Nån som kör med Castrol GPS ? (Kopplingsbyte på g 98:as R1:a)

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag körde 20 problemfria mil med den och tog sen och bytte olja till castrol GPS, samma olja har jag kört i min 04:as KTM 525 utan problem.
Men efter oljebytet började hojen att slira lite på kopplingen och det märktes mera då jag skjutsade tjejen igår (40 mils körning) så nu undrar jag om nån kört med den oljan problemfritt i sin R1:a ? Kan jag ha så tur att det räcker med ett oljebyte ?

Last edited:
Har hört från flera håll att just Castrols GPS rimmar illa med R1ans koppling. Prova att byta till en annan olja. Kör tex OK/Q8 SBK olja i min och det funkar kanon.

Tack! Fler som upplevt/upplever detta, Jag kör iof en T-Ace men det är möjligt att det är samma koppling som på rettorna. Trodde att det va lamellerna som va slut.. (kan det ju iof fortfarande vara.. men men) Skall pröva byta olja genast..

BTW någon som vill köpa 5 liter Castrol GPX olja billigt ? Köpte en kartong sisst men som sagt ovan, skall byta till ngt annat, Enligt trådskapare så funkar den ju bra till Enduro iaf :tummenupp .

...har provat det med en ex R1-04:a.
Blev bra när jag gick tillbaks till Shell igen, ...har dock hört en som råkat ut för tvärt om &så. Undrade ibland om det kan ha med själva bytet att göra !? :va

körde gps i r1:a 00:an jag hadde funkade bra dom 1200 milen jag hadde den utan slirande lameller . hur långt har cykeln gått lameller slits ju som sagt , ska du byta olja borde väl lamellerna tvättas m tex brakeclean eller nåt så inte gammal olja är kvar på dom

Har hört från flera håll att just Castrols GPS rimmar illa med R1ans koppling. Prova att byta till en annan olja. Kör tex OK/Q8 SBK olja i min och det funkar kanon.

Har en dunk Shell kanske man ska testa med den då istället innan man börjar kolla efter nya lameller.
Funkade kanoners med shell :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!