Nån som känner för en sväng på söndag 23/10

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Enligt SMHI blir det hyfsat väder på söndag och då kan man ju passa på att gazza litta.

Eftersom jag är träningsnarkoman så kan jag inte flytta mitt träningspass på söndagarna, så för min del börjar gazzet ca kl 13.

Antingen fr Lockarp eller Staffanstorp.
Men eftersom det är mycket löv o skit på vägarna så lutar det väl
åt en runda på söderslätt, dvs avmarch fr Lockarp.

Vem hänger på?

El Garto skrev:
Enligt SMHI blir det hyfsat väder på söndag och då kan man ju passa på att gazza litta.

Eftersom jag är träningsnarkoman så kan jag inte flytta mitt träningspass på söndagarna, så för min del börjar gazzet ca kl 13.

Antingen fr Lockarp eller Staffanstorp.
Men eftersom det är mycket löv o skit på vägarna så lutar det väl
åt en runda på söderslätt, dvs avmarch fr Lockarp.

Vem hänger på?

Jag ska ut och brumma i morgon lördag, så jag får nog inte köra söndag också för kvinnan i fråga.

El Garto skrev:
I morgon regnar det :(

Ja, det finns ju en risk för det! Men jag ska ut och titta mig omking för att bestämma mig för var jag vill köpa hustomt. Har ingen koll på Skåne alls, kan inte skilja Rosengård från Barsebäck! Så det blir lite scouting i morrn.

Dessutom blir det stopp på en hästtävling i Flyinge på dagen, och Surströmmingsskiva i Hörby på kvällen!

Kurt skrev:
Ja, det finns ju en risk för det! Men jag ska ut och titta mig omking för att bestämma mig för var jag vill köpa hustomt. Har ingen koll på Skåne alls, kan inte skilja Rosengård från Barsebäck! Så det blir lite scouting i morrn.
Då ska du få ett litet tips. Missa inte Oxie, det finns rätt coola tomter till salu här ute just nu. Fast det är klart... ska man bo vid havet är det lite långt.... :hihi

Maverick_ou812 skrev:
Då ska du få ett litet tips. Missa inte Oxie, det finns rätt coola tomter till salu här ute just nu. Fast det är klart... ska man bo vid havet är det lite långt.... :hihi

Havet kan kvitta! Bara ett jävla liv från kustfåglar hela tiden - Inget jag betalar högre kvadratmeterpris för! Oxie är uppskrivet!

Kurt skrev:
Havet kan kvitta! Bara ett jävla liv från kustfåglar hela tiden - Inget jag betalar högre kvadratmeterpris för! Oxie är uppskrivet!

Klågerup är ett bra alternativ......

Hmmmm... försökte hitta tomter på internet men får inte upp några men jag vet ju att dom finns. Letar nog på fel ställe. :va

Okej, hittade denna kartan om planerade kommunala tomter inom den närmsta framtiden. Inför 2006 finns det en del planerat.
http://www.malmo.se/download/18.d2883b1066e2aee8a800066/wwwtomtny.pdf

Och NEJ detta är inte OT, El Garto bor ju också här ute så jag värvar bara hojsällskap till oss! :hihi

Klågerup är också bra, nära till Häckeberga ju! :yoparty

Last edited:
Kurt skrev:
Jag ska ut och brumma i morgon lördag, så jag får nog inte köra söndag också för kvinnan i fråga.
sitter du ner och kissar?

flytta till s-torp ..... närmare på onsdagarna.........

Kurt skrev:
Staffanstorp förknippar jag bara med Tiffany Persson och det där 'Lusthuset'. vad fan försigår i Lusthuset egentligen?

hehe håller med!! :tummenupp och att Mr K bor där oxå blir ju bara roligare.. :hihi

Avfärd 13.00 Från Shell-lockarp

Under förutsättning att vi blir fler än 1 :rolleyes:
och att vädret håller i sig så träffas vi på Shell i Lockarp
(McDonalds-Lockarp) kl 13.00 för en tur på Söderslätt.

Är det någon rutinerad reisleiter som vill leda :confused:
så går det bra att skriva in sig som numero uno :)

1.
2. El Garto
3.
4.
5.

El Garto skrev:
Under förutsättning att vi blir fler än 1 :rolleyes:
och att vädret håller i sig så träffas vi på Shell i Lockarp
(McDonalds-Lockarp) kl 13.00 för en tur på Söderslätt.

Är det någon rutinerad reisleiter som vill leda :confused:
så går det bra att skriva in sig som numero uno :)

1.
2. El Garto
3. GTS Micke
4.
5.

Jag kommer :)

Tack GTS Micke och Thomas Pedersen för trevligt sällskap idag.

Turen gick i MCK Vilses spår. Inte vilse men i Mavericks inkörda spår över söderslätt, via häckeberga till Skurup. I Skurup fick den lite trumpna tjejen i gatuköket en lite lektion av Thomas om hur man öppnar en pucko, värmer den i micron och vips, så har man varm choklad. För varm choklad det hade man ju inte, eller :confused:

Sedan skulle hunden vallas och gräset klippas, så hemfärden gick ... hrm ...fort.

Bara 15 mil kvar på inkörningen nu. Om vädret håller i sig och inget oförutsett inträffar så blir det FULL GAZZ på onsdag :hihi

GTS Micke lägger upp bilder senare idag. Mina ligger kvar i mobilen, det är nåt vajsing på IR överföringen.

El Garto skrev:

Turen gick i MCK Vilses spår. Inte vilse men i Mavericks inkörda spår över söderslätt, via häckeberga till Skurup. I Skurup fick den lite trumpna tjejen i gatuköket en lite lektion av Thomas om hur man öppnar en pucko, värmer den i micron och vips, så har man varm choklad. För varm choklad det hade man ju inte, eller :confused:

Sedan skulle hunden vallas och gräset klippas, så hemfärden gick ... hrm ...fort.

Bara 15 mil kvar på inkörningen nu. Om vädret håller i sig och inget oförutsett inträffar så blir det FULL GAZZ på onsdag :hihi

GTS Micke lägger upp bilder senare idag. Mina ligger kvar i mobilen, det är nåt vajsing på IR överföringen.
Låter som en alldeles förträfflig runda men körde ni inte vilse? Dåligt :hihi
Fick "fiddya" med tösen och hennes kusin istället vilket inte var så dumt det heller!

El Garto skrev:

ja jeg takker også, det var en god tur, bare lidt glat nogle steder, fik lidt hjulslip et par gange :gnissla og ja, nu kan det være at hun har lært at lave varm kakao til næste gang vi er i Skurup :tuttar

IXUS skrev:
ja jeg takker også, det var en god tur, bare lidt glat nogle steder, fik lidt hjulslip et par gange :gnissla og ja, nu kan det være at hun har lært at lave varm kakao til næste gang vi er i Skurup :tuttar

Fick du kontakt med Swedie Thomas?

Hur som helst så är du ju inne på forumet nu :)

Jo, visst var det lite slirigt på sina ställen, men vem har sagt att det ska vara riskfritt att gazza :näsblod

Maverick_ou812 skrev:
Låter som en alldeles förträfflig runda men körde ni inte vilse? Dåligt :hihi
Fick "fiddya" med tösen och hennes kusin istället vilket inte var så dumt det heller!

Tack för lånet av söderslättsrundan :Bugar
Hoppas du är med nästa gång.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP