Nån som känner igen denna gsxr 750?

Ptjaa... Alla lägenheter har ju ett unikt nummer så att se vilka som bor i samma lägenhet klarar ju till och med jag - med hjälp av de verktyg som finns till hands för en lekman på internet..
Behöver inte vara Telly Savalas för en sån manöver. :krama

KK

Att hitta nummer till folk går om man gräver lite djupare. Exsambon var jagad av tingsrätten (som vittne dock) men dom fick inte tag på henne, då ringde dom till mig istället! Vi var skrivna på samma adress, med 42 olika lägenheter. Hur dom listade ut att vi bodde ihop, och fick tag i mitt nummer är ett mysterium :va Men troligen är det ganska lätt att få tag i telefonnummer mm om man har ett personnummer, och det kan du ju få via Transportstyrelsen. Borde inte polisen kunna hjälpa till här? :va

Sitter polissnöre på är de ju ett litet steg i rätt riktning iaf :)

Ptjaa... Alla lägenheter har ju ett unikt nummer så att se vilka som bor i samma lägenhet klarar ju till och med jag - med hjälp av de verktyg som finns till hands för en lekman på internet..
Behöver inte vara Telly Savalas för en sån manöver. :krama

KK
Helt korrekt, förutom att jag inte hade angett mitt lägenhetsnummer när jag skrev mig i lägenheten, det skickade dom brev och bråkade om flera år efteråt ;)

Då visste de ju var du bodde eftersom till och med posten, som inte direkt är kända för sina mad-sherlock-skills, kom till rätt inkast...:hej

Helt korrekt, förutom att jag inte hade angett mitt lägenhetsnummer när jag skrev mig i lägenheten, det skickade dom brev och bråkade om flera år efteråt ;)

Då visste de ju var du bodde eftersom till och med posten, som inte direkt är kända för sina mad-sherlock-skills, kom till rätt inkast...:hej
Jo, men det kräver ju nästan att dom åkte hem till oss och kollade. Jag tror ju inte dom ringde runt till alla 42 lägenheternas ägares mobiler och kollade. Oss veterligen fanns det ju ingen information nånstans som sa att vi bodde i samma lägenhet, förutom på lägenhetsdörren.

Kollar du namnet på http://www.birthday.se så kan du kanske prioritera ner de som är under 20 och över 75.
Men den kan ju stå på farsan......

Har också försökt hitta ägare på detta fordon utan någon tur, regnr är HGK*** och den är inte anmäld stulen men om den inte flyttas snart så misstänker jag att den kommer bli det :(

Kan även tillägga att den är avställd sen -08 :confused:

Last edited:
Så som den står så ser det ju ut som att den är snodd... Hade jag haft en kätting med mig och ställt hojen vid en stolpe hade jag låst fast den i stolpen så klart, men jag skulle inte lämna min hoj mer än nån timme sådär, man ber ju om att den ska bli snodd (kanske det som är idén?)

Lås fast den och lämna namn och nummer så kan ägaren ringa dig när de vill åka :tummenupp

Det var hål i generatorkåpan, så man kan ju tippa att den är vurpad. Och ägaren kanske ligger på hospitalet. Såg det idag vid 14-tiden

Kapa kedjan, ta den på släp hem, anmäl som upphittad hos polisen.
Bättre att en ärlig person tar med den hem och förvarar den än en som tänkt sno den.

Normalt sett om man anmäler något upphittat och ingen hämtat blir det ju finders-keepers....
Vet inte om det stämmer in på denna situationen dock.

Eloge till TS som gör så pass mycket ändå, jag hade uppskattat det om de va min!

ring transportstyrelsen och ta adressen du har ju regnr så hittar du nummret till adressen på hitta .se

Kapa kedjan, ta den på släp hem, anmäl som upphittad hos polisen.
Bättre att en ärlig person tar med den hem och förvarar den än en som tänkt sno den.

Är inte det lite riskabelt? Tänk om ägaren mot förmodan faktiskt lämnat den så, och vad har man för bevis för att man inte tänkt stjäla den om man blir ertappad på bar gärning?

Jag vill inte hämta den iaf och i värsta fall åka dit för stöld. Känns som vi har gjort tillräckligt, polisen är inkopplad och jag prövade ringa alla med samma namn igår.

Gör som någon skrev tidigare, sätt ett lås på den så lämnar du ditt nr och be dom ringa när dom vill åka

Är inte det lite riskabelt? Tänk om ägaren mot förmodan faktiskt lämnat den så, och vad har man för bevis för att man inte tänkt stjäla den om man blir ertappad på bar gärning?

Denna tråden tycker jag hade varit bra bevis ifall något sånt skulle hända..

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!