Nån som kör telenor mobilt bredband?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Flyttade in i en ny lägenhet igår o kollar runt på bredband nu. Funderar på att ta telenor mobilt bredband. 199kr/månaden o de ska tydligen ha bäst täckning och ingen begränsning på hur mycket man får ladda. Är det någon som kör det o som kan berätta vad de tycker om det? Teoretiskt hastighet på upp till 7,2, men vad brukar den verkliga hastigheten ligga på?

Kör med 3G för de är de enda som är gratis att surfa med både i sverige och danmark.

Hatigheten är helt OK att surfa runt med, tankar man hem nånting går det väl i en 100-200kb/s oftast, acceptabelt men kanske inget man tankar HD-Filmer med.

ja e aldrig i danmark så det är inga problem. Dessutom så har 3 en begränsning på hur mycket man får ladda ner, 20 gig i månaden, det har inte telenor.

Jag har Telenor mobilt bredband till jobb laptopen när jag är ute och åker lite.
Jag tycker det funkar helt ok så länge man håller sig till hyfsat bebodda trakter.
Norrland e bara o glömma tex.

På det stora hela tycker jag det funkar bra, nästan alltid man har kontakt men ibland kan det gå lite slött.

jag har tele2 (det är väl samma som telenor och BBB ?) och det funkar hyffsat, har dock lånat en 3 dongel från jobbet och den är rejält mycket stabilare.

tele2an går upp och ner som en karusell i hastighet, ibland går det svinfort och ibland får man inte ens signal (bor mitt i centrum).

3 har man alltid bra uppkoppling med, ska nog byta om det inte är förjävla dyrt.

ed: va visst telenor jag hade, vetefan var jag fick tele2 ifrån, har väl det på mobilen kanske :3freak

Last edited:
Rent generellt så är trådlöst bredband plågsamt långsamt i jämförelse med vilken fast lina som helst. I alla fall vid vanlig surfning.
Men det är klart. Vill man ha möjligheten att ta med sig sitt internet så finns det ju inte så mycket att välja på.

Jag har haft 7,2 mbit mobilt i förra jobbet och jag skulle säga att om man är mitt i centrum och har full signal så är fortfarande en sunkig 512kbit lina ljusår snabbare.

Så ska du bara ha internet hemma så är det fortfarande fast som är det vettigaste alternativet.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien