Vilken årsmodell på lådan är det? Är det en tidig th700 tom '83 tror jag, så kan jag rekommendera att skaffa en från '84 tom '87 ('85 kom ett nytt oljetråg som håller tätt), '88 har ett annat ventilhus med lite mera el, men sen är även tidiga eller var det sena? '89or lika som '84-'87. Finns et verkligen vakuum till dessa lådor? Bara på bensin i sånna fall eller? Mig veterligen så styrs alla funktioner via den sk. "TV cablen" och lockup'en styrs av en kabel med 12v volt via gasreglaget och oljetrycket i lådan.
Jag körde ett ras på min Cheva Diesel och gjorde en fullständig preppning och förstärknig av lådan, det enda som är kvar av det jag lämnade in är utgående axel och själva stommen/ventilhuset, gick på 15000:-...utan kvitto eller hur var det egentligen...
Men ditt problem låter som att det krånglar i ventilhuset, och det har jag aldrig skruvat med själv.
...och vad du än gör, tv cable ska justeras på ett sätt, inte småjusteras hit o dit för att ändra växlingarna, då ska man ge sig på ventilhuset...