vid körning jämn gas. Dock ej en TH700 iof.

olja o filter är bytt gjorde ingen skillnad,blir renovering hitat en som gör det för 1500 + delar.

Kolla vakuumslangen och rören till lådan (sprickor, flöde), kolla inställningen på växelsliden och kickdownmekanismen (inne i lådan).

Vilken årsmodell på lådan är det? Är det en tidig th700 tom '83 tror jag, så kan jag rekommendera att skaffa en från '84 tom '87 ('85 kom ett nytt oljetråg som håller tätt), '88 har ett annat ventilhus med lite mera el, men sen är även tidiga eller var det sena? '89or lika som '84-'87. Finns et verkligen vakuum till dessa lådor? Bara på bensin i sånna fall eller? Mig veterligen så styrs alla funktioner via den sk. "TV cablen" och lockup'en styrs av en kabel med 12v volt via gasreglaget och oljetrycket i lådan.

Jag körde ett ras på min Cheva Diesel och gjorde en fullständig preppning och förstärknig av lådan, det enda som är kvar av det jag lämnade in är utgående axel och själva stommen/ventilhuset, gick på 15000:-...utan kvitto eller hur var det egentligen...

Men ditt problem låter som att det krånglar i ventilhuset, och det har jag aldrig skruvat med själv.

...och vad du än gör, tv cable ska justeras på ett sätt, inte småjusteras hit o dit för att ändra växlingarna, då ska man ge sig på ventilhuset...

lådan är från en 89 och det finns ingen vakumslang allt på dessa styrs av kickdown och elektronik. nån som har koll på hur wiren ska vara justerad?
lådrenoveringen vart dyrare än jag trodde(8000kr) så jag tror jag ska chansa på att köpa en begagnad för 4000kr o hoppas den hållr nåt år.

Holger skrev:
lådan är från en 89 och det finns ingen vakumslang allt på dessa styrs av kickdown och elektronik. nån som har koll på hur wiren ska vara justerad?
lådrenoveringen vart dyrare än jag trodde(8000kr) så jag tror jag ska chansa på att köpa en begagnad för 4000kr o hoppas den hållr nåt år.

Kickdown och TV Cable är INTE samma sak...Visst, TV Cable'n gör en samma sak som kickdown wiren, men inte tvärtom...

Hur man justerar den: Spänn wiren till max, ge full gas (med motorn avslagen! :) ), se till att inte matta, m.m. ligger ivägen, för säkerhets skull så ta tag i gasreglaget på förgasaren, TBI'n eller motsvarande och se till så det verkligen är full gas. Har du tur så ska wiren justera sig själv nu, annars får man släppa lite på snabbspärren till justeranordningen så den justerar sig.

Kika för säkerhets skull på denna länk, http://www.tvmadeez.com/article/index.html

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard