Nån som känner nån i Bergen, Norge??

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hellu.. Mitt gamla jobb i Bergen är skyldiga mig endel pengar för övertid. Nu har dom ignorerat mina mail och samtal i månader. I värsta fall får jag åka dit, men de kostar 2000 spänn och en rutten dag.

De är övertidspengar, så de finns inte dokumenterat. Jag måste ta till hårdhandskarna..

De få jag känner i staden är tyvärr inte av rätt typ.

Longshot, men, är det nån som bor där så finns det ett par tusenlappar att tjäna

Alternativt om nån vill ha en gratis semester dit.. Rätt fint ställe. Väldigt schysst att glida runt med hojen

Last edited:
är i bergen nu, men att gå in å gorma lite på någon annans vägnar känns inte riktigt som min grej.

Gruppkörning med Sporthoj.com till Bergen i sommar?

Ljunghausen tankar åt alla på sitt kort, bara dom står bakom och ser tuffa ut när det ska diskuteras slutlön sedan!

skicka mig med första bästa flyg! :hihi

du kan ju göra som jag gjorde :) hotade min arbetsgivare med att anmäla honom och då gav han sig direkt när ja inte fick betalt på 4 månader,

skicka mig med första bästa flyg! :hihi

du kan ju göra som jag gjorde :) hotade min arbetsgivare med att anmäla honom och då gav han sig direkt när ja inte fick betalt på 4 månader,

Problemet är ju som sagt att det inte är dokumenterat på nåt sätt.. Jag skrev på en lapp det jag jobbade extra liksom

Lutar mot att jag får åka upp.. Inte så jävla kul att åka 5h tåg till stockholm, flyg till oslo, flyg till bergen, och sen allt hem igen.. Men jag tänker då inte släppa det.

Gruppkörning med Sporthoj.com till Bergen i sommar?

Ljunghausen tankar åt alla på sitt kort, bara dom står bakom och ser tuffa ut när det ska diskuteras slutlön sedan!

De är ju inte en miljon de rör sig om direkt he-he

De är så tråkigt att sånt här sker. Jag var en stor tillgång för företaget, och jag ansåg dom som ganska hyffsade vänner. 8000kr är tydligen mer värt. Sorgligt

Last edited:
Problemet är ju som sagt att det inte är dokumenterat på nåt sätt.. Jag skrev på en lapp det jag jobbade extra liksom

Lutar mot att jag får åka upp.. Inte så jävla kul att åka 5h tåg till stockholm, flyg till oslo, flyg till bergen, och sen allt hem igen.. Men jag tänker då inte släppa det.

De är ju inte en miljon de rör sig om direkt he-he

De är så tråkigt att sånt här sker. Jag var en stor tillgång för företaget, och jag ansåg dom som ganska hyffsade vänner. 8000kr är tydligen mer värt. Sorgligt

vissa människor är riktigt falska :va

men om du måste åka upp spendera du ju minst 2000 kr på din bekostnad för o få pengarna?
dom borde stå för att betala resan upp ditt såfall för dom inte hört av sig!

Du menar att någon för dig okänd människa ska åka till din f.d arbetsgivare för att övertala denna att betala dig uteblivna pengar...?

Ok! :tummenupp

Bonne Chance

Borde väl gå nå flyg från Köpenhamn till Oslo iaf?

Ett hett tipps är att det är 604km till Stockholm och 557km till Oslo från Lund enligt google och det går både tåg och buss nästan raka spåret.
Flyg Köpenhamn-Bergenv verkar också finnas. Men jag kan förstå varför man gärna tar omvägen förbi vår ärade hufvudstad( oh yes, i went there). ^^

Direktflyg

Enklast är om du gör detta själv, det kommer bli svårt att hitta nångon som vill gå in och hota din före detta arbetsgivare om de inte personligen känner/har träffat dig tidigare.
De få personer som skulle kunna göra en sånhär sak hänger uppe i nygårdsparken. Och jag gissar att du vet vilka jag pratar om... ^^

Jag rekommenderar dig i stället att ta ett direktflyg från köpenhamn och upp. Från lund kostar detta dig omkring 200kr enkel resa. En helt klart enklare lösning. Kolla på norwegian.no.

Enklast är om du gör detta själv, det kommer bli svårt att hitta nångon som vill gå in och hota din före detta arbetsgivare om de inte personligen känner/har träffat dig tidigare.
De få personer som skulle kunna göra en sånhär sak hänger uppe i nygårdsparken. Och jag gissar att du vet vilka jag pratar om... ^^

Jag rekommenderar dig i stället att ta ett direktflyg från köpenhamn och upp. Från lund kostar detta dig omkring 200kr enkel resa. En helt klart enklare lösning. Kolla på norwegian.no.

Hur fick du det så billigt som tvåhundra? Har inte hittat billigare än ca 500/enkel resa. Annars håller jag med om Norwegian, fungerar mkt bra, dock kan man som svensk gärna använda sig av norwegian.se istället.

De har av och till billiga biljetter. Oftast på obekväma tider, och i NOK. Har bott här i två år nu så det blir vad man räknar i... ^^

De har en lågpriskalender på hemsidan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...