nån som känner sig träffad?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
(med risk för att den har hunnit bli postad tidigare, men knappast troligt då den fortfarande är himla fräsch på warpdrive)

http://warpdrive.se/?22054

sen är ju frågan om hela historien ens är sann... men egentligen, varför skulle han ljuga fram nåt sånt här?

:rofl :yoparty

Werzion skrev:
(med risk för att den har hunnit bli postad tidigare, men knappast troligt då den fortfarande är himla fräsch på warpdrive)

http://warpdrive.se/?22054

sen är ju frågan om hela historien ens är sann... men egentligen, varför skulle han ljuga fram nåt sånt här?

:rofl :yoparty

:hihi
hoppas mc föraren klarade sig bara.
:tummenupp

Rätta mig om jag har fel, men om man blir av med körkortet så har man väll ändå 48h på sig att ta sig hem? Alltså man får någon sorts papperslapp som säger att du har 2 dagar på dig.

"<Hugge> men polisen var rätt schysst, bilen som klockade mig kom ett tag efter och erbjöd en förare hela vägen till stockholm."

Det där lät ju lite skumt, isf lura dom honom bara för att få köra lambon :)

det var en långsam ninja som inte kan komma ifatt han när han ligger i 220 under en längre tid...

kowal skrev:
Rätta mig om jag har fel, men om man blir av med körkortet så har man väll ändå 48h på sig att ta sig hem? Alltså man får någon sorts papperslapp som säger att du har 2 dagar på dig.

"<Hugge> men polisen var rätt schysst, bilen som klockade mig kom ett tag efter och erbjöd en förare hela vägen till stockholm."

Det stämmer.. Jag har då fått köra hem alla gånger jag blivit av med lappen..

kowal skrev:

Jag tror att om man överskrider en viss hastighet så får man inte köra vidare.... Jag fick köra vidare i 48 timmar jag klockades i 146 knyck på en 90-sträcka

De måste ha lurat upp honom. En polare till mig åkte fast 2 ggr samma dag med bågen och första gången fick han 48 timmar, andra gången fick han 2 timmar. Har också en polispolare i sthlm och har har berättat att han flera gånger stannat fordon för att provköra. Det finns tydligen nån paragraf som säger att de får det om det finns anledning.

/I

Låter lite mytomaningt över det hela. Men bilen är rätt okej iaf.

lambomurciel_roadster01.jpg

Borde han inte kunnat spöa ifrån bilen med bågen?????
Bilen kanske har bättre topp men nog borde bågen acca lite hetare upp till 200 km/h.

Hugin&Munin skrev:
Borde han inte kunnat spöa ifrån bilen med bågen?????
Bilen kanske har bättre topp men nog borde bågen acca lite hetare upp till 200 km/h.

Skit bakom styret? Sen efter 200km/h har man nog inte mycket att sätta mot.

Jonte VSB R-T skrev:
Skit bakom styret? Sen efter 200km/h har man nog inte mycket att sätta mot.

Mr. Ninja kan ju haft koll och sett länsman och släppt lite lagom...vipps har bil åkt i fällan... Isåfall... :yoparty

kowal skrev:

Polisen kan välja om du ska få köra vidare i 48 timmar (jag har oifs för mig att det är 72 timmar) eller så kan dom välja att ta ditt körkort med en gång. Jag körde 180km/h för 9 år sen och då tog dom mitt körkort på plats så kompisen som va med fick köra hem bilen.

Luktar som en ihopsatt saga, men den kan ju vara sann. Somsagt 220 med en ninja är inte allt för hög hastighet, även om det rör sig om en 600. kan ju vara så att plastpiloten hade hjärna och gjorde en riskanalyskalkyl.... :tomten

JAG har iaf suttit i den bilen!! :tungan

Kleiv skrev:
Polisen kan välja om du ska få köra vidare i 48 timmar (jag har oifs för mig att det är 72 timmar) eller så kan dom välja att ta ditt körkort med en gång. Jag körde 180km/h för 9 år sen och då tog dom mitt körkort på plats så kompisen som va med fick köra hem bilen.

När polarn miste kortet för ett par veckor tog dom hans kort direkt, men han fick en lapp med beslutet "omhändertagande av körkort" där det stod att han får köra 48h till.

Vad jag vet så gäller detta alltid så länge man inte torskar för grov vårdslöshet eller rattfylla.

[immortal] skrev:
När polarn miste kortet för ett par veckor tog dom hans kort direkt, men han fick en lapp med beslutet "omhändertagande av körkort" där det stod att han får köra 48h till.

Vad jag vet så gäller detta alltid så länge man inte torskar för grov vårdslöshet eller rattfylla.
Vårdslöshet kan man väl inte dömmas för på plats utan det måste man upp i rätten för?

[immortal] skrev:

Som jag nämde tidigare...så tror jag att om man torskar i allt för hög hastighet så får man inte köra vidare......
Föööör hög hastighet=vårdslöshet i trafik

"Spann loss lite på asfalten i 110 knyck och
for om han som ett skållat ollon" <- Med 4-hjulsdrift?

"675 på bakaxeln" <- Mycket hårt trimmad?

Luktar 100% mytomani.

Bo_jahn skrev:
"Spann loss lite på asfalten i 110 knyck och
for om han som ett skållat ollon" <- Med 4-hjulsdrift?

"675 på bakaxeln" <- Mycket hårt trimmad?

Luktar 100% mytomani.

kanske var blött ;-)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul