nån som kör tt600

deam

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2003
Hoj
KTM 525 EXC-03
nån som kör tt600, har precis köpt en, men har ju inte hunnit köra den nåt än.
så vad tycker du/ni om den?? :confused:

Bifogat

• tt600.JPG
    tt600.JPG
    36.4 KB · Visningar: 179
Last edited:
med risk för att låta negativ här, alltså hojen e skitsnygg, men motorn skall vara något av det sämsta som byggts i modern tid, enligt folkmun och mc firmor. men har man fått en motor som fungerar vilket jag hoppas att din skall göra så är det en kalas hoj. men själv så håller jag mig till den japanska tron

deam skrev:

mitt ex(ler vad hon nu e)har en sådan.
hon har kört ca700 mil med den å e helnöjd.
det var en demo hoj å har nog inte blivit direkt snällt inkörd,men den värkar hålla å e skön att köra.

Klart trevlig hoj som fått oförtjänt dålig kritik. Hänger väl inte riktigt med R6/GSXR men bänkar normalt runt 94-98hk så det skiljer inte speciellt mycket. Hade en i 3 år o förutom några fel vid lev (som fixades direkt) funkade den kanonbra.

Den är ju lite mindre sportig med ganska upprätt körställning men funkar ändå väldigt bra på roliga vägar o framförallt bana. Suveräna bromsar, kanske lite överviktig men väldigt snabb/lättstyrd. Se till att du får den uppdaterad med senaste versionen av mjukvaran (vet inte vilken som gäller nu...), kostar ett par hundralappar men kan göra underverk om den som ligger i nu är gammal.

Bifogat

• PICT0421.jpg
    PICT0421.jpg
    69.9 KB · Visningar: 118
Har inte kört en själv men eftersom jag just köpt en triumph speed four som är efterföljaren så har jag läst lite om tt600 också. Fabriksuppgifterna på tt600 säger 110 hk. Speed four ligger på 98. tt600 har rätt dåligt vrid vid låga varvtal och det är främst detta jag hört om hojen. På speed four så har man bättrat på vridet men då offrat toppfart.. tror speedfouren gör ca 240 o tt600 250. Rätta mig om jag har fel.

Jag var jäkligt nöjd med min 2001:a som jag hade i 2 säsonger. Köpte ett Ninja highpipe (för 5700:-!!!) så den lät jävligt trevligt! Jag har provat lite olika hojar och tycker att många verkar döma ut den utan att ens ha testat. Min gick bra men det alla tjatar om hela tiden är problem med insprutningen. Jag hade inte det och de flesta som hänger på tt600.org verkar vara mer eller mindre nöjda.

Jag tycker att den funkade för det mesta inklusive 100 mil högfartstouring på en dag. Har du andra frågor eller funderingar så PM:a.

Nu blev det R1 -02 för att jag ville testa nåt annat med mer vrid än en 600:a.

deam skrev:
Har haft en TT600 i 2 år, helnöjd med den.
Att den inte skulle hänga med en R6 får typ BIKE stå för, jag har inget problem att hänga med mina polare som har R6.
-02:ans mappning har jag i min, den går klart bättre än originalmappningen (-00).
Triumph bolton effektdämpare gör ju inte saken sämre.
Mitt ex är ju iof ett demoex. Något mer pulver än originalarna.

Tt 600

Tjena! Välkommen i TT-gänget! Jag har oxo en -01:a och jag måste säga att jag är supernöjd.. har hört en del folk gnälla om att den är seg att få upp på bakslangen, men jag har då inte haft några problem. Lycka till!

gasrulle skrev:
Har haft en TT600 i 2 år, helnöjd med den.
Att den inte skulle hänga med en R6 får typ BIKE stå för, jag har inget problem att hänga med mina polare som har R6.
-02:ans mappning har jag i min, den går klart bättre än originalmappningen (-00).
Triumph bolton effektdämpare gör ju inte saken sämre.

Tjo! läste ditt inlägg om mappningen av TT 600 .. jag har en -01:a .. hört talas om det är stor skillnad på 01:ans och 02:ans mappning?

Hmmm... vad skulle det vara for skillnad pa en demohoj och en "vanlig". Jag tror att skillnaden ar noll.

gasrulle skrev:

Jag å mitt ex va ute å gled för några dagar sedan, jag drog ifrån henne på kurrvig och rak väg(hon köpte den förra sesongen och jag fick kortet i höstas)
prövade även hennes hoj, kändes alldeles för stor å klumpig jämfört med min.

Nicke skrev:
Hmmm... vad skulle det vara for skillnad pa en demohoj och en "vanlig". Jag tror att skillnaden ar noll.
Annan vattenpump, annan kam,osv,osv. :kocko
TT600 går väldigt lätt upp på slangen på tvåan (precis som alla 600:or),
lätt juck med kopplingen vid 6-8000 varv.
Vet inte om det är nån skillnad på 01:ans och 02:ans mappning.
Fråga på Free Wheel i stockholm.
Prata med Lelle eller Stefan.

Kam kan jag ga med pa men det ar inget specifikt for en demohoj. Enkla prylar for lite battre flas ar K&N och slipon. Ingen grym skillnad men lite. Olika mappningar gor mycket daremot. Har testat ett antal. Stefan har trixat med min nagra ganger. De var daremto javligt skeptiska att peta i 2002:ans i min 2001 trots att jag ville. Har last om manga som gjort det (tt600.org) och rekommenderar det starkt. Naja, nu blir det R1 -02 (ocksa insprutning) sa da far vi se hur det ar - ska hamta den nasta vecka.

gasrulle skrev:
Annan vattenpump, annan kam,osv,osv. :kocko
TT600 går väldigt lätt upp på slangen på tvåan (precis som alla 600:or),
lätt juck med kopplingen vid 6-8000 varv.
Vet inte om det är nån skillnad på 01:ans och 02:ans mappning.
Fråga på Free Wheel i stockholm.
Prata med Lelle eller Stefan.

Nicke skrev:
Kam kan jag ga med pa men det ar inget specifikt for en demohoj. Enkla prylar for lite battre flas ar K&N och slipon. Ingen grym skillnad men lite. Olika mappningar gor mycket daremot. Har testat ett antal. Stefan har trixat med min nagra ganger. De var daremto javligt skeptiska att peta i 2002:ans i min 2001 trots att jag ville. Har last om manga som gjort det (tt600.org) och rekommenderar det starkt. Naja, nu blir det R1 -02 (ocksa insprutning) sa da far vi se hur det ar - ska hamta den nasta vecka.
Skillnaden mellan en R1:a och en TT600 skulle jag också vilja uppleva.
Lycka till med nya hojen :)

Haha - tackar. Jag gillade TT:n skarpt. Hade en guling 2001:a. R1 blir nog bra men tyvarr 2800 kr/manad helforsakrat jamfort med 8450 kr/helf och helar for TT:n. Med av/pastallning ofta kanske jag kommer nerat 15000 for en sasongs korning med R1:an...

gasrulle skrev:
Skillnaden mellan en R1:a och en TT600 skulle jag också vilja uppleva.
Lycka till med nya hojen :)

*/ ?>
Back